A4 na wszystkie drogi

Audi wprowadzi na rynek uterenowioną odmianę A4 w wersji Avant (kombi) A4 Allroad Quattro zostanie pierwszy raz pokazane na salonie w Genewie w marcu tego roku. Będzie konkurować z Saabem 9-3X i podobnej klasy SUV-ami - BMW X5 i... Audi Q5.

Gama silników obejmie (na początek) jeden motor benzynowy i dwa diesle. Ten pierwszy to znana już jednostka 2.0 TFSI o mocy 211 KM i momencie obrotowym siegającym 350 Nm. W połączeniu z S-Tronic (półautomatyczną skrzynią biegów i podwójnym sprzęgłem) pozwoli ona na osiągnięcie prędkości 230 km/h i przyspieszenia w 6,9 sekundy do setki. Skonsumuje przy tym średnio 8,1 litra paliwa na 100 km.

Oba diesle będą wspomagane przez turbosprężarki. Słabszy z nich będzie miał pojemność dwóch litrów, moc 170 KM. Z sześciobiegową manualną skrzynią biegów pozwoli przyspieszyć do setki w 8,9 sekundy i rozpędzić auto do 213 km/h. Spali średnio 6,4 l ropy na setkę. Mocniejszy diesel to jednostka trzylitrowa o mocy 240 KM, która w połączeniu z podwójnym sprzęgłem i półautomatyczną skrzynią zapewni przyspieszenie do setki w 6,4 sekundy, prędkość maksymalną 236 km/h i spalanie rzędu 7,1 l na 100 km.

Allroad względem zwykłej wersji Avant ma o 2 cm poszerzony rozstaw kół i podwyższone nadwozie. System ODR - Offroad Detection - sam sprawdzi po jakiej nawierzchni porusza się auto i dostosuje do niej ustawienia ESP. O prawidłowy kierunek jazdy zadbają też solidne opony 225/55 na 17-calowych obręczach.

Z zewnątrz Allroad wyróżnia się dwoma kolorami lakieru, nowym grillem, zderzakami i relingami dachowymi. Auto ma trafić do dilerów w Europie już latem. Ceny zaczynają się od 37,100 euro.