Jedna marka aut może świętować w Polsce sukces. Nie chodzi o Toyotę

Posłuchaj artykułu (ładuję...)
Od zera do milionera? Może z milionerem to jeszcze przesada, ale kariera MG na rynku polskim z pewnością jest błyskotliwa. Po roku marka wdrapała się do pierwszej dwudziestki rynku samochodów nowych. A to może być dopiero początek ekspansji.

Historia marki MG liczy przeszło 100 lat. Ten wiek był jednak dla firmy dość burzliwy. Producent znany głównie z uwagi na swoje sportowe roadstery zdążył zbankrutować i to czterokrotnie. Padł nie tylko założycielski M.G. Car Company Limited, ale także trzech kolejnych właścicieli. W ten sposób firma w 2006 r. trafiła w ręce Chińczyków.

Zobacz wideo 10 sekund do utraty prawa jazdy. Kierowcę czeka ponowny egzamin

W rok MG otworzyło 24 salony. Sprzedaje obecnie 5 modeli

MG odrodziło się za sprawą azjatyckiego kapitału. Mniej więcej rok temu trafiło nawet na rynek polski. Jak dla brytyjsko-chińskiego producenta przebiegło ostatnie 12 miesięcy? Pracowicie. Bo firma otworzyła 24 salony dealerskie w całym kraju, w tym tylko jeden nie posiada własnego serwisu. Dodatkowo dziś oferuje aż pięć modeli, w tym nawet jednego roadstera (elektrycznego!). Wszystkie te auta łączy jedno. Są dobrze wyposażone i mają więcej, niż rozsądne ceny.

Jako jeden z pierwszych modeli na rynku zadebiutowało MG 3. To miejski hatchback czerpiący moc z 1,5-litrowej hybrydy. Auto oferuje 195 koni mechanicznych i okazuje się naprawdę dynamiczne. Przyspiesza do 100 km/h w 9 sek., spala średnio 4,4 litra benzyny, ma 7-letnią gwarancję, a do tego kosztuje wyjściowo tylko 87 950 zł.

MG w rok sprzedało 5,5 tys. pojazdów. Hitem stał się SUV

Polityka cenowa sprawiła, że MG dość szybko znajduje kolejnych zwolenników w Polsce. Od oficjalnej premiery 30 listopada 2023 r. do końca października firma sprzedała ponad 5,5 tys. pojazdów. Rekordowym miesiącem był październik. W ciągu 31. dni salony MG opuściły 682 auta. To sprawiło, że producent znalazł się na 17. pozycji wśród najchętniej wybieranych marek samochodowych w Polsce.

Co ciekawe, najczęściej wybieranym modelem w gamie wcale nie jest hybrydowy i kosztujący poniżej 100 tys. zł MG 3. Hitem salonów stał się model HS. SUV znalazł już 1422 nabywców w Polsce. A niedługo sukces auta może zostać spotęgowany. Na rynek właśnie wchodzi bowiem wariant z hybrydą plug-in. 272-konny model może przyspieszyć do 100 km/h w 6,9 sek, a jednocześnie pokona nawet 100 km na zasilaniu wyłącznie elektrycznym. Pojazd został wyceniony w Polsce na co najmniej 156 500 zł.

Więcej o:

Komentarze (0)

Jedna marka aut może świętować w Polsce sukces. Nie chodzi o Toyotę

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).