Kolejny rok z rzędu Mercedes okazał się liderem amerykańskiej klasy premium. W 2018 r. Mercedes sprzedał dokładnie 315 959 samochodów, co pozwoliło mu utrzymać pierwsze miejsce. Warto jednak odnotować, że rok do roku Mercedes zanotował sprzedaż niższą o 6,3 proc. To o tyle ważne, ze Daimler już czuje na plecach oddech BMW - Bawarczycy poprawili swoje wyniki o 1,7 proc. i zamknęli rok z wynikiem 311 014 sprzedanych aut.
Niedaleko za niemiecką dwójką znalazł się japoński Lexus z wynikiem 298 310 sprzedanych aut (-2,2 proc.). Czwarte miejsce należy do Audi, a piąte nie do Cadillaca, a Acury, która nieznacznie wyprzedziła rodzimą, amerykańską markę.
W całym 2018 r. w Stanach sprzedano 2 027 312 samochodów klasy premium, co oznacza, że 2018 r. był pod tym względem gorszy od 2017 o 0,7 proc.
Źródło: Carscoops.com