Francuskie SUV-y 4x4 za 50 tysięcy zł. Wybór skromny, ale ciekawy

Z budżetem w wysokości 50 tysięcy złotych możemy z powodzeniem znaleźć na rynku wtórnym SUV-a, zwłaszcza francuskiej marki. W kilku przypadkach dostajemy doskonale znane modele japońskiej marki, jedynie sygnowane logo Citroena czy Peugeota. Przy odrobinie szczęścia trafimy na egzemplarz pochodzący z polskiej sieci sprzedaży, co niemal gwarantuje pewną i prawdziwą historię serwisową. Duży plus za dobrą relację ceny do jakości.

Peugeot 4008

Od 2012 do 2016 w ofercie Peugeota znajdował się niewielki SUV o nazwie 4008. W rzeczywistości było to Mitsubishi ASX z delikatnie zmodernizowanym pasem przednim i tylnym. Cała mechanika była dziełem Japończyków, model produkowano także wyłącznie w zakładach japońskiej marki, wspólnie z bliźniaczym ASX. Nadwozie po latach może mieć niewielkie trudności z korozją. We wnętrzu zmieścimy cztery dorosłe osoby. Niestety, możemy zapomnieć o tworzywach wysokiej jakości znanych z innych modeli koncernu PSA. Tutaj dostajemy precyzyjnie spasowane, twarde plastiki i niezbyt przyjemną tapicerkę. Na szczęście, całość jest trwała. Na liście dodatków znajdziemy „pełną elektrykę", komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, nawigację czy dołączany napęd wszystkich kół.

Zobacz wideo Peugeot 5008 przeszedł metamorfozę. "Sylwetka przyjemniejsza dla oka"

Do napędy przewidziano japońskie benzyniaki 1.6 117 KM i 2.0 158 KM oraz diesle 1.8 150 KM - konstrukcja Japończyków, a także 1.6 HDI 112 KM będący autorskim tworem Francuzów. Każdy z silników okazuje się bezpiecznym wyborem.

Peugeot 4008Peugeot 4008 Peugeot

Peugeot 4007

Bardzo ciekawą propozycją wśród używanych SUV-ów jest Peugeot 4007. Model jest kolejnym przykładem współpracy Koncernu PSA i Mitsubishi. Tym razem Francuzi zainstalowali swoje logo na doskonale nam znanym Outlanderze drugiej generacji. Jego francuska wersja sprzedawana była od 2007 do 2012. Obydwa modele produkowano na jednej taśmie i odróżnia je jedynie przednia część nadwozia. Niestety, także w tym przypadku model zmaga się z korozją nadwozia, nawet w egzemplarzach bezwypadkowych. Wnętrze w komfortowych warunkach mieści cztery osoby i pokaźny bagaż. Lista dodatków to między innymi automatyczna klimatyzacja, przeciętne multimedia, skórzana tapicerka, szyberdach i oczywiście napęd 4x4.

W ofercie znalazły się trzy silniki. Benzynowe 2.0 i 2.4 (147 i 170 KM) to konstrukcje Japończyków. Jedyny diesel 2.2 HDI znany jest z innych modeli koncernu PSA. Generuje 156 KM i sprawuje się najlepiej ze wszystkich dostępnych opcji. Przede wszystkim przekonuje dynamiką i umiarkowanym apetytem na paliwo.

Citroen C6 3.0 HDIObalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

Peugeot 4007Peugeot 4007 Peugeot

Renault Kadjar

50 tysięcy złotych wystarczy też na pochodzącego z pierwszych lat produkcji Renault Kadjara. Francuski, kompaktowy SUV produkowany jest od 2015 między innymi w hiszpańskich zakładach marki. Model powstał z wykorzystaniem architektury Nissana Qashqaia drugiej generacji. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie nie ma żadnych problemów z korozją. W kabinie znajdziemy materiały dobrej jakości i wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Jak przystało na auto francuskie, przeważnie dostajemy bogate wyposażenie: automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, panoramiczne okno dachowe, rozbudowane multimedia z nawigacją, skórzaną tapicerkę czy liczne systemy bezpieczeństwa i dołączany napęd 4x4.

Założony budżet pozwoli na zakup benzynowego 1.2 TCe o mocy 130 KM lub diesli – 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 KM. Warto postawić na mocniejszego ropniaka. Odwdzięcza się niezłą dynamiką i niskim zużyciem paliwa.

Peugeot 2008 ICrossovery segmentu B za 50 tysięcy zł. Wybór jest naprawdę spory. Osiem dobrych aut

Renault KadjarRenault Kadjar Renault

Renault Koleos I

Za 50 tysięcy złotych możemy pokusić się również o kupno pierwszej generacji Renault Koleosa z ostatnich lat produkcji. Francuski, kompaktowy SUV produkowany był między innymi w koreańskich zakładach Samsunga od 2007 do 2016. Samsung QM5 - w Europie sprzedawany jako Koleos I, nie ma żadnych problemów z korozją. Wnętrze także zaprojektowano i wykończono w europejskim stylu z wykorzystaniem całkiem miękkich i wytrzymałych plastików. Zarówno z przodu jak i na kanapie wygodnie usiądą wysokie osoby. Przeważnie na pokładzie znajdziemy znane z innych Renault multimedia, komputer pokładowy, szklany dach, liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa i skórzaną tapicerkę.

Do napędu przewidziano dopracowanego diesla 2.0 dCi, który przeważa w ogłoszeniach - generuje 150-173 KM. Dostępny jest też benzynowy 2.5 o mocy 171 KM. To jednostka pochodząca z zakładów Nissana.

Renault Koleos IRenault Koleos I Renault

Peugeot 3008 I

Szukając kompaktowego SUV-a z Francji, nie sposób pominąć cenionej, pierwszej generacji Peugeota 3008. Model produkowany w latach 2009-2016 urzeka skutecznym zabezpieczeniem antykorozyjnym i ciekawym designem. We wnętrzu z łatwością zmieścimy cztery osoby i 432 litry bagażu. 50 tysięcy złotych wystarczy na doskonale zachowany egzemplarz z końca produkcji. Tutaj możemy liczyć przeważnie na skórzaną tapicerkę, panoramiczne okno dachowe, nawigację, dwustrefową klimatyzację automatyczną i dopracowane nagłośnienie.

Mercedes klasy C W204Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Mechanicy polecają głównie trwałe i sprawdzone diesle 1.6 i 2.0 HDI o mocy 110-115 KM i 150-163 KM. Większość odmian dysponuje tylko napędem na przednią oś. Wyjątek stanowi niepopularny wariant hybrydowy. Za napęd przednich kół wciąż odpowiada 163-konny diesel, zaś tylne koła w niektórych sytuacjach napędza silnik elektryczny o mocy 37 KM. Niestety, hybryda wyposażona została w zautomatyzowaną przekładnię manualną, która szarpie przy zmianie biegu.

Peugeot 3008 IPeugeot 3008 I Peugeot

Dacia Duster II

Dacia Duster przebojem wdarła się na salony, odbierając klientów znacznie droższym modelom. Nasz budżet pozwoli na kupno drugiej generacji produkowanej od 2017. Zaprojektowany od podstaw samochód wciąż cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Nadwozie nie ma problemów z korozją, a we wnętrzu nieznacznie poprawiono wykorzystane materiały. Niemniej, wciąż są to elementy budżetowe. Tym razem lista dodatków jest nieco dłuższa i obejmuje automatyczną klimatyzację, niezłe multimedia, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy, automatyczną skrzynię biegów i dołączany napęd 4x4.

Do napędu przewidziano znanego od lat diesla 1.5 dCi 110 KM i benzynowe 1.0 TCe 100 KM oraz 1.3 TCe 130-150 KM. Co ciekawe, przez krótki okres dostępna była odmiana z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Dacia Duster IIDacia Duster II Dacia

Peugeot 508 RXH

Ciekawą alternatywą dla średniej klasy SUV-ów jest Peugeot 508 RXH. Konkurent VW Passata Alltracka produkowany był od 2010 do 2017. Funkcjonalne nadwozie nie zmaga się z problemem korozji. Równie wytrzymałe okazuje się wnętrze. Co ważne, wykończone materiałami niezłej jakości. Lista dodatków to między innymi dwustrefowa klimatyzacja, reflektory LED-owe, panoramiczny dach, rozbudowane nagłośnienie, nawigacja i szereg systemów wsparcia kierowcy.

Największym zainteresowaniem cieszy się oszczędny i dynamiczny diesel 2.0 HDI o mocy 140, 150, 163 i 180 KM, przekazujący moc na przednie koła. Przed liftingiem dostępny był wariant hybrydowy. W jego przypadku, działania 163-konnego diesla wspomaga elektryk napędzający tylne koła.

Peugeot 407Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

Peugeot 508 RXHPeugeot 508 RXH Peugeot

Więcej o: