Gazeta.pl > Moto >  Nie tylko auta

Kawasaki VN900 Custom

Maciej Kapuściński
11.01.2008 10:47
A A A Drukuj
W oparciu o sprawdzoną konstrukcję Vulcana Classic Kawasaki stworzyło cieszący oko model o dynamicznej sylwetce, w prosty i tani sposób poszerzając gamę oferowanych cruiserów.
Kawasaki, które znane jest głównie z motocykli o sportowym charakterze posiada w swojej ofercie również bardziej wyrafinowane modele. Produkcją cruiserów japoński koncern zajmuje się od ponad dwudziestu lat, w związku z czym posiada w tym segmencie niemałe już doświadczenie. Oferta jest bardzo szeroka od dużych i ciężkich modeli Vulcan 1600 i 2000 poprzez cruisery średniej klasy - Vulcan 900 po najmniejszy model Vulcan 500.

W 2007 roku Kawasaki wprowadził na rynek model 900 Custom, który dołączył do rodziny średnich cruiserów Vulcana 900 Classic i 900 Classic LT. Model ten podobnie jak większość japońskich pojazdów tego rodzaju wzorowany jest na amerykańskich maszynach. W Customie zastosowano rozwiązania techniczne z pozostałych 900-tek, jednak w wyglądzie tych podobieństw jest już znacznie mniej.

To co wyróżnia nowy model to niepowtarzalna stylistyka, oparta na zasadach kontrastu. I tak minimalistyczny przód zestawiony jest z masywnym tyłem, 21 calowe cienkie przednie koło kontrastuje z szeroką (180mm) 15 calową tylną oponą. Takie zestawienie nadaje motocyklowi charakteru i dynamiki. W przednim kole zamiast szprych zastosowano aluminiową 18 ramienną felgę, natomiast tył jest całkowicie wypełniony. Do tego widlasty chromowany silnik , pękaty bak z designerskimi wskaźnikami i mamy motocykl który cieszy oko.

Całość napędza jednostka o pojemności 903 cm3 i mocy 50 KM. Moment obrotowy w wysokości 78 Nm dostępny już przy 3700 obr/min pozwala na dynamiczną jazdę.

Za przeniesienie napędu podobnie jak w Harleyach odpowiedzialny jest bez obsługowy pas napędowy. Pojemny dwudziestolitrowy bak paliwa pozwala na delektowanie się jazdą bez potrzeby częstego tankowania.

Trzeba przyznać, że Kawasaki stworzyło motocykl, który wyróżnia się z tłumu i zapewnia pełną funkcjonalność. Jest to doskonała propozycja dla osób zaczynających swoją przygodę z dwoma kółkami - wymiarami praktycznie nie różni się od dużych maszyn natomiast wagowo jest sporo od nich lżejszy. Szeroka tylna opona, nisko osadzone siedzenie, duży rozstaw osi oraz konstrukcja baku paliwa zapewniają duża stabilność. Dodatkowo nie wysilony silnik z doskonałym momentem obrotowym zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i wrażenia z jazdy.



W Polsce VN 900 Custom dostępny jest w dwóch kolorach: Candy Plasma Blue (niebieski) i Ebony (czarny )

W USA w specyfikacji na 2008 rok dostępne są trzy malowania: Metalic Diablo Black (czarny ), Candy Lime Green (zielony ) i Passion Red (czerwony ).

Maciej Kapuściński

Dane techniczne:Kawasaki VN 900 Custom
Silnik:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: dwucylindrowy
Rozrząd:SOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:903 cm3
Średnica i skok tłoka:88 x 74,2 mm
Moc maksymalna:50 KM przy 5700 obr/min
Moment obrotowy:78 Nm przy 3700 obr/min.
Rozruch:elektryczny
Skrzynia biegów:manualna, 5-biegiowa
Hamulec przedni:Pojedyncza tarcza, 300 mm
Hamulec tylny: Pojedyncza tarcza, 270 mm
Opony przód/tył:80/90 21 / 180/70 15
Waga: 250 kg
Zbiornik paliwa:20 L

Dodaj swój komentarz:
Autor:
Login / Pseudonim: Hasło:
Komentuj pod pseudonimem jako Gość lub zaloguj się
| Załóż konto
Komentarz:

Czy jesteś za obowiązkiem stosowania opon zimowych?

  • 40%

    Tak, to poprawi bezpieczeństwo (1895)

  • 32%

    Tak, ale dopuściłbym też opony całoroczne (1481)

  • 25%

    Nie, to wyłudzanie pieniędzy od kierowców (1167)

  •   3%

    Nie mam zdania (152)

Liczba oddanych głosów: 4695