Od 2002 do 2016 produkowana była pierwsza generacja BMW Z4. Model oznaczony symbolem E85 wytwarzano w amerykańskich zakładach marki, co nie odbija się na jakości wykonania czy trwałości. Agresywny design wciąż przyciąga spojrzenia innych kierowców. Wnętrze prezentuje najlepsze geny BMW z tamtych lat i zostało skrojone z myślą o dwóch osobach. Kierowca i pasażerka otrzymują wystarczającą ilość miejsca do komfortowego podróżowania. Na liście opcji znajdziemy klimatyzację, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, dopracowane nagłośnienie, komputer pokładowy i wydajne ogrzewanie.
Pod maskę trafiały tylko jednostki benzynowe sześciocylindrowe. To 2.0 150 KM, 2.2 170 KM, 2.5 177-218 KM i 3.0 231-265 KM. Moc przekazywana jest wyłącznie na tylną oś. Frajda z jazdy gwarantowana.
Mazda MX-5 przebojem wdarła się na światowe rynki. Prosta konstrukcja, niska masa własna i relatywnie niewielkie silniki przekładają się na świetne właściwości trakcyjne i osiągi zawstydzające szereg mocniejszych konstrukcji. 30 tysięcy złotych wystarczy na egzemplarz trzeciej generacji z początkowego okresu produkcji - dostępny był od 2005 do 2014. Początkowo nadwozie otrzymało tylko brezentowe poszycie, natomiast później pojawiła się opcja z twardym, składanym dachem. Wnętrze nie rozpieszcza przestrzenią, a wysokie osoby będą zgłaszać pewne niedogodności.
Pod maskę trafiały wyłącznie czterocylindrowe, wolnossące benzyniaki – 1.8 126 KM i 2.0 160-170 KM. Duży plus za bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie pozwalające w pełni korzystać z potencjału napędu.
Pierwsza generacja kompaktowego Peugeota 308 dostępna była w Europie od 2007 do 2013. Obok funkcjonalnych, popularnych odmian, oferowano także kabriolet. Nadwozie nie ma problemów z korozją. Całoroczny charakter modelu gwarantuje składany, segmentowy, stalowy dach. Dzięki niemu także podczas szybkiej jazdy w kabinie panuje cisza. Mimo dostępnych czterech miejsc, wnętrze zapewnia wygodę tylko dwóm osobom. Fotele są obszerne i wystarczająco wyprofilowane. Jak przystało na Peugeota, poziom wyposażenia jest więcej niż zadowalający.
Mechanicy zdecydowanie polecają warianty wysokoprężne napędzane jednostką 2.0 HDi o mocy 163 KM. To trwały, oszczędny i dynamiczny silnik. Problemy z osprzętem zaczynają się od 200-250 tysięcy kilometrów przebiegu.
Przy odrobinie szczęścia, w założonym budżecie znajdziemy także Hondę S2000. Japoński roadster produkowany od 1999 do 2009 to wymagająca propozycja. Znalezienie bezwypadkowego i dobrze utrzymanego egzemplarza nie będzie prostym zadaniem. Agresywny design zdradza możliwości modelu. Wnętrze wykonano z twardych plastików, jednak całość zmontowano solidnie. Niestety, wysocy pasażerowie będą narzekać na brak przestrzeni. Lista wyposażenia obejmuje pokładową elektrykę, klimatyzację, radio i komputer pokładowy.
Pod maskę trafił wolnossący, wysokoobrotowy silnik 2.0 generujący imponujące 240 KM - moc trafia oczywiście tylko na tylne koła. Ten samochód dostarczy mnóstwo wrażeń podczas codziennej eksploatacji.
Ciekawą propozycją mieszczącą się w założonym budżecie jest drugie wcielenie Mercedesa SLK – R171 (Od 2004 do 2010). Dwuosobowy kabriolet ponownie wyposażono w stalowy, składany dach. Wnętrze niewielkiego Mercedesa wykonano z należytą jakością i dbałością o detale. Wśród elementów wyposażenia znajdziemy między innymi klimatyzację automatyczną, rozbudowane nagłośnienie i szereg systemów bezpieczeństwa. Oczywiście o sportowych fotelach oraz skórzanej tapicerce nie możemy zapomnieć.
Do napędu SLK przewidziano benzynowe jednostki - 1.8 kompresor 163 KM, 3.0 V6 231 KM oraz 3.5 V6 272-305 KM. Do wyboru mamy sześciostopniową przekładnię manualną lub bardzo popularny, 7-biegowy automat.
Dobrą jakością wykonania nadwozia i elementów wykończeniowych we wnętrzu, może się również pochwalić Audi A4 B6. Kabriolet produkowany od 2002 do 2006 przekonuje przestronnością i bogatą listą dodatków. Auto w komfortowych warunkach zabiera na pokład dwie dorosłe osoby. Co istotne, na kanapie także zmieszczą się niewysocy pasażerowie. Dodatkowe wyposażenie obejmuje między innymi skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację i archaiczne dziś multimedia.
Do wyboru mamy benzynowe silniki - 1.8 Turbo 163-190 KM, pancerne 2.0 131 KM, 2.4 V6 170 KM, a także 3.0 V6 220 KM. Jednostki z rodziny FSI i TFSI są pełne wpadek jakościowych, więc należy do nich podchodzić z rezerwą. Ciekawą alternatywą jest diesel 1.9 TDI 115-130 KM lub 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM. Na liście opcji znajdował się także stały napęd na cztery koła. Bazowo, A4 dysponuje napędem na przednią oś.
Gratką dla prawdziwego fanatyka piękna w motoryzacyjnym świecie jest trzecia generacja Alfy Romeo Spider. Model produkowany od 2006 do 2010 to technologiczny bliźniak Brery i 159. Powstały na jednej płycie podłogowej, korzystają ze wspólnego układu jezdnego i jednostek napędowych. Dwuosobowa kabina również zachwyca estetyką i co istotne, jakością wykonania. Lista wyposażenia jest zawsze bogata - obejmuje między innymi klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, składany, tekstylny dach i rozbudowane multimedia z nawigacją.
Pod maskę trafiały jednostki 2.2 185 KM, 3.2 V6 260 KM (ze stałym napędem czterech kół), 1.75 TBI 200 KM oraz diesel 2.4 JTD 210 KM.
Propozycją dla prawdziwego indywidualisty jest otwarta wersja Chevroleta Corvette C4. Amerykańska ikona produkowana była od 1983 do 1996. Surowe linie nadwozia zdradzają wiek konstrukcji. Wnętrze wykonano w typowo amerykańskim stylu - niewiele przestrzeni, schowków i tandetne, lecz trwałe plastiki. Niekiedy trafiają się egzemplarze z klimatyzacją. Częstym dodatkiem jest pełna elektryka i skórzaną tapicerka.
Do napędu przewidziano trwały i dość prymitywny silnik 5.7 V8 o mocy 200-405 KM. Moc trafia tylko na tylne koła za pośrednictwem powolnego, czterobiegowego automatu lub sześciostopniowej przekładni manualnej. Ten model to dobra lokata kapitału.