Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

Na rynku wtórnym wciąż ogromną siłę mają stereotypy. Kształtują one w duże mierze także ceny aut używanych. Cierpią na tym chociażby auta francuskie, uważane za bardzo awaryjne i trudne w użytkowaniu. W rzeczywistości, w wielu przypadkach nie znajduje to potwierdzenia. Budżet w wysokości 20 tysięcy złotych pozwoli nam na kupno prawdziwych okazji w kilku segmentach

Peugeot 607

Za 20 tysięcy złotych bez trudu kupimy flagowego Peugeota sprzed lat - model 607. Niegdyś samochód prezydenta Francji, produkowany był od 1999 do 2010. Konstrukcyjnie bazuje na dopracowanym poprzedniku - 605, z którym dzieli architekturę nadwozia, płytę podłogową i układ jezdny. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją bez względu na rok produkcji. We wnętrzu znajdziemy mnóstwo przestrzeni dla czterech dorosłych osób. Nas budżet pozwoli znaleźć sztukę z końcowego okresu produkcji z pełnym wyposażeniem: „pełną elektryką", klimatyzacją dwustrefową, dopracowanym nagłośnieniem, skórzaną tapicerką i tempomatem.

Do napędu oddelegowano benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 207 KM. Diesle są trzy. To 2.0 HDI 136 KM, 2.2 HDI 133-170 KM lub wymagający 2.7 V6 HDI 204 KM.

Peugeot 607Peugeot 607 fot. Peugeot

Peugeot 407

Ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszy się Peugeot 407 (2004-2011). Propozycja klasy średniej francuskiej marki wyraźnie ustępuje konkurencji pod względem przestronności wnętrza. Niewiele przestrzeni jest zwłaszcza z tyłu. Pojemność bagażnika także nie zachwyca. W zamian, 407 zapewnia brak problemów z korozją, dobre właściwości jezdne dzięki zaawansowanemu zawieszeniu wielowahaczowemu i wysoki poziom wyposażenia. Większość egzemplarzy wyposażona jest sowicie. Do rzadkości nie należą dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, nawigacja, komputer pokładowy czy panoramiczne okno dachowe.

Mechanicy szczególnie polecają wolnossący, benzynowy silnik 2.0 140 KM lub diesla 2.0 HDI 136-163 KM. Dysponując tytułową kwotą, z powodzeniem znajdziemy zadbany egzemplarz z końca produkcji.

Zobacz wideo Nowy Peugeot 308 na pierwszym filmie. Najważniejsza premiera w segmencie C tego roku

Renault Laguna III

Po wpadce jakościowej jaką była Laguna II, Renault wyciągnęło wnioski serwując nam w latach 2007-2015 trzecią generację przedstawiciela klasy średniej. Tym razem w ofercie znalazł się liftback, kombi i coupe - wszystkie warianty doskonale zabezpieczono przed korozją. W kwestii przestronności, wnętrze plasuje się w klasowym środku, zapewniając wygodę czterem osobom. Istotne, że większość egzemplarzy ma na pokładzie bluetooth, klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, nawigację i szereg innych dodatków.

Szczególnie polecane są benzyniaki 2.0 Turbo o mocy 170-204 KM oraz diesle 2.0 dCi 130-178 KM. Wysokoprężne warianty odwdzięczają się niskim zapotrzebowaniem na paliwo i długowiecznością.

Citroen C4 Grand Picasso

Prawdziwą gratką dla rodzin jest Citroen C4 Grand Picasso. Francuska interpretacja auta rodzinnego produkowana była od 2006 do 2013. Ciekawie narysowane nadwozie nie ma trudności z korozją. Trwałe okazuje się także przestronne i funkcjonalne wnętrze. Przednie, obszerne fotele gwarantują wysoki poziom wygody. W drugim rzędzie zainstalowano trzy osobne siedziska, zaś w trzecim dwa składane krzesełka. Lista dodatków obejmować może automatyczną klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, nawigację i tempomat.

Mechanicy polecają diesle 1.6 i 2.0 HDI o mocy 109 i 136-163 KM. Zapewniają wystarczającą dynamikę przy niskim spalaniu. Są też trwałe i nie generują wysokich kosztów serwisowych.

Renault Megane III

Kolejną okazyjną propozycją jest trzecia generacja Renault Megane. Francuski kompakt produkowany był od 2008 do 2015. W ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi i kabriolet. Estetyczne nadwozie nie ma zauważalnych problemów z korozją. Wnętrze wykonano z materiałów przeciętnej jakości, a po latach tapicerka i plastiki mogą nosić wyraźne ślady zużycia. Megane III nadrabia przestronnością i bogatym wyposażeniem. Na liście opcji znajdziemy między innymi klimatyzację automatyczną, nawigację, komputer pokładowy, tempomat i szereg systemów bezpieczeństwa.

Najbezpieczniejsze są silniki benzynowe. To 1.6 100-110 KM i 2.0 TCe 180-220 KM. Warto też pochylić się nad dieslami – 1.6 i 2.0 dCi o mocy 130, 150-170 KM.

Citroen C5 II

Przy odrobinie wysiłku, za 20 tysięcy kupimy drugą generację Citroena C5 z początku produkcji. Rywal Passata i Mondeo produkowany był od 2008 do 2017 jako sedan i kombi. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie skrywa wnętrze skrojone dla czterech dorosłych osób. Do ich dyspozycji pozostaje dwustrefowa klimatyzacja, „pełna elektryka", komputer pokładowy, skórzana tapicerka oraz dopracowane nagłośnienie.

Szczególnie polecane są egzemplarze wyposażone w hydropneumatyczne zawieszenie. Dzięki niemu C5 deklasuje wszystkich rywali w kwestii komfortu. Za 20 tysięcy znajdziemy benzynową wersją 2.0 o mocy 140 KM lub diesla 2.0 HDI 136-140 KM. Nowsze i mocniejsze egzemplarze wymagają większego budżetu.

Renault Grand Espace III

Doskonałym autem dla rodziny z dużymi wymaganiami transportowymi jest Renault Grand Espace trzeciej generacji. Francuski, flagowy van produkowany był od 2002 do 2014. 20 tysięcy złotych pozwoli na egzemplarz z ostatnich lat produkcji. Nadwozie nie ma problemów z korozją, zaś po latach płowieją jedynie plastikowe elementy. Wnętrze zaskakuje przestronnością. Mieści w komfortowych warunkach siedem osób na niezależnych fotelach. Do dyspozycji dostajemy zazwyczaj klimatyzację, radio z CD, panoramiczny, otwierany dach i liczne systemy bezpieczeństwa.

Specjaliści polecają benzyniaki 2.0 136 KM i 2.0 Turbo 163-170 KM lub diesla 2.0 dCi 130-175 KM. Z uwagi na wysoką masę własną, warto postawić na mocne warianty wspomagane turbodoładowaniem.

Peugeot 208 I

Ciekawą propozycją wśród używanych jest również Peugeot 208 pierwszej generacji. Alternatywa dla Skody Fabii i VW Polo, produkowana była od 2012 do 2019 jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Nadwozie skrywa nowocześnie zaprojektowane wnętrze. W oczy rzuca się niewielka kierownica, przez co zegary obserwujemy ponad wieńcem, co nie wszystkim się podoba. Na szczęście, jakość zastosowanych materiałów prezentuje dość wysoki poziom. Na rynku z łatwością znajdziemy egzemplarze z automatyczną klimatyzacją, dotykowym ekranem obsługującym multimedia, panoramicznym dachem czy częściowo skórzaną tapicerką.

Mechanicy polecają diesle 1.6 HDI 75-100 KM. Sprawiają dużo mniej problemów niż benzynowe warianty, spalając przy tym ascetyczne ilości oleju napędowego. Niezłe opinie zbiera też 1.2 PureTech o mocy 92 lub 110 KM.

Więcej o:
Copyright © Agora SA