Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W zeszłym roku zakończono prace nad Studium korytarzowym dla trasy S5, które stanowi bazę dla STEŚ. Przeprowadzone symulacje czterech proponowanych korytarzy wytypowano dwa, które zostały przedstawione samorządom. Teraz postanowiono wykonać kolejne prace.
Na terenie woj. warmińsko-mazurskiego wytypowano dwie możliwości przebiegania trasy. Jedną wytyczono w okolicach Iławy, natomiast druga Lubawy. Natomiast w woj. kujawsko-pomorskim korytarze pokrywają się, a planowana S5 może połączyć się z autostradą A1 na istniejącym węźle Grudziądz lub na południe od tego miasta. Projektanci pracując nad dokumentacją STEŚ, zaproponują kilka możliwych wariantów przebiegu przyszłej S5. Docelowe rozwiązanie potwierdzone zostanie po decyzjach środowiskowych.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, dróg serwisowych, węzłów drogowych oraz obiektów inżynierskich. Oczywiście przy tego typu inwestycjach przewidziane są również inne elementy infrastruktury, np. ścieżki dla pieszych i rowerzystów, zagospodarowanie zieleni czy elementy poprawiające bezpieczeństwo zwierząt.
Nowy odcinek S5 połączy drogę ekspresową S7 (Ostróda) z autostradą A1 (Grudziądz). Przygotowanie STEŚ w przeciągu 30 miesięcy ma wykonać konsorcjum TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. (lider) oraz TRAKT Sp. z o.o. (partner). GDDKiA przewiduje, że trasa powstanie do 2032 r.