Liderem rynku samochodów segmentu A jest bezsprzecznie banda znana pod nazwami Up, Mii i Citigo. Nowe trojaczki koncerny z Wolfsburga nie mają sobie równych zarówno ze złożoną, jak i rozłożoną tylną kanapą.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość | Poj. bagażnika |
Chevrolet Spark | 5 | 364 | 170/570 l |
Citroen C0 | 5 | 347 | 165/860 |
Citroen C1 |
3 | 343 | 130/710 |
Fiat 500 |
3 | 354 | 185/550 |
Fiat Panda Classic |
5 | 363 | 205/775 |
Fiat Panda | 5 | 365 | 225/870 |
Ford Ka | 3 | 362 | 225/710 |
Hyundai i10 | 5 | 358 | 225/925 |
Kia Picanto | 3/5 | 359 | 200/870 |
Lancia Ypsilon | 5 | 384 | 245/830 |
Mitsubishi i-MiEV |
5 | 347 | 165/860 |
Peugeot iOn | 5 | 347 | 165/860 |
Peugeot 107 | 3/5 | 343 | 130/710 |
Renault Twingo | 3 | 369 | 165/960 |
Seat Mii | 3/5 | 356 | 250/950 |
Skoda Citigo | 3/5 | 356 | 250/950 |
Smart ForTwo | 3 | 269 | 220/340 |
Suzuki Alto | 5 | 350 | 130/775 |
Suzuki Splash | 5 | 371 | 200/575 |
Toyota iQ | 3 | 299 | 32/240 |
Toyota Aygo | 3/5 | 343 | 130/710 |
Volkswagen Up |
3/5 | 356 | 250/950 |
Największe możliwości przewozowe ma tanie, ale praktyczne autko spod znaku Dacii. Sandero wygrywa w obu kategoriach nieznacznie wyprzedzając ulubienicę polskiego rynki, Skodę Fabię.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Alfa Romeo MiTo | 3 | 406 |
270/950 |
Audi A1 | 3/5 | 395 |
270/920 |
Chevrolet Aveo Classic | 5 | 392 | 220/980 |
Chevrolet Aveo | 5 | 404 | 290/665 |
Citroen C3 | 5 | 394 | 300/1120 |
Citroen DS3 | 3 | 395 | 285/980 |
Dacia Sandero | 5 | 402 | 320/1200 |
Fiat Punto | 3/5 | 406 | 275/1030 |
Ford Fiesta | 3/5 | 395 | 295/980 |
Honda Jazz | 5 | 390 | 375/845 |
Hyundai i20 | 3/5 | 394 | 295/1060 |
Kia Rio | 3/5 | 404 | 290/925 |
Mazda 2 | 3/5 | 390 | 250/785 |
Mini | 3 | 372 | 160/680 |
Mitsubishi Colt | 5 | 388 | 160/900 |
Nissan Micra | 5 | 378 | 265/1130 |
Opel Corsa | 3/5 | 400 | 285/1050 |
Peugeot 208 | 3/5 | 396 | 285/? |
Renault Clio | 3/5 | 403 | 290/1040 |
Seat Ibiza | 3/5 | 403 | 285/940 |
Skoda Fabia | 5 | 400 | 315/1180 |
Suzuki Swift | 5 | 385 | 210/890 |
Toyota Yaris |
5 | 388 | 285/1180 |
Toyota Yaris Hybrid |
5 | 388 | 285/1180 |
Volkswagen Polo |
3/5 | 397 | 280/950 |
Tu krótkie wyjaśnienie. W poniższej tabelce zebraliśmy sedany i liftbacki zbudowane na modelach segmentu B oraz kompaktowe sedany. Jak widać auta są bardzo zbliżone pod względem długości i pojemności bagażnika. Największy bagażnik znów należy do aut koncernu Volkswagena, niestety brak informacji o całkowitej przestrzeni tych modeli.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Chevrolet Aveo Classic | 4 | 431 | 400 |
Chevrolet Aveo | 4 | 440 | 340 |
Dacia Logan | 4 | 429 | 510 |
Fiat Linea | 4 | 456 | 500/870 |
Honda Insight | 5 | 437 | 450/890 |
Renault Thalia | 4 | 426 | 505 |
Seat Toledo | 5 | 448 | 550/? |
Skoda Rapid | 5 | 448 | 550/? |
Chevrolet Cruze | 4 | 459 | 450 |
Ford Focus | 4 | 453 | 475 |
Honda Civic | 4 | 454 | 440 |
Hyundai Elantra | 4 | 454 | 485 |
Mazda 3 | 4 | 458 | 430 |
Mitsubishi Lancer | 4 | 457 | 400 |
Opel Astra | 4 | 466 | 460/1010 |
Renault Fluence | 4 | 462 | 530 |
Toyota Corolla | 4 | 454 | 450 |
Volkswagen Jetta | 4 | 464 | 510 |
W klasie kompakt zaskoczenia nie ma. Tu od lat króluje Skoda Octavia i nie zanosi się na zmianę tej sytuacji.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Alfa Romeo Giulietta | 5 | 435 |
350/1045 |
Audi A3 | 3 | 423 | 365/? |
BMW 1 | 5 | 432 | 360/1200 |
Chevrolet Cruze | 5 | 451 | 415/885 |
Chevrolet Volt | 5 | 450 | 310/1005 |
Citroen C4 | 5 | 433 | 410/1185 |
Citroen DS4 | 5 | 427 | 359/1021 |
Fiat Bravo | 5 | 433 | 400/1175 |
Ford Focus | 5 | 436 | 365/1150 |
Honda Civic | 5 | 430 | 475/1380 |
Hyundai i30 | 5 | 430 | 380/1315 |
Kia Cee'd | 5 | 431 | 380/1318 |
Lancia Delta | 5 | 452 | 380/1190 |
Lexus CT | 5 | 432 | 375/985 |
Mazda 3 | 5 | 446 | 340/1360 |
Mercedes A | 5 | 429 | 341/1157 |
Mitsubishi Lancer | 5 | 458 | 344/1350 |
Opel Astra | 5 | 442 | 370/1235 |
Opel Ampera | 5 | 450 | 310/1005 |
Peugeot 308 | 5 | 427 | 350/1200 |
Renault Megane | 5 | 429 | 405/1160 |
Seat Leon | 5 | 431 | 340/1165 |
Skoda Octavia | 5 | 457 | 585/1455 |
Subaru Impreza | 5 | 441 | 301/1216 |
Suzuki SX4 | 5 | 412 | 270/1045 |
Toyota Auris |
3/5 | 424 | 355/1335 |
Volkswagen Golf |
3/5 | 420 | 350/1305 |
Volkswagen Beetle |
3 | 428 | 310/905 |
Volvo V40 |
5 | 437 | 335/? |
W klasie średniej większość modeli to sedany, ale niektóre mimo to oferują powiększaną przestrzeń załadunkową. Tu także król jest jeden. To Skoda Superb.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Alfa Romeo 159 | 4 | 466 |
405 |
Audi A4 | 4 | 470 |
480/960 |
BMW 3 | 4 | 462 | 480 |
Chevrolet Malibu | 4 | 486 | 545 |
Citroen C5 | 4 | 478 | 470 |
Ford Mondeo sedan | 4 | 485 | 550 |
Ford Mondeo liftback | 5 | 478 | 540/1460 |
Honda Accord | 4 | 472 | 465 |
Hyundai i40 | 4 | 474 | 525 |
Infiniti G | 4 | 477 | 450 |
Kia Optima | 4 | 484 | 505 |
Lexus IS | 4 | 458 | 400 |
Mazda 6 | 4 | 473 | 505/1095 |
Mercedes C | 4 | 459 | 475 |
Opel Insignia sedan | 4 | 483 | 500/1015 |
Opel Insignia liftback | 5 | 483 | 530/1470 |
Peugeot 508 | 4 | 479 | 515 |
Renault Laguna | 5 | 469 | 450/1375 |
Seat Exeo | 4 | 466 | 460 |
Skoda Superb | 5 | 484 | 565/1670 |
Subaru Legacy | 4 | 473 | 485 |
Suzuki Kizashi | 4 | 465 | 460 |
Toyota Avensis | 4 | 471 | 510 |
Volkswagen Passat | 4 | 477 | 565/1090 |
Volvo S60 | 4 | 463 | 380 |
Największy bagażnik w segmencie E oferuje Lexus GS, ale Audi A6 pozwala położyć oparcia tylnej kanapy i pomieści w sumie 995 litrów bagażu.
W segmencie luksusowych limuzyn najlepszy jest Mercedes S klasy.
Marka, model |
Ilość drzwi | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi A6 | 4 | 491 | 530/995 |
BMW 5 | 4 | 490 | 520 |
Infiniti M | 4 | 494 | 500 |
Jaguar XF | 4 | 496 | 540/960 |
Lancia Thema | 4 | 507 | 460 |
Lexus GS | 4 | 485 | 547 |
Maserati Quattroporte | 4 | 510 | 450 |
Mercedes E | 4 | 487 | 540 |
Volvo S80 | 4 | 485 | 480 |
Audi A8 | 4 | 514 | 510 |
BMW 7 | 4 | 507 | 500 |
Jaguar XJ | 4 | 512 | 520 |
Lexus LS | 4 | 503 | 505 |
Mercedes S | 4 | 509 | 560 |
W następnym odcinku przedstawimy kolejne wersje nadwoziowe i sprawdzimy, czy Volkswagen ponownie zgarnie pierwsze miejsce w niemal wszystkich kategoriach.