Peugeot - Modele - Historia

Peugeot - Modele - Historia

Peugeot i pierwsze automobile z silnikiem parowym

Peugeot to francuska marka samochodów, która miała swoje początki w 1810 r. Obecnie wraz z Citroënem, Peugeot tworzy koncern PSA.
Pierwszy zakład mechaniczny założył Jean Pierre Peugeot w 1810 r. w Sochaux koło Miluzy. Końcem wieku XIX Armand i Eugéne otworzyli firmę Les Fils de Peugeot Fr?res (Synowie braci Peugeot). Produkowali w niej rowery od 1886 r. Dopiero Armand Peugeot, wnuk Jean Pierre’a postawił na produkcję samochodów.

Serpollet-Peugeot - pierwszy automobil z silnikiem parowym ujrzał światło dzienne w 1889 r. ale dopiero wersja z 1891 r. z silnikiem Daimlera okazała się sukcesem. Na początku XX w. Peugeot wypuścił pierwszy motocykl swojej konstrukcji. W 1912 r. nadszedł czas na pierwszą ciężarówkę. Wówczas otwarto zakład Peugeot w Sochaux, do dziś jedną z największych fabryk francuskiego producenta.

W tamtych czasach Peugeot mocno angażował się w sport. Była to najlepsza forma reklamy dla producentów samochodów. Peugeot stał na podium wielu rajdów i wyścigów, co pozwalała roznosić sławę marki

Peugeot wprowadza swoje charakterystyczne nazewnictwo

Po I wojnie światowej Peugeot ruszył z produkcją w 1919 r. Z taśmy zjeżdżało z roku na rok coraz więcej samochodów.

Peugeot swoje samochody oznacza trzema cyframi z zerem w środku. Model, który zapoczątkował takie nazewnictwo powstał w 1929 r., był to Peugeot 201. Pierwsza cyfra to oznaczenie klasy samochodu, a ostatnia jego serii.

Podczas II wojny światowej fabryki Peugeot przejęli Niemcy, a zarządzał nimi Ferdinand Porsche.

Peugeot w latach powojennych

Po wojnie na rynek trafił Peugeot 203, produkowany od 1948 do 1960 r.

8 lat później w Polsce FSO zaczęło eksportować Warszawę 201/203 i 204. Przedsiębiorstwo musiało zrezygnować z zera ze środka nazwy, bo Peugeot straszył polskiego producenta sądem.

Pierwszy diesel pojawił się w Peugeot 403 w 1959 r. 2 lata później pojawił się następca, Peugeot 404. Był to bardzo udany model, bo oprócz wysokiej jakości wyróżniał się linią nadwozia. Francuski producent sprzedał aż 2 mln sztuk wspomnianego pojazdu.

W tamtych czasach Peugeot był kojarzony z marką luksusową, mówiono, że to taki francuski Mercedes. Później jednak do produkcji trafiły mniejsze samochody jak Peugeot 104, co nieco odmieniło wizerunek marki.

Peugeot jako światowy producent pojazdów

Gdy Peugeot wykupił 90 proc. akcji Citroëna w 1976 r. powstał koncern PSA. Kilka lat później przejęli europejską filię Chryslera, która sprzedawała samochody pod marką Talbot. Po zaprzestaniu produkcji Talbotów, wypuszczono Peugeota 309, który w rzeczywistości był planowanym Talbotem Horizon ze zmienioną nazwą.

Peugeot wiele razy zdobył tytuł samochodu roku. W 1969 r. modelem 504, później zrobił to Peugeot 405 w 1988 r., czy 307 w 2002 r.

50-milionowy Peugeot wyjechał z fabryki w 2008 r. Na świecie są 24 placówki, które produkują samochody pod omawianą marką. Peugeot sprzedaje również rowery, motorowery i elektronarzędzia.

Jako, że Francuzi przywiązani są do marki Peugeot, to sam prezydent jeździ jednym z samochodów marki. Wozi go największa limuzyna - Peugeot 607. Nie gardzą nią też szefowie francuskich firm.

Zobacz inne modele marki Peugeot:

Peugeot 206
Peugeot 3008
Peugeot 1008
Peugeot 308
Peugeot 208
Peugeot 408


samochody francuskie, samochody miejskie, samochody sportowe

peugeot

Więcej o:

peugeot

  • Peugeot 20Cup: zapalenie oskrzeli

    Pokazany po raz pierwszy na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2004 roku powstał w dwóch egzemplarzach. Podczas tej samej imprezy, na której jeździłem Peugeotem 907, zaoferowano mi możliwość zbadania, jak jeździ jeden z nich - ktoś z dyrekcji Peugeota zasugerował, że skoro jestem z Polski, to

  • Opinie Moto.pl: Peugeot 308. Nowy lew to nowa jakość. Na każdym kroku

    Nowy Peugeot 308. Zacznijmy od liczb, to w końcu przeskok w nową generację Najnowsze wcielenie kompaktowego peugeota oparto o nowoczesną platformę EMP2, która pozwoliła projektantom na sporo zmian w sylwetce nowego 308, a inżynierom - na zastosowanie nowoczesnych napędów z hybrydami na czele. Nowy

  • Peugeot 907: niespełniona miłość do Ferrari

    blachy falistej, przypominającą silniki wyścigówek z Le Mans, a także basowy pomruk okrętowego diesla. Zza ohydnej szopy wynurzył się, jadący na zbyt niskim biegu i zbyt wysokich obrotach, dwunastocylindrowy Peugeot 907. Jeden jedyny istniejący. Powiązanie z Le Mans nie było całkowicie pozbawione sensu

  • Nowy Peugeot 308 SW - polskie ceny i poziomy wyposażenia

    Nowy Peugeot 308 SW, czyli po prostu kombi to już trzecia generacja tego modelu. Polski oddział Peugeota zaprezentował rodzimy cennik i poziomy wyposażenia. Zaskoczeń raczej nie ma, ale najtańsza wersja auta zaczyna się od 91.800 zł. Nowy Peugeot 308 SW – poziomy wyposażenia Francuzi oferują

  • Są już ceny nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

    Nowy Peugeot 308 nie jest tanim autem, ale rekompensuje to szeroką gamą wersji silnikowych i poziomów wyposażenia. W sumie francuski producent ma do zaoferowania 5 wersji wykończenia i kilka odmian silników, w tym diesle i hybrydy. Podstawową formą wyposażenia jest Active Pack, który zaczyna się od

  • Peugeot 405 wciąż jest bestsellerem. Niewiarygodne, ale prawdziwe

    405 na licencji Peugeota w Iranie oraz Kazachstanie. Poszczególne wersje tego modelu nazywały się 405, Roa, Pars albo 405 Persia i do tej pory cieszą się dużym powodzeniem. Peugeot 405 to zdecydowanie przestarzały, ale wciąż udany i z pewnością dopracowany model. Lokalni klienci cenią jego prostotę

  • Opinie Moto.pl: Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155. Potrzebujesz więcej?

    Peugeot na swojej oficjalnej stronie określa model 2008 mianem "kompaktowego SUV-a". Sam nazwałbym go raczej crossoverem segmentu B, ale rozumiem (kiedyś nie rozumiałem) ten zabieg producenta. Małe SUV-y i crossovery, czy jak je tam nazwiemy, mają coraz większe ambicje - chcą dla siebie

  • Opinie Moto.pl: Peugeot e-Traveller 75 kWh. Kolejny poziom komfortu

    Peugeot Traveller i jego bliźniacze rodzeństwo (a trochę braci i sióstr ma) to naprawdę porządne i bardzo wygodne busy. Są dostępne w kilku rozmiarach - od około 4,6 do 5,3 metra długości. Akurat ja spotykam się w pracy zwykle z ich najdłuższymi odmianami. Traveller Long ma 5306 mm długości, 2204