Tak wygląda Mercedes GLA - ładny SUV naszpikowany technologią!

Mercedes GLA już w pierwszej generacji uchodził za auto o bardzo ładnym designie. Nowa odsłona, zaprezentowana z końcem 2019 r., uległa zmianom nie tylko estetycznym. Klientom oferuje się też silnik hybrydowy.

Mercedes GLA. Co o nim wiemy?

Pierwsza generacja Mercedesa GLA pojawiła się na rynku w 2013 r. Auto, będące w zasadzie kompaktowym crossoverem, było pierwszym takim w ofercie Mercedesa. Samochód wyprodukowany na płycie MFA szybko zyskał sobie pewną popularność także wśród polskich klientów - już w 2015 Mercedes GLA stał się drugim spośród najchętniej kupowanych samochodów słynnej marki. Nie miał sobie też równych wśród produkowanych przez nią SUV-ów i crossoverów. Auto otrzymało dość duży wybór jednostek napędowych. Wśród nich silniki benzynowe o mocy od 122 do 381 KM i dwa silniki Diesla - 136 i 170 KM. Po sześciu latach od premiery Mercedesa GLA przyszedł czas na wprowadzenie na rynek jego drugiej generacji.

TAKIEGO MERCEDESA JESZCZE NIE BYŁO! EQC MOŻE PODBIĆ RYNEK

Mercedes GLA 2020. Co oferuje się klientom?

Oficjalna prezentacja Mercedesa GLA odbyła się w grudniu 2019 r. Pozostał najmniejszym podwyższonym samochodem w ofercie Mercedesa, ale zyskał więcej cech indywidualnych. Na rynku ma zawalczyć przede wszystkim z Audi Q3, Jaguarem E-Pace czy Volvo XC40. ''Raz w mieście, raz za miastem'' - takie hasło przyświeca promocji Mercedesa GLA 2020 na oficjalnej stronie niemieckiej marki. Jaki jest ten samochód? Z pewnością projektantom zależało, żeby stanowił kompromis pomiędzy autem przydatnym w realiach zatłoczonego miasta, ale też dość przestronnym i oryginalnym. W tym kierunku poszły więc przemiany modelu. Posiada on:

  • 441 cm długości
  • 183,4 cm szerokości
  • 161,1 cm wysokości
  • 272,9 cm rozstawu osi
  • 435 l pojemności bagażnika

Wyposażenie Mercedesa GLA 2020 w standardzie obejmuje między innymi reflektory LED, klimatyzację automatyczną, obręcze wykonane z lekkich stopów 17 cali, asystenta pasa ruchu, system ochrony pieszych, kamerę cofania, tempomat i tapicerkę ARTICO. Wśród silników znajdziemy trzy jednostki benzynowe:

  • GLA 200 (1.3/163 KM), prędkość maksymalna 210 km/h, spalanie 5,7-6 l / 100 km
  • GLA 250 (2.0/224 KM), prędkość maksymalna 240 km/h, 6,5-6,7 l / 100 km
  • GLA 250 4Matic (2.0/224 KM), prędkość maksymalna 240 km/h, 6,9 - 7,1 l / 100 km

TAKIEGO MERCEDESA JESZCZE NIE BYŁO! EQC MOŻE PODBIĆ RYNEK

Oferuje się również silniki wysokoprężne:

  • GLA 200 d (2.0/150 KM), prędkość maksymalna 208 km/h, spalanie 4,6-4,8 l / 100 km
  • GLA 200 d 4Matic (2.0/150 KM), prędkość maksymalna 205 km/h, spalanie 4,9-5,2/100 km
  • GLA 220 d (2.0/190 KM), prędkość maksymalna 217 km/h, spalanie 4,7-4,9 l / 100 km
  • GLA 220 d 4Matic (2.0/190 KM), prędkość maksymalna 219 km/h, spalanie 5,0-5,3 l / 100 km

Mercedes GLA będzie też oferowany z hybrydowym silnikiem plug-in. Składają się na niego jednostka benzynowa 1.3, którą zestawiono z silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM. Łącznie mowa jest o 218 KM i prędkości maksymalnej na poziomie 220 km/h. Warto jednak zaznaczyć, że na samym prądzie elektrycznym samochód przejedzie do 61 km.

TAKIEGO MERCEDESA JESZCZE NIE BYŁO! EQC MOŻE PODBIĆ RYNEK

Mercedes GLA 200. Za co jest krytykowany?

Jednym z bardziej popularnych modeli stanie się na pewno Mercedes GLA 200 wyposażony w silnik benzynowy 1.3 o mocy 163 KM. Podobnie jak inne, także ten wariant uchodzi za estetyczny i dość sprawny z racji dobrej jakości silnika wyprodukowanego razem z Renaulta. Pojawiają się jednak opinie, że jego brzmienie nie przystoi autu tej klasy i Mercedes powinien postawić na wygłuszenie jednej ze swoich flagowych jednostek napędowych. 

TAKIEGO MERCEDESA JESZCZE NIE BYŁO! EQC MOŻE PODBIĆ RYNEK

Mercedes GLA 220 - wersja dla wymagających klientów

Interesujący design to jednak nie wszystko. Dla tych, którzy cenią sobie wysokie osiągi, przygotowano Mercedesa GLA 220 d z silnikiem Diesla i napędem na obie osie. Również w tym przypadku narzeka się na brzmienie silnika, ale jego zaletą jest względnie małe spalanie przy dużych możliwościach.

Mercedes GLA - cena samochodu w Polsce

Poszczególne wersje Mercedesa GLA są dość zróżnicowane cenowo, ale jedno jest pewne: przyjdzie za nie zapłacić więcej, niż w przypadku pierwszej generacji. Najtańszy model Mercedes GLA 200 z silnikiem benzynowym 153 KM wyceniono na 158 200 zł.

TAKIEGO MERCEDESA JESZCZE NIE BYŁO! EQC MOŻE PODBIĆ RYNEK

Zobacz wideo Mercedes EQC. Jeden z pierwszych elektrycznych SUV-ów
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.