Toyota rezygnuje z silników Diesla

Japoński producent od kilku lat mocno przestawia kurs na silniki benzynowe i napędy hybrydowe. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo nie zobaczymy żadnej nowej Toyoty z silnikiem wysokoprężnym pod maską.

Już kilka lat temu Toyota rozpoczęła proces zmian. Producent z Kraju Kwitnącej Wiśni zaczął instalować w swoich samochodach jednostki zaprojektowane przez BMW, a zaczęło się od Avensisa i Aurisa. Od tamtego czasu nie zadebiutował żaden nowy model z silnikiem Diesla pod maską.

Didier Leroy, wiceprezes koncernu, podzielił się z dziennikarzami wątpliwościami dotyczącymi przyszłości jednostek wysokoprężnych. Dodał, że japoński koncern nie wprowadzi na rynek żadnego nowego modelu z takim silnikiem. Dobrym przykładem jest nowy Yarissamochód nie jest już dostępny dla klienta indywidualnego z jednostką Diesla. Takie auta mogą zamawiać wyłącznie klienci flotowi na wybranych rynkach. Wycofanie ze sprzedaży detalicznej takiego silnika to dość odważne posunięcie. Tym bardziej, że Yaris stanowi 25 proc. sprzedaży koncernu w Europie.

Zobacz także: Koniec diesli, elektryk w każdym segmencie i miliardowe kary. Branża moto walczy z emisją CO2

Toyota koncentruje się na promocji technologii hybrydowej. Jedną z trudniejszych decyzji dla producenta było porzucenie wersji wysokoprężnej dla modelu C-HR, mimo że klienci i dealerzy bardzo mocno naciskali na taki wariant. Japończycy wybrali długofalową strategię polegającą na przekonywaniu klientów do tego, że hybrydowy układ napędowy to najlepszy wybór.

Toyota odwraca się od silników wysokoprężnych, ale nadal ma w ofercie samochody, które nie będą istnieć bez takiej wersji napędowej. Mowa o terenowym Land Cruiserze, Hiluxie, a także lekkim samochodzie dostawczym Proace.

Zobacz także: Wodorowa ciężarówka Toyoty wjedzie na ulice

Czy Twoim zdaniem nastał już koniec silników wysokoprężnych?
Więcej o:
Komentarze (92)
Toyota rezygnuje z silników Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jck12

    Oceniono 63 razy 21

    Szkoda że dopiero teraz. Generalnie ludzi odpowiedzialnych za wprowadzanie diesli do samochodów klasy B i niżej oraz samochodów generalnie "miejskich", powinni przykładowo przeciągnąć samochodem za nogę po ulicach większych miast.

  • Gość: First Deadly Sin

    Oceniono 52 razy 18

    Jak największy producent na świecie kończy z dieslem tzn. że diesel is dead.

  • Gość: Trt

    Oceniono 32 razy 16

    No i fajnie

  • upupaepops3103

    Oceniono 14 razy 10

    Diesel w aucie miejskim jest totalnie bez sensu ale w przypadku auta użytkowanego głównie w dalekich trasach poza terenem zabudowanym - pod względem zużycia węglowodorów, jest nie do przeskoczenia żadnej hybrydzie.

  • Gość: Greg

    Oceniono 13 razy 9

    Nie wiem po co ta zajadła dyskusja. Jak ktoś woli Diesla to niech takiego sobie kupi. Inni kupią sobie coś innego. Ja osobiście nie lubię Diesli i to z wielu powodów oraz z własnych złych doświadczeń ale nie obrażam tych co takie samochody kupują - ich sprawa. Warto wspomnieć, że co do samochodów hybrydowych to wszyscy się z Toyoty wyśmiewali jakiś czas temu, a teraz wszyscy takie chcą mieć w ofercie łącznie z producentami niemieckimi. Taki chichot losu :-)

  • e50604

    Oceniono 16 razy 8

    Możecie pogonić tego łysego i brzydkiego kolesia z tych filmików? Jest łysy i brzydki.

  • ajachcealojz

    Oceniono 56 razy 8

    Oni nigdy nie umieli zrobić dobrego diesla. Więc może i dobrze, że nie będą robić czegoś, czego nie potrafią.

  • Gość: BigBass

    Oceniono 23 razy 5

    Tak jak nie robią diesli bo nie słuchają klientów tylko polityków to tak oferta Toyoty jest taka ..hmmmm słaba Yaris Ok reszta aut jest bo jest ..Auris ..stylistyka karoserii styl wnetrza materiałów...hmmm słabiutko
    Ten nowy Suv ...na bazie auta B ....oszaleli z cenami 100tys zł za to i te świecące plastiki ...masara. Avensis już stary model pora na następce który lepiej jakby był wielkości Camry. Z producenta fajnych aut Toyota teraz jest obok z ofertą aut i do Niemców z Vaga Forda I Francuzów z PSA i Koreańców z Kia Hyindai nie mają podejścia.
    Aha i na koniec idzie sobie do salonu Toyoty i zobaczycie jacy sprzedawcy tej marki są zadoufani w sobie bo myśla ze sprzedają jakąś specjalną markę. A tak nie jest.

  • Gość: luxus

    Oceniono 2 razy 2

    może by coś podziałali w związku z tym - w sprawie benzynowego silnika 2.0t do lexusa? Coby nie palił tych drobnych 15tu na setkę?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX