Jakie auta kupują coraz chętniej Polacy? Możesz się mocno zdziwić: "Tylko full wypas"

Dane dotyczące sprzedaży nowych samochodów jasno pokazują, że Polacy chętnie kupują auta z segmentu premium i częściej wybieraj wozy luksusowe. Co więcej, w przypadku drogich pojazdów wyposażenie musi być absolutnie topowe. Które marki i modele były głównie wybierane w 2024 roku?

Polacy lubią produkty z wysokiej półki i chętnie wydają na nie pieniądze. Szczególnie widać to po rynku motoryzacyjnym. "Rzeczpospolita" zwróciła uwagę, że w 2024 roku rynek aut premium i luksusowych wart był aż 36 mld zł i w porównaniu z rokiem 2023 zwiększył się o przeszło jedną trzecią. Eksperci szacują, że rok 2025 będzie jeszcze lepszy i wartość polskiego rynku samochodów premium przekroczy 41 mld zł. Gazeta zauważa także, że klienci z grubszymi portfelami preferują zakup aut "full wypas", co zwyczajnie oznacza maksymalnie doposażone konfiguracje.

Zobacz wideo

Bentley królem luksusowych marek

Które marki motoryzacyjne w segmencie luksusowym cieszyły się największym wzięciem w naszym kraju? Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje, że w 2024 roku klienci w Polsce zarejestrowali 90 egzemplarzy aut marki Bentley. Liczba sprzedanych Ferrari wyniosła 89 sztuk, a Lamborghini dostarczyło 61 samochodów. Maserati zanotowało 48 rejestracji, Aston Martin miał ich 40, natomiast Rolls-Royce zanotował 19 rejestracji, a McLaren 11.

Jak wynika z danych SAMAR, w całym 2024 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 129 546 nowych aut z wyższej półki, co jest wynikiem o ponad 18 procent lepszym w porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2023 roku. Auta z segmentu premium i luksusowych w roku 2024 roku stanowiły ponad 23 procent udziału w polskim rynku nowo rejestrowanych aut osobowych. Średnia cena nowego auta sprzedawanego nad Wisłą przewyższa kwotę 180 tys. zł.

Polacy chętnie kupują samochody segmentu premium
Polacy chętnie kupują samochody segmentu premium Fot. Rafał Mądry

Niemiecka trójca na szczycie polskiego rynku

Jak łatwo się domyślić, ranking najpopularniejszych marek premium w Polsce okupują trzy dobrze znane i lubiane przez Polaków marki z Niemiec. W wynikach sprzedaży nowych samochodów za 2024 rok numerem jeden jest Audi (29 161 rejestracji). Salony najczęściej opuszczało Audi Q5 (5021 szt.), Audi A4 (4853 szt.) oraz Audi Q3 (4296 szt.). 

Na drugiej pozycji najpopularniejszych aut premium uplasował się Mercedes. Klienci kupili i zarejestrowali 27 868 samochodów tej marki. W gamie zwycięski okazał Mercedes GLC (3955 egzemplarzy), kolejnym pod względem popularności był Mercedes GLC Coupe (3139 egz.), a trzecim najczęściej wybieranym modelem z gwiazdą w logo został Mercedes Klasy E (2376 szt.).

Podium zamyka marka BMW. Producent samochodów z Bawarii zakończył 2024 rok w Polsce wynikiem 27 117 zarejestrowanych samochodów. Najwięcej rejestracji dotyczy BMW serii 3 (3778 szt.), drugim pod względem popularności modelem zostało BMW X5 (3505 szt.), natomiast numerem trzy okazało się BMW serii 5 (3263 szt.). 

TOP 3 ulubionych modeli klasy premium 

Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że w całym 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60, które sprzedało się w 6174 egzemplarzach. Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z wynikiem 5727 sztuk, a podium zamknęło Audi Q5 (5021 egzemplarzy). 

Więcej o: