Nie przestawaj tak jeździć, a zrobisz z samochodu wrak. Awaria będzie gonić awarię

Twój samochód wiecznie ląduje u mechanika? Sprawdź, czy nie przyczyniasz się do jego nadmiernej eksploatacji. Nieprawidłowe nawyki za kierownicą mogą skutkować drogimi naprawami. Jak utrzymać auto w dobrej kondycji? Takich zachowań zdecydowanie unikaj.

Wielu kierowców nie zastanawia się nad tym podczas jazdy, jednak to, jak prowadzimy samochód, wpływa na jego eksploatację. Niektóre nasze "grzeszki" za kierownicą przyczyniają się do poważnych awarii, za które prędzej czy później przyjdzie nam zapłacić u mechanika. Jak tego uniknąć ? Wystarczy, że zastosujesz się do kilku zasad, a zaoszczędzisz sporo pieniędzy i nerwów.

Zobacz wideo Jeździłem najnowszą Toyotą Land Cruiser po kowbojskich szlakach. To, co potrafi, szokuje [MATERIAŁ WYDAWCY MOTO.PL]

Jak utrzymać auto w dobrej kondycji? Sposób jazdy wpływa na jego stan techniczny

Każdy właściciel samochodu wie, jak ważne są regularne przeglądy techniczne. Sprawny pojazd zapewnia nam bezpieczeństwo podczas jazdy, dlatego zawsze pamiętajmy o wymianie filtrów, olejów oraz zużytych hamulców. Okazuje się jednak, że spory wpływ na zużycie niektórych podzespołów mają błędy, które popełniamy "za kółkiem". Czego należy unikać?

  • Niewłaściwa zmiana biegów. Takie zachowanie powoduje nadmierne zużycie silnika oraz skrzyni biegów. Jeśli zmieniasz je zbyt szybko przy niskich obrotach lub redukcja następuje zbyt wolno, narażasz się na kosztowne naprawy.
  • Błędy w używaniu hamulca. Przedwcześnie zużyjesz tarcze i klocki hamulcowe, jeśli stale będziesz trzymać nogę na pedale. Kiedy twój styl jazdy cechuje się gwałtownym i szybkim hamowaniem, również zwiększasz ryzyko awarii.
  • Trzymanie drążka do zmiany biegów. Mimo tego, że podczas trzymania ręki na dźwigni nacisk na skrzynię jest niewielki, może on prowadzić do jej szybszego zużycia. Podobną sytuację mamy kiedy trzymamy nogę na sprzęgle w czasie jazdy.
  • Zła technika parkowania. Maksymalne, siłowe skręcanie kierownicy prowadzi do luzów w układzie. Jeśli zaś robisz to podczas wjeżdżania na krawężnik, możesz niszczyć opony i felgi.
Sprzęgło, hamulec, gaz. Układ pedałów w samochodzie
Sprzęgło, hamulec, gaz. Układ pedałów w samochodzie Kamonwan Wankaew / Getty Images/iStockphoto

Jak najlepiej tankować paliwo? Możesz uniknąć drogiej naprawy

Popularnym błędem kierowców jest jazda na rezerwie. Wiele osób tankuje samochody dopiero po zapaleniu się kontrolki informującej o niskim poziomie paliwa. Nawet wtedy zdarza im się przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów, zanim dojadą na stację. Taka sytuacja może prowadzić do zasysania zanieczyszczeń z dna baku, które są w stanie uszkodzić pompę paliwową i wtryskiwacze. Tankowanie po korek również jest złym rozwiązaniem. Nadmiar paliwa wytwarza ciśnienie, które prowadzi do awarii systemu odpowietrzania baku. Jeśli więc chcesz zatankować do pełna, rób to zawsze do pierwszego odskoczenia końcówki pistoletu do nalewania. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o: