Skrót określający elektroniczną stabilizację toru jazdy? Tylko 43 proc. naszych czytelników wie. A Ty?

Posłuchaj artykułu (ładuję...)
Lubisz quizy? To świetnie trafiłeś. Jedno z pytań jakiś czas temu przysporzyło kłopotu naszym czytelnikom. Czy wiesz, jaki skrót określa elektroniczną stabilizację toru jazdy?

Quizy są świetną formą sprawdzenia swojej wiedzy z wielu dziedzin. Również i na naszej stronie co jakiś czas publikujemy pytania, w których możecie się wykazać wiedzą, zaznaczając prawidłową odpowiedź. Tym razem spytaliśmy o elektroniczną stabilizację toru jazdy i tylko 43 proc. osób znało prawidłową odpowiedź. Jeśli też chcesz sprawdzić się w tym quizie, znajdziesz go TUTAJ.

Zobacz wideo Volvo XC90 po faceliftingu - Szwedzi odkryli receptę na długowieczność [MATERIAŁ WYDAWCY MOTO.PL]

Jaki skrót określa elektroniczną stabilizację toru jazdy? Tylko 43 proc. osób odpowiedziało prawidłowo

Pytanie o elektroniczną stabilizację toru jazdy przysporzyło naszym czytelnikom nie lada kłopotów. Daliśmy wam trzy warianty odpowiedzi:

  • ESC;
  • ASR;
  • ABS.
Jaki skrót określa elektroniczną stabilizację toru jazdy?
Jaki skrót określa elektroniczną stabilizację toru jazdy? Jaki skrót określa elektroniczną stabilizację toru jazdy? Screen moto.pl

Poprawnej odpowiedzi, czyli ESC, według stanu na dzień 8 października 2024 roku udzieliło 3811 osób. 4983 odpowiedziało zaś błędnie, wybierając jeden z dwóch pozostałych wariantów. System ESC polega na nieprzerwanym monitorowaniu ruchu pojazdu i wyczuwaniu nawet najmniejszych odchyleń od wybranego toru jazdy, dzięki czemu może zostać dokonana korekta. Wiemy już więc, czym jest, ale co w takim razie oznaczają pozostałe odpowiedzi?

Co to znaczy ASR? Co to znaczy ABS? Jeśli nie wiecie, to zaraz się dowiecie

Układ ASR to system kontroli trakcji, czyli jeden z systemów poprawiających bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Głównie kontroluje, by koła w pojeździe nie wpadły w poślizg - nawet jeśli gwałtownie przyspieszamy. ABS z kolei to jest systemem Anti-Lock Braking System, powszechnie znanym i dostępnym w standardzie. Jego funkcja to po prostu zapobieganie blokowania kół podczas hamowaniaJeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o: