Japońska marka premium przyzwyczaiła nas do możliwości konfiguracji każdego modelu. Nie inaczej jest w przypadku modelu CT 200h. Do wyboru mamy jeden z 13 lakierów nadwozia, aluminiowe obręcze w rozmiarach od 16 do 17 cali, a także wiele dodatków podnoszących atrakcyjność samochodu. To między innymi w pełni LED-owe reflektory, przyciemnione szyby, czy elementy nawiązujące do sportowych samochodów - spojler dachowy, grafitowy dyfuzor czy ciemne akcenty kolorystyczne. Lexus CT nie jest wcale małym samochodem - mierzy 435 centymetrów długości, 176,5 szerokości i 145,5 wysokości. Takie rozmiary bezpośrednio przekładają się na wygodę wnętrza.
Lexus jest jednym z najbardziej komfortowych samochodów w swoim segmencie. W atrakcyjnie zaprojektowanym nadwoziu nawet wysokie osoby znajdą wygodną pozycję. CT oferuje również duży bagażnik o pojemności 375 litrów. Nie bez znaczenia są też materiały, którymi wnętrze zostało wykończone. Są z najwyższej półki co bezpośrednio przekłada się na wygodę i komfort podróżowania.
Klienci ceniący klasę premium, lubią być rozpieszczani wysokiej jakości dodatkami. A tych w Lexusie CT 200h nie brakuje. Na długiej liście dodatkowego wyposażenia znajdziemy między innymi:
- zestaw audio Mark Levinson, 13 głośników
- wyświetlacz multimedialny 10,3", który obsługuje nawigację, kamerę cofania i współpracuje z zewnętrznymi nośnikami pamięci
- elektryczną regulację fotela kierowcy, w tym podparcia odcinka lędźwiowego (8 kierunków)
- system "inteligentny kluczyk": otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- aktywny tempomat (ACC)
- szyberdach sterowany elektrycznie
Użytkownikom Lexusa od wielu lat oferowane są wydajne i oszczędne jednostki napędowe. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Pod maską kompaktowego auta pracuje układ hybrydowy oparty na benzynowym, silniku o pojemności 1,8 litra oraz pracującym równolegle motorze elektrycznym. Moc samochodu wynosi 136 koni mechanicznych i pozwala dynamicznie przemieszczać się zarówno w ruchu w miejskim, jak i po autostradzie. Przyspieszenie do setki wynosi 10,3 sekundy. Równie istotne jest zużycie paliwa. W średnim rozrachunku, kompaktowa hybryda może zużywać zaledwie 4,8 litra. Żaden inny napęd nie jest tak efektywny. Swoje najbardziej oszczędne oblicze pokazuje w mieście, w którym przekonuje również zwinnością i łatwością prowadzenia. Na drogach ekspresowych docenimy świetne wyciszenie wnętrza, brak podatności na boczne podmuchy wiatru, elastyczność silnika, a także łatwość i pewność prowadzenia przy wysokich prędkościach.
Miła dla oka sylwetka, wnętrze utrzymane w duchu klasy premium i oszczędna, a zarazem dynamiczna jednostka napędowa, to nie wszystkie argumenty przemawiające za kompaktowym Lexusem. Kolejny wabik stanowi cena. Producent opublikował właśnie nowy cennik. Oferta jest bardzo atrakcyjna i dotyczy również rozmaitych programów finansowania. Maksymalna korzyść za wersję Elegance wzbogaconą pakietami Comfort i Lexus Safety System+ wynosi 25 200 zł. Bogatą specyfikację Elegance można natomiast użytkować już za 1090 złotych netto miesięcznie w elastycznym programie SMARTPLAN, gdzie zmienna jest długość okresu finansowania, opłata wstępna i roczny limit kilometrów.