historia motoryzacji

Więcej o:

historia motoryzacji

  • Historia motoryzacji | Glas | Niemieckie Maserati

    Początki bohatera dzisiejszego tekstu sięgają roku 1895 roku - wtedy mechanik Andreas Glas założył swoją firmę w Pilsting, na południu Niemiec. Od samego początku Glas zajmował się produkcją i naprawą maszyn rolniczych. W 1905 roku firma przeniosła się do Dingolfing, również miasteczka na południu

  • Historia motoryzacji | Renault 16 | Na karku już pięćdziesiątka...

    Dzisiejszy jubilat, Renault 16, debiutował podczas Salonu Samochodowego w Genewie równo 50 lat temu. Francuzi pierwszymi zdjęciami nowego modelu pochwalili się już rok wcześniej, w 1964 roku, ale prawdziwa premiera miała miejsce właśnie w marcu 65 w Genewie. Po bardzo ciepłym przyjęciu podczas

  • 16 najgorszych nazw w historii motoryzacji

    Zacznijmy od czegoś "delikatnego". Japończycy nazywając swojego mikrovana nieświadomie nadali mu bardzo oryginalne imię. W krajach hiszpańskojęzycznych "moco" w slangu oznacza osobę, która notorycznie dłubie w nosie. Najlepszy samochód dla "górników". Cóż powiedzieć można o twórcach nazwy tego Opla?

  • Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

    Amerykański producent aut średniej klasy Graham sprzedał w latach 1934 - 1940 ponad 7 tys. samochodów z doładowanymi silnikami. Nie korzystał jednak z tak popularnych obecnie turbosprężarek, lecz ze sprężarek mechanicznych, napędzanych od wału korbowego silnika. Trzej bracia Graham, którzy byli

  • Najlepiej sprzedające się samochody na świecie | TOP 50

    49. Peugeot 504: (1968-2005) - 3,713,400 szt. 48. Fiat 127: (1971-1983) - 3,750,000 szt. 47. Citroen 2CV: (1948-1990) - 3,872,583 szt. 46. Fiat 500: (1957-) - 3,900,000+ szt. Peugeot 405 okazał się przełomowym modelem. Peugeot powrócił do oznaczeń z czwórką na początku, auto zdobyło tytuł Car Of The

  • Samochody prawie nieznane | Zapomniane superauta

    mocy 540 KM. Nie był to silnik zaprojektowany od podstaw przez firmę, a połączone dwie jednostki V8 Lamborghini. Jednak samochód figuruje jako pierwszy z tego rodzaju silnikiem w powojennej historii motoryzacji. Silnik z pojemności 5995 cm3 uzyskiwał moc 540 KM oraz moment obrotowy wynoszący 540 Nm

  • Citroen Traction Avant | 80 lat słynnego modelu

    Najsłynniejsze francuskie samochody Citroën zaprezentował model Traction Avant w 1934 roku w Paryżu. Samochód osobowy autorstwa André Citroëna i André Lefebvre'a (pierwszy wniósł środki finansowe i zaplecze przemysłowe, drugi kompetencje techniczne) wyróżniał się nowoczesnymi, można powiedzieć