Ford Explorer PHEV dla Europy. Ogromny SUV przyjedzie także do Polski

Filip Trusz
Ford zapowiedział właśnie europejską premierę SUV-a, która na naszym rynku uchodzić będzie za giganta. Do Europy Ford Explorer przyjedzie w wersji PHEV.

Ford Explorer to naprawdę ogromny samochód. Na pokładzie w wygodnych warunkach ma przewieźć siedem osób, a po złożeniu dwóch rzędów siedzeń zamieni się w małego dostawczaka, bo połknie aż 2 274 l bagażu. Do tego w kabinie wygospodarowano 123 l w postaci schowków.

Ford Explorer na naszych ulicach będzie się wyróżniał rozmiarami. Masywny SUV ma ponad 5 m długości. Do tej pory tę magiczną barierę przekracały tylko flagowe SUV-y producentów klasy premium. I tak spore Hyundai Santa Fe, Kia Sorento czy Ford Edge to okolice 4,7-4,8 m długości.

Ford Explorer będzie dostępny w Europie w wersji hybrydowej PHEV. Oznacza to, że SUV-a będzie można doładować z gniazdka. Na samych bateriach (13,1 kWh) Explorer ma przejechać ok. 40 km.

Ford Explorer PHEVFord Explorer PHEV fot. Ford

Ford rozsądnie podszedł do rozmiarów swojego auta i nie wsadził mu pod maskę małego silnika R4. Układ hybrydowy Forda Explorera składa się ze spalinowego silnika 3.0 EcoBoost V6 o mocy ok. 350 KM oraz elektrycznego silnika, która dostarcza kolejne 100 KM.

Łączna moc układu ma wynosić nawet 450 KM o 840 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem będzie 10-stopniowy automat oraz inteligentny napęd na cztery koła. Explorer PHEV potrafi przeciągnąć przyczepę o wadze do 2500 kg.

Ford Explorer PHEVFord Explorer PHEV fot. Ford

Ford Explorer będzie okrętem flagowym marki w Europie, zaoferuje więc wszystko, co Ford ma najlepsze. Lista systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy ma imponować. Taka samo jak wyposażenie z zakresu komfortu.

Więcej o:
Komentarze (29)
Ford Explorer PHEV dla Europy. Ogromny SUV przyjedzie także do Polski
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: BBDChKK

    Oceniono 7 razy 5

    Jak na nasze drogi to wielki ..a cena..zwali z nog..piekna bryka

  • Gość: gadowsky

    Oceniono 18 razy 4

    Jak phev to tylko prius, na miasto idealny a toyota ma w tym znacznie większe doświadczenie to i napędy trwalsze. Bo jaki jest sens kupowanie dużego suva do miasta...

  • Gość: buggy

    Oceniono 9 razy 1

    Tak faktycznie Ford "rozsądnie" podszedł do sprawy. Ogromne gabaryty, duża masa, duży silnik.
    Auto potrzebne jedynie do leczenia kompleksów właścicieli.
    Im więcej takich aut, tym szybciej katapultujemy nasze wnuki w epokę, jak z kiepskich amerykańskich filmów katastroficznych...

  • heine-ken

    Oceniono 7 razy 1

    Żeby jeszcze cokolwiek potrafił poza asfaltem, to będzie fajna budżetowa alternatywa do LR i Toyoty LC.

  • Gość: mc

    Oceniono 9 razy 1

    Rozjeżdżałbym trawniki.

  • floridian51

    0

    Kiedyś to był SUV średniej wiekośći. Nowy Explorer ma 501 cm długości i 200 cm szerokości. Teraz jest zaliczany do dużych.

  • Gość: Prezes1904

    Oceniono 2 razy 0

    Tylko uwanga na DMC przyczepy. W aktualnej generacji Galaxy/S-max'a miało byc DMC 2000kg a w homologacji na Polskę jest 1800kg jak w poprzedniej generacji

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX