Volkswagen i Skoda tańsze od Dacii? Niemcy szykują ID. 1

Dopiero co zobaczyliśmy Volkswagena ID. 2all a Niemcy zapowiadają kolejną premierę. W planach jeszcze tańsze auto elektryczne niż ID. 2all. Thomas Schafer, szef koncernu zapowiada ID. 1, które powstanie wspólnie ze Skodą i Cuprą. By zbić cenę Niemcy mogą skorzystać z tańszej siły roboczej.

Tani elektryk dla ludzi (for the people) to nie tylko nowy Volkswagen ID. 2all. Podczas premiery modelu w Hamburgu Thomas Schafer zapowiedział kolejne nowości opracowane na platformie MEB Entry. Pojawią się na rynku w ciągu kilku najbliższych lat. Wśród nich jeszcze tańszy model, którego cena nie powinna przekroczyć 20 tys. euro. Volkswagen na prąd w cenie poniżej 100 tys. zł? Trzymam kciuki.

Zobacz wideo Coupe na prąd

Volkswagen ID. 1. Jak Polo. Volkswagen Polo

Jak zbić koszty, by uzyskać niedrogi samochód wielkości obecnego Volkswagena Polo? Schafer w wypowiedzi dla Autocar stwierdził, że kluczowa staje się platforma MEB Entry z przystępniejszymi cenowo akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi. Istotny jest również efekt ekonomii skali, czyli produkcja auta pod kilkoma markami. Niewykluczone zatem, że zaprezentowany koncept Cupra Urban Rebel doczeka się odpowiednika w postaci Volkswagena ID. 1 czy Seata i Skody.

By uzyskać niedrogie auto pozostaje także korzystać z dostępnych rozwiązań, zamiast wydawać krocie na badania i rozwój nowych technologii. Stąd zapewne można oczekiwać podobnego zespołu napędowego co w ID. 2all (moc ponad 230 KM). Trudno także oczekiwać samochodu z napędem tylnym, skoro w najtańszym ID. 2all wykorzystano napęd przedni.

Volkswagen ID.2allVolkswagen ID.2all Tomasz Okurowski

Nowy elektryk już nie z Europy?

W poszukiwaniu cięć kosztów trudno nie wspomnieć o miejscu produkcji. Niewykluczone, że Volkswagen skorzysta z doświadczeń Skody inwestującej w Indiach (Schafer cytowany przez Autocar zapewnił, że nie będzie produkcji w Hiszpanii, gdzie będą powstawać pierwsze modele na MEB Entry). W nowoczesnym zakładzie w Shendra powstają obecnie spalinowe modele. Z taśm produkcyjnych zjeżdża nie tylko dobrze znany Kodiaq, ale nieznane w Europie modele Kushaq (crossover segmentu B) i Slavia (sedan z segmentu B), która przypomina popularną Fabię.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wzbogacić portfolio zakładów o małe auto elektryczne. Od 2019 r. funkcjonuje bowiem w Indiach nowy ośrodek badawczy, w którego budowę zainwestowano ponad 250 mln euro. Czy już pracuje nad nowym elektrykiem? Pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.