Wprowadzenie Stref Czystego Transportu budzi wśród Polaków ogromne emocje. Nowe zasady obowiązują w Warszawie już od 1 lipca 2024 r. i obejmują 37 kilometrów kwadratowych - tereny centrum miasta, Grochowa, Saskiej Kępy, Pragi, Ochoty, Woli. O co dokładnie chodzi i co myślą o tym nasi czytelnicy?
Po Strefach Czystego Transportu mogą poruszać się tylko samochody, które spełniają odpowiednie normy dotyczące emisji spalin - normy Euro, powiązane z datą produkcji pojazdu. Takie wydzielenie ma miejsce na podstawie Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych z 2021 r.
Które pojazdy spełniają normy?
A co o Strefach Czystego Transportu myślą nasi czytelnicy?
W jednym z naszych artykułów, który znajdziesz TUTAJ, spytaliśmy naszych czytelników, czy popierają wprowadzenie Stref Czystego Transportu w miastach. Do wyboru były trzy warianty odpowiedzi:
Do 24 sierpnia 2024 r. odpowiedzi udzieliły 1633 osoby. Okazuje się, że w większości czytelnicy są zgodni, bo aż 85 procent osób nie popiera takiego rozwiązania. Tylko 12 procent osób uważa je za korzystne, a 3 procent osób nie mają zdania w tej kwestii. Pod artykułem pojawiło się też wiele komentarzy czytelników.
Dyskryminacja ekonomiczna. O tym rzecznik nie pamięta. Po drugie 3% aut osobowych nie spełnia norm. Są one powoli wycofywane z eksploatacji. Za 10 lat będą tylko kolekcjonerskie.
Uwierzę, że strefa jest zasadna, ale wtedy jak za kilka lat okaże się, że zanieczyszczenie zmalało.
Wiatry przenoszą zanieczyszczenia, więc istnienie stosunkowo niewielkich powierzchniowo stref nie ma żadnego znaczenia.
Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.