Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu

Nowy Mercedes GLA to ostatnie (a może pierwsze?) ogniwo SUV-owego łańcucha w Stuttgarcie. Poprzednik był zgrabnym, praktycznym crossoverem, który znalazł wielu zwolenników. Jednak marka postanowiła mocno zmienić charakter najmniejszego SUV-a z gwiazdą na masce.

Nowy Mercedes GLA jako ostatni został dopasowany stylistycznie do większych braci. Tym samym skompletował obecną generację niemieckich SUV-ów klasy premium.

Wyższy ale krótszy

Mercedes GLA jest znacznie bardziej masywny i zaokrąglony od poprzednika. Podczas gdy wielu producentów stawia na ostre linie i dynamiczne przetłoczenia, Mercedes wybrał łagodną, zaokrągloną sylwetkę. Nowa odsłona jest znacznie wyższa od poprzednika – GLA urosło o 10 cm. Przełożyło się to na większą przestrzeń w kabinie, szczególnie nad głowami pasażerów pierwszego rzędu siedzeń. Nowy GLA jest krótszy od poprzednika o 1,5 cm, ale mimo to projektantom udało się wygospodarować więcej miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu.

Rozstaw kół nowego Mercedesa GLA wzrósł o 4 cm (odpowiednio 1605 i 1606 mm z przodu i z tyłu). Powiększone nadkola skrywają większe felgi (do 20 cali), co przekłada się na prześwit, który w nowej wersji wynosi 143 mm (+9 mm).

Nowy Mercedes GLA 2020Nowy Mercedes GLA 2020 Mercedes

Nowa stylistyka

Nadmuchane nadwozie obejmuje to, do czego Mercedes zdążył nas już przyzwyczaić w kontekście większych modeli – pionowy grill, krótkie zwisy i terenowe osłony, które podkreślają charakter SUV-a. Modele z napędem 4MATIC są standardowo wyposażone w pakiet Off-Road Engineering Packagez dodatkowym trybem jazdy, funkcją kontroli prędkości zjazdu i animacjami parametrów terenowych na wyświetlaczu systemu multimedialnego, a w połączeniu z reflektorami MULTIBEAM LED – także ze specjalną funkcją terenowego oświetlenia.

Nowy Mercedes GLA 2020Nowy Mercedes GLA 2020 Mercedes

Znajome wnętrze

Wnętrze przypomina debiutującego niedawno Mercedesa GLB. Po stronie pasażera zniknęło wybrzuszenie nawiązujące do uchwytu z kultowej Klasy G. W najwyższej wersji wyposażenia kierowca ma przed sobą dwa 10.25-calowe ekrany - jeden od wskaźników, a drugi od multimediów i zarządzania funkcjami w aucie. Nie zabrakło także ambientowego oświetlenia.

Kierowca i pasażer z przodu siedzą wyżej, niż w poprzedniku. Ich pozycja jest zatem bardziej typowa dla SUV-ów. W porównaniu z pierwszą generacją poprawiono również widoczność we wszystkich kierunkach – dzięki zoptymalizowanemu przekrojowi słupków dachowych, które teraz zasłaniają mniejszy obszar.

Nowy Mercedes GLA 2020Nowy Mercedes GLA 2020 Mercedes

Jednym z głównych celów projektantów nowego GLA były jego wartości użytkowe. Położenie tylnej kanapy można opcjonalnie regulować w zakresie 14 cm, a ich oparcie ustawić bardziej pionowo, co pozwala wygospodarować dodatkową przestrzeń w bagażniku.

Mocne silniki

Nowy GLA korzysta ze zmodernizowanych 4-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych. W porównaniu z poprzednią generacją silników mają wyższą moc i są bardziej efektywne. W planach jest hybryda plug-in.

Bazowy wariant GLA 200 korzysta z silnika benzynowego o pojemności 1,33 litra i o mocy 163 KM. Z takim motorem najmniejszy niemiecki SUV przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Jednostka została wyposażona w funkcję odłączania cylindrów przy mniejszym obciążeniu, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Dane techniczne obiecują zużycie na poziomie 5,6-5,9 l na dystansie 100 kilometrów.

Nowy Mercedes GLA 2020Nowy Mercedes GLA 2020 Mercedes

Po stronie silników wysokoprężnych znajdziemy wariant 180d o mocy 109 KM, 200d, który wygeneruje 150 KM, oraz najmocniejszy, 190-knny wariant 220d. Wszystkie wersje prawdopodobnie zaoferują siedmiobiegową przekładnię automatyczną, choć w słabszych wariantach będziemy mieli opcję wyboru manualnej skrzyni biegów.

Producent od razu zapowiada mocniejszą wersję - odmianę AMG. Pod maskę GLA 35 ma trafić dwulitrowy silnik o mocy 306 KM, który znamy m.in. z A 35. Wizualnie sportowa wersja otrzyma także grill Panamericana i specjalny lakier - Patagonia, który jest dostępny także w ofercie modelu GLB.

Nowy Mercedes GLA 2020Nowy Mercedes GLA 2020 Mercedes

Więcej o:
Komentarze (30)
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: janek

    Oceniono 23 razy 11

    Benzyna 1,3 w aucie premium???
    Już tej 1,6 nikt nie chce kupować, a co dopiero 1,3.

  • Gość: tacik

    Oceniono 8 razy 8

    Kupię córce. Idealny dla młodej dziewczyny.

  • Gość: Bartek

    Oceniono 7 razy 5

    Poprzednia generacja miała swój charakter, teraz to jest mniejsza wersja GLC

  • zubidu

    Oceniono 17 razy 3

    Telewizor panoramiczny w środku - dlaczego ?, to jest po prostu brzydkie.

  • Gość: Fanka GLA

    Oceniono 10 razy 2

    Wstrętny. Nie przypomina nic z GLA. Poprzedni model był cudny.

  • Gość: chris

    Oceniono 3 razy 1

    AMG 2 litry ????????

  • Gość: merc

    Oceniono 4 razy 0

    Dla wszystkich malkontentów napiszę ..z pińcet plus wam nie starczy.haha trzeba jakaś rentę dodatkowo skołować

  • mimamima

    Oceniono 8 razy 0

    Dlaczego mu to robicie? Pierwsze modele były takie fajne...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX