Mądry jak żaden inny samochód. Technologia w nowym Volkswagenie Passacie zaskakuje

Samochód, który myśli za Ciebie w krytycznej sytuacji? Marzenia zostały przekute w rzeczywistość - nowy Volkswagen Passat wspiera kierowcę na wielu płaszczyznach. Prześwietlamy systemy bezpieczeństwa dostępne we flagowym sedanie niemieckiej marki.
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen

Mów o nim inteligentny

Choć wizualnie Volkswagen Passat zmienił się w bardzo dyskretny sposób, to pod nadwoziem skrywa całkowicie nowe technologie, których próżno szukać u konkurencji w tej klasie aut. Określanie tego "sztuczną inteligencją" nie będzie określeniem na wyrost, bowiem technologie z rodziny IQ.DRIVE całkowicie zmieniają sposób korzystania z samochodu.

Nowy Passat wspiera kierowcę w codziennym ruchu, zapewniając jeszcze większy komfort podróżowania. Asystent jazdy w korku przejmie kontrolę podczas męczących powrotów z pracy, zaś tempomat automatycznie dostosowujący prędkosć do ograniczenia na danym odcinku drogi (Travel Assist) pozwala zrelaksować się za kierownicą. Co więcej, dopracowany system utrzymywania pasa ruchu sprawia, że Passat niemal samodzielnie podąża obranym torem jazdy. Pomaga w tym między innymi "pojemnościowa" kierownica, która wykrywa chwyt dłoni. Kierowca nie musi jednak wykonywać żadnych ruchów, gdyż elektronika niemalże przejmuje kontrolę nad autem.

Nowy Volkswagen Passat (2019) Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Mów o nim bezpieczny

Cała ta elektronika ma na celu wspieranie kierowcy w krytycznych sytuacjach - takie też się zdarzają. Automatyczne awaryjne hamowanie w przypadku nie zachowania odpowiedniego dystansu, to tylko jedna z wielu funkcji, którymi cieszy Passat. Na szczególną uwagę zasługuje asystent awaryjnego zatrzymania pojazdu w sytuacji utraty przytomności lub zaśnięcia przez kierowcę. Po kilku próbach pobudzenia prowadzącego, Passat rozpoczyna procedurę awaryjnego zatrzymania samochodu na poboczu. Co więcej, po zatrzymaniu fabryczny system wzywania pomocy powiadamia służby wysyłając lokalizację samochodu.

Nowością w Volkswagenie Passacie są też światła LED MATRIX. 42 diody zapewniają nie tylko niezwykłą skuteczność w oświetleniu drogi, ale przede wszystkim pozwalają na wycinanie i doświetlanie poszczególnych fragmentów drogi i pobocza. Tym samym kierowca nie musi przejmować się włączaniem świateł drogowych.

Nowy Volkswagen Passat (2019) Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Mów o nim przystępny

Volkswagen pokazuje, że wszystkie te technologie nie muszą być abstrakcyjnie drogie. Ogrom wymienionych rozwiązań obecny jest już w standardowym wyposażeniu tego modelu. A cena wciąż pozostaje niezwykle atrakcyjna, gdyż nowego Passata można nabyć płacąc zaledwie 765 złotych netto miesięcznie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.