Peugeot - Modele - Historia

Peugeot - Modele - Historia

Peugeot i pierwsze automobile z silnikiem parowym

Peugeot to francuska marka samochodów, która miała swoje początki w 1810 r. Obecnie wraz z Citroënem, Peugeot tworzy koncern PSA.
Pierwszy zakład mechaniczny założył Jean Pierre Peugeot w 1810 r. w Sochaux koło Miluzy. Końcem wieku XIX Armand i Eugéne otworzyli firmę Les Fils de Peugeot Fr?res (Synowie braci Peugeot). Produkowali w niej rowery od 1886 r. Dopiero Armand Peugeot, wnuk Jean Pierre’a postawił na produkcję samochodów.

Serpollet-Peugeot - pierwszy automobil z silnikiem parowym ujrzał światło dzienne w 1889 r. ale dopiero wersja z 1891 r. z silnikiem Daimlera okazała się sukcesem. Na początku XX w. Peugeot wypuścił pierwszy motocykl swojej konstrukcji. W 1912 r. nadszedł czas na pierwszą ciężarówkę. Wówczas otwarto zakład Peugeot w Sochaux, do dziś jedną z największych fabryk francuskiego producenta.

W tamtych czasach Peugeot mocno angażował się w sport. Była to najlepsza forma reklamy dla producentów samochodów. Peugeot stał na podium wielu rajdów i wyścigów, co pozwalała roznosić sławę marki

Peugeot wprowadza swoje charakterystyczne nazewnictwo

Po I wojnie światowej Peugeot ruszył z produkcją w 1919 r. Z taśmy zjeżdżało z roku na rok coraz więcej samochodów.

Peugeot swoje samochody oznacza trzema cyframi z zerem w środku. Model, który zapoczątkował takie nazewnictwo powstał w 1929 r., był to Peugeot 201. Pierwsza cyfra to oznaczenie klasy samochodu, a ostatnia jego serii.

Podczas II wojny światowej fabryki Peugeot przejęli Niemcy, a zarządzał nimi Ferdinand Porsche.

Peugeot w latach powojennych

Po wojnie na rynek trafił Peugeot 203, produkowany od 1948 do 1960 r.

8 lat później w Polsce FSO zaczęło eksportować Warszawę 201/203 i 204. Przedsiębiorstwo musiało zrezygnować z zera ze środka nazwy, bo Peugeot straszył polskiego producenta sądem.

Pierwszy diesel pojawił się w Peugeot 403 w 1959 r. 2 lata później pojawił się następca, Peugeot 404. Był to bardzo udany model, bo oprócz wysokiej jakości wyróżniał się linią nadwozia. Francuski producent sprzedał aż 2 mln sztuk wspomnianego pojazdu.

W tamtych czasach Peugeot był kojarzony z marką luksusową, mówiono, że to taki francuski Mercedes. Później jednak do produkcji trafiły mniejsze samochody jak Peugeot 104, co nieco odmieniło wizerunek marki.

Peugeot jako światowy producent pojazdów

Gdy Peugeot wykupił 90 proc. akcji Citroëna w 1976 r. powstał koncern PSA. Kilka lat później przejęli europejską filię Chryslera, która sprzedawała samochody pod marką Talbot. Po zaprzestaniu produkcji Talbotów, wypuszczono Peugeota 309, który w rzeczywistości był planowanym Talbotem Horizon ze zmienioną nazwą.

Peugeot wiele razy zdobył tytuł samochodu roku. W 1969 r. modelem 504, później zrobił to Peugeot 405 w 1988 r., czy 307 w 2002 r.

50-milionowy Peugeot wyjechał z fabryki w 2008 r. Na świecie są 24 placówki, które produkują samochody pod omawianą marką. Peugeot sprzedaje również rowery, motorowery i elektronarzędzia.

Jako, że Francuzi przywiązani są do marki Peugeot, to sam prezydent jeździ jednym z samochodów marki. Wozi go największa limuzyna - Peugeot 607. Nie gardzą nią też szefowie francuskich firm.

Zobacz inne modele marki Peugeot:

Peugeot 206
Peugeot 3008
Peugeot 1008
Peugeot 308
Peugeot 208
Peugeot 408


samochody francuskie, samochody miejskie, samochody sportowe

peugeot

Więcej o:

peugeot

  • Peugeot 508 | Galeria

    O 508-ce pisaliśmy już tutaj. Dzisiaj prezentujemy dodatkowe zdjęcia wersji kombi oraz deski rozdzielczej. Wśród jednostek silnikowych pojawi się diesel e-HDI z systemem start-stop oraz 200-konna hybryda z napędem na 4 koła. Premiera Peugeota 508 nastąpi podczas październikowego salonu

  • Peugeot L500 R Hybrid | Tak wygląda przyszłość według Peugeota

    Peugeot 308 GTi | Ceny w Polsce | Prawie 8 tysięcy za lakier Peugeot L500 R Hybrid powstał, aby uczcić niesamowity wyczyn sprzed 100 lat. Wtedy to Dario Resta wygrał słynny wyścig Indy 500 i wykręcił oszałamiającą średnią prędkość 135 km/h. Dokonał tego za kierownicą Peugeota L45. Francuzi

  • Peugeot 407

    Kiedy we wstecznym lusterku ujrzysz samochód przypominający Ferrari, ale zamiast konia na masce będzie lew, nie miej wątpliwości - to Peugeot 407. Auto ma długość 4676 mm, co przy rozstawie osi 2725 mm (o 25 mm większym niż w poprzedniku) daje dość obszerne wnętrze. Część elementów poszycia, np

  • Peugeot (na razie) RC

    Na razie jest to jedynie nazwa robocza - jak rzeczywiście będzie nazywał się ten prototyp, Peugeot poinformuje podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Paryżu. Jak można dowiedzieć się z materiałów prasowych, RC jest brakującym ogniwem pomiędzy modelami RC "Pik" (Spade) i RC "Karo" (Diamond

  • Peugeot 207

    - który do sprzedaży trafi za kilka dni - pod salon testowanej marki. Krótko mówiąc, bezczelnie zajechałem nową 207 na parking dilera Peugeota. Wszedłem do salonu i z miną niewiniątka zacząłem zadawać sprzedawcy pytania. - Dwieście siedem? Za kilka dni mamy drzwi otwarte, zapraszamy wtedy - usłyszałem na wstępie

  • Nowa funkcjonalność Peugeot i-Cockpit

    Salon Genewa 2014 | Peugeot 108 Gry będą do ściągnięcia w formie aplikacji na ekran dotykowy o przekątnej 9,7''. Jako pierwsza pojawi się klasyka znana wielu z Was - kojarzycie jej tytuł? Kolejne gry pojawią się już niedługo i będą to TETRIS i PACMAN. Więcej szczegółów już wkrótce. Żart na Prima

  • Nowy znaczek Peugeota

    Lew jest symbolem marki Peugeot od 1858 roku. W dobie rozwoju motoryzacji zaczął się częściej zmieniać, po raz pierwszy w 1925 roku. W 1960 nastąpiła trzecia zmiana logo wprowadzając nową, charakterystyczną czcionkę, która okazała się trwalsza i przetrwała niemal niezmieniona do 2002 roku

  • Le Mans bez Peugeota

    Decyzja o wycofaniu się ze startów Peugeota w wyścigach długodystansowych została podjęta w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej w Europie. Problemy finansowe PSA Peugeot Citroen sprawiają, że koncern odchodzi od produkcji pojazdów wyścigowych. Alfa Romeo 1900 Disco Volante, która startowała w Le

  • Przyszłość według Peugeota

    Rok temu, podczas salonu samochodowego w Pekinie, francuski producent ogłosił konkurs na samochód koncepcyjny. Jedyną wskazówką dla twórczych umysłów projektantów był tytuł plebiscytu, który brzmiał: "wyobraź sobie Peugeota w megalopolis przyszłości". Okazało się, że spotkał się z naprawdę dużym

  • Peugeot 308 GTi

    Peugeot ma już model sportowy w postaci RCZ. Do jego napędu używany jest silnik benzynowy 1.6 turbo w dwóch wariantach mocy: 156 i 200 KM. Mając już tak mocną jednostkę szkoda by było nie wykorzystać jej w innych modelach i nie stworzyć np. 308 GTi. Peugeot na szczęście skorzystał z tej opcji