Wprowadzają Strefy Czystego Transportu, a czytelnicy mówią: "dyskryminacja ekonomiczna"

Strefy Czystego Transportu wzbudzają wśród naszych czytelników sporo emocji. Właśnie z tego względu postanowiliśmy zapytać, czy popierają takie rozwiązanie, czy też nie. Aż 85 procent osób zaznaczyło jedną odpowiedź.

Wprowadzenie Stref Czystego Transportu budzi wśród Polaków ogromne emocje. Nowe zasady obowiązują w Warszawie już od 1 lipca 2024 r. i obejmują 37 kilometrów kwadratowych - tereny centrum miasta, Grochowa, Saskiej Kępy, Pragi, Ochoty, Woli. O co dokładnie chodzi i co myślą o tym nasi czytelnicy?

Zobacz wideo Bosak o strefach czystego transportu: Powszechna inwigilacja, ogromne kary

Jakie samochody mogą wjeżdżać do Strefy Czystego Transportu? Nie każdym możesz zawitać w Warszawie

Po Strefach Czystego Transportu mogą poruszać się tylko samochody, które spełniają odpowiednie normy dotyczące emisji spalin - normy Euro, powiązane z datą produkcji pojazdu. Takie wydzielenie ma miejsce na podstawie Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych z 2021 r. 

Które pojazdy spełniają normy?

  • Z silnikiem benzynowym (w tym LPG), który spełnia normę Euro 2 lub był wyprodukowany nie wcześniej niż w 1997 r.;
  • Z silnikiem Diesla (w tym LPG), który spełnia normę przynajmniej Euro 4 lub był wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r.

A co o Strefach Czystego Transportu myślą nasi czytelnicy?

Czy popierasz wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach? Czytelnicy określili się jasno

W jednym z naszych artykułów, który znajdziesz TUTAJ, spytaliśmy naszych czytelników, czy popierają wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach. Do wyboru były trzy warianty odpowiedzi:

  • Tak;
  • Nie;
  • Nie mam zdania.
Czy popierasz wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach?
Czy popierasz wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach? Czy popierasz wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach? Fot. Moto.pl

Do 24 sierpnia 2024 r. odpowiedzi udzieliły 1633 osoby. Okazuje się, że w większości czytelnicy są zgodni, bo aż 85 procent osób nie popiera takiego rozwiązania. Tylko 12 procent osób uważa je za korzystne, a 3 procent osób nie mają zdania w tej kwestii. Pod artykułem pojawiło się też wiele komentarzy czytelników.

Dyskryminacja ekonomiczna. O tym rzecznik nie pamięta. Po drugie 3% aut osobowych nie spełnia norm. Są one powoli wycofywane z eksploatacji. Za 10 lat będą tylko kolekcjonerskie.
Uwierzę, że strefa jest zasadna, ale wtedy jak za kilka lat okaże się, że zanieczyszczenie zmalało.
Wiatry przenoszą zanieczyszczenia, więc istnienie stosunkowo niewielkich powierzchniowo stref nie ma żadnego znaczenia.

Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o: