citroen sm

Więcej o:

citroen sm

  • Nieznany Citroen SM - dziecko Citroena i Maserati

    rozwiązania znane z dużych Citroenów. SM miał więc zaawansowaną wersję zawieszenia hydropneumatycznego, a dodatkowo tym samym obiegiem oleju były zasilane hamulce i wspomaganie kierownicy. W przypadku hamulca nie było zatem pedału, a jedynie grzybek, a jego naciśnięcie odsłaniało dopływ do układu hamulcowego

  • Wspaniałe auta z małżeństw mieszanych

    na wprost (nawet na postoju), czy układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania. Sprzedaż Citroenów SM załamała się po ok. dwóch latach sprzedaży, kiedy klienci zdali sobie sprawę, że utrzymanie auta w dobrej kondycji wymaga dwóch specjalistów, od hydrauliki Citroenów i od ?delikatnych? silników Maserati

  • Z Warszawy wystartował rajd Monte Carlo

    ruszył z Warszawy! Zabytkowe cacka przyciągnęły tłumy miłośników motoryzacji, którzy z zapałem fotografowali doskonale utrzymane egzemplarze. Z zachwytem cmokano nad sportową sylwetką porsche 911 z 1969 r., czule głaskano błękitne citroeny SM, zazdrośnie spoglądano na niedbale rozpartych za kierownicą

  • Gwiazda Indii na sprzedaż

    było przy pomocy hamulców bębnowych wyposażonych we wspomaganie. Dziś opis techniczny nie robi wrażenia, ale przypomnijmy, że skręcane wraz z kołami reflektory w Citroenie SM z 1970 roku były "nowatorskie", a pierwszym samochodem produkowanym w Polsce wyposażonym we wspomaganie układu hamulcowego był Polski Fiat

  • Historia Maserati Quattroporte. "Samochód czterodrzwiowy"

    dla rodziny, a nie dla samotnego playboya. Maserati Quattroporte II 1974-78 Druga generacja Quattroporte narodziła się, gdy właścicielem włoskiej marki był Citroen. Zbudowano ją na konstrukcji Citroena SM, z wykorzystaniem mechanicznych elementów z tego samego modelu, w tym przedniego napędu

  • Historia Citroena zaczęła się w Polsce, cz. 2

    z Modeny. Citroen SM był także pierwszym autem, w którym zastosowano zupełnie nowy system wspomagania układu kierowniczego o nazwie DIRAVI, w którym kierownica, obracająca się przy użyciu znikomej siły przez kierowcę, sama automatycznie powracała do położenia neutralnego. Efektem mariażu Citroena

  • Historia Maserati | Sto lat, sto lat...

    . zadebiutował ekskluzywny Citroen SM z włoskim silnikiem V6. Ta sama jednostka napędowa znalazła się później w Maserati Merak (1972 r.). Rok wcześniej, bo w 1971 r. premierę miał Maserati Bora, pierwsze auto spod znaku trójzęba z samonośnym nadwoziem i silnikiem montowanym centralnie w aucie przeznaczonym

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.