gospodarka
-
Czerwony Smok rośnie w siłę. Chińskie marki aut pożerają rosyjski rynek. Liczby mówią same za siebie
W ciągu ostatniego roku Rosja stała się jednym z największych rynków zbytu dla chińskich marek samochodów. Wszystko wskazuje na to, że dilerzy...
-
Ponad jedna dziesiąta budżetu państwa popłynie z Orlenu
Orlen pochwalił się wynikami finansowymi za drugi kwartał bieżącego roku. Jak można z nich wywnioskować, ok. 12 proc. tegorocznych wpływów do...
-
Z taśm Łady do fabryki Kałasznikowa. Co dziś dzieje się z 400 tys. Rosjan pracujących w branży motoryzacyjnej?
Według rosyjskiej propagandy Rosja świetnie radzi sobie z sankcjami, ludzie zamiast Big Maca pałaszują hamburgery od Wujaszka Wani, a na...
-
Polskie firmy transportowe mocno zwalniają obroty. Wojna w Ukrainie jest gorsza niż pandemia
Sytuacja w branży transportowej jest trudna. Po stabilizacji w okresie pandemicznym nadszedł kolejny, mocny cios w postaci wojny w Ukrainie....
-
Paliwa tanieją, ale na stacjach wciąż drogo. Obniżki benzyny są jednak możliwe
Ceny paliw w hurcie od kilku dni spadają, ale paliwo na stacjach jak było, tak jest drogie. Eksperci mają jednak dla kierowców niezłe wieści....
-
Chiny. Opowieść o transformacji zapisana w 24 znakach
Chiny mają dziś wszystko. Nie muszą już godzić się na pełnienie roli fabryki świata i niesprawiedliwy podział zysków z wytwarzanych przez sieb...
-
Łańcuchy dostaw - czy jest szansa, że fabryki powrócą do Europy?
Światowa sytuacja w trakcie trwającego kryzysu jasno pokazała, że dążenie do oszczędności nie wyszło wszystkim na dobre. Wyprowadzenie produkc...