Japońskie SUV-y za 50 tysięcy zł. Sprawdzamy najlepsze propozycje

Z budżetem w wysokości 50 tysięcy złotych możemy skusić się na kupno fabrycznie nowego auta segmentu A i B w bazowej konfiguracji lub skorzystać z bogatej oferty rynku wtórnego. Dużym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się japońskie SUV-y uchodzące za konstrukcje trwałe i dopracowane. Istotnie, w wielu przypadkach tak jest, jednak także wśród nich znajdziemy modele niepozbawione wad.

Subaru Forester IV

50 tysięcy złotych wystarczy na czwartą generację Subaru Forestera. Produkowany wyłącznie w japońskich zakładach marki od 2013 do 2018, nieco zatracił zadziorny charakter pierwszych wcieleń. Obłe, dynamicznie zaprojektowane nadwozie nie ma problemów z korozją. Tym razem producent przyłożył się do tego zadania, czego nie możemy powiedzieć o poprzednikach. Wnętrze wykonano z dużą dbałością o montaż. Niestety, materiały wciąż odstają od europejskich rywali - plastiki są twarde i przeciętnej klasy. Na fotelach i kanapie bez trudu usiądą cztery dorosłe osoby. Na liście dodatków znaleźć możemy klimatyzację automatyczną regulowaną w dwóch strefach, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy, rozbudowane multimedia, tempomat, system rozpoznawania zagrożenia na drodze, bezstopniowy automat i stały napęd 4x4.

Do napędu przewidziano wadliwego diesla 2.0 D 147 KM i trwałe benzyniaki – 2.0 150 KM, 2.0 Turbo 240-280 KM i 2.5 172 KM. W każdym wypadku moc w trybie stałym trafia na cztery koła.

Subaru Forester IVSubaru Forester IV fot. Subaru, materiały producenta

Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021

Honda CR-V IV

Dużo większą popularnością, także w Polsce, cieszy się czwarte wcielenie Hondy CR-V. Model produkowany od 2012 do 2018. Na potrzeby europejskiego rynku, taśmy montażowe ulokowano na Wyspach Brytyjskich, co nie odbiło się negatywnie na jakości wykonania. Nadwozie nie ma problemów z korozją. Wnętrze zapewnia komfortowe warunki dla czterech dorosłych osób, oferując przeważnie wysoki poziom wyposażenia. Często spotkamy automatyczną klimatyzację, centrum multimedialne z nawigacją i kamerą cofania, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy i szereg systemów wspierających kierowcę. Co ciekawe, na rynku dominują egzemplarze tylko z przednim napędem.

Kierowców pozytywnie zaskakuje typowa dla Hondy precyzja pracy skrzyni biegów. Do napędu przewidziano benzynowe, wolnossące silniki 2.0 155 KM i 2.4 185 KM. Amatorzy diesla mają do wyboru 2.2 I-DTEC 150 KM lub nowsze 1.6 120 KM albo 160 KM z podwójnym doładowaniem. Jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail, dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych.

Honda CR-V IVHonda CR-V IV Honda

Toyota RAV4 III

Założony budżet wystarczy także na trzecie wcielenie Toyoty RAV4. Japoński SUV oferowany

był w latach 2005-2012 w pięciodrzwiowej wersji nadwoziowej. Nadwozie nie zmaga się z problemem korozji. Niestety, powłoka lakiernicza jest bardzo delikatna. Kabinę skrojono z myślą o czterech niewysokich osobach. Z tyłu miejsca brakować będzie wysokim pasażerom. Lista dodatków obejmuje klimatyzację dwustrefową, szyberdach, skórzaną tapicerkę, prosty komputer pokładowy, archaiczną nawigację, napęd 4x4 z dołączaną tylną osią i klasyczny automat.

Na rynku najbardziej poszukiwane są bezproblemowe wersje benzynowe – 2.0 152 KM, 2.4 170 KM i 3.5 V6 273 KM. Diesle są bardziej kłopotliwe niż konstrukcje konkurencji. Do wyboru mamy 2.0 D4-D 116 KM i 2.2 D4-D 136-177 KM.

Toyota RAV4 IIIToyota RAV4 III Toyota

Mitsubishi Outlander III

Ciekawą propozycją jest trzecia generacja Mitsubishi Outlandera. Produkowany wyłącznie w Japonii SUV, dostępny jest nieprzerwanie od 2012. Do dziś przechodził tylko subtelne modernizacje. Nadwozie znacznie solidniej zabezpieczono przed korozją niż poprzednika. Wnętrze zapewnia mnóstwo przestrzeni dla czterech dorosłych osób i pokaźnego bagażu. Zależnie od wersji, dostajemy do dyspozycji klimatyzację automatyczną, przeciętne multimedia, szyberdach, skórzaną tapicerkę, elektrycznie otwierane okno dachowe, dołączany napęd na cztery koła i szereg systemów bezpieczeństwa.

Nasz budżet wystarczy na egzemplarz z początkowych lat produkcji. Do wyboru mamy jednostki 2.0 150 KM, diesla 2.2 DI-D 150 KM, a także hybrydy plug-in 2.0 203 KM i 2.4 224 KM.

Mitsubishi Outlander IIIMitsubishi Outlander III Mitsubishi

Nissan X-Trail III

Od 2013 do 2021 w ofercie Nissana znajdowała się trzecia generacja modelu X-Trail. Ma nowoczesny design, niemal bliźniaczy z mniejszym Qashqaiem. Nadwozie nie ma problemów z korozją. Wnętrze zaprojektowano z myślą o czterech dorosłych osobach. Jakość zastosowanych materiałów prezentuje przyzwoity poziom. Zarówno na fotelach jak i kanapie, wygodnie usiądą dorosłe osoby. Lista dodatków obejmować może między innymi rozbudowane multimedia, panoramiczne okno dachowe, klimatyzację, skórzaną tapicerkę oraz liczne systemy wsparcia kierowcy.

Na liście opcji znalazł się także napęd na cztery koła z dołączaną tylną osią. Pod maską znaleźć możemy benzynowy 1.6 DIG-T 163 KM oraz diesle – 1.6 dCi 130 KM i 2.0 dCi 177 KM. Każdy wybór będzie dobry.

Nissan X-Trail IIINissan X-Trail III Nissan

Suzuki Vitara II

Przy odrobinie szczęścia, za 50 tysięcy złotych kupimy Suzuki Vitarę drugiej generacji produkowaną od 2015. Tym razem mamy już do czynienia z niewielkich rozmiarów SUV-em, który nie chwali się większymi zdolnościami terenowymi. Tutaj liczy się nieco większy prześwit, kompaktowe rozmiary i prosty napęd na cztery koła pozwalający wyjechać z zaśnieżonego

parkingu czy czuć się pewnie w czasie trudnych warunków drogowych. Wytwarzany w węgierskich zakładach marki model, we wnętrzu oferuje sporo miejsca na przednich fotelach. Z tyłu wygodnie usiądą tylko niezbyt wysokie osoby. Materiały w kabinie są twarde, podatne na zarysowania, lecz solidnie spasowane. Do naszej dyspozycji producent oddaje proste multimedia, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, nawigację i kilka systemów wsparcia kierowcy.

Miłośnicy silników diesla mają do wyboru tylko 1.6 DDIS 120 KM. Benzynowe jednostki to 1.0 BoosterJet 111 KM, 1.4 140 KM i wolnossący 1.6 120 KM.

Suzuki Vitara IISuzuki Vitara II Suzuki

Mazda CX-5 I

Sporą popularnością na rynku wtórnym cieszy się pierwsza generacja Mazdy CX-5 produkowana od 2012 do 2017. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie nawet dziś wygląda świeżo i nowocześnie. Niestety, jak w innych modelach Mazdy, spory problem stanowi korozja, która atakuje bez względu na wiek i przebieg danego egzemplarza. Dla odmiany, wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości. Tekstylia i tworzywa są trwałe i wytrzymałe. W kabinie komfortowe warunki znajdą cztery dorosłe osoby, dla których przewidziano automatyczną klimatyzację, tempomat, nawigację, niezłe multimedia, komputer pokładowy i szereg systemów wsparcia kierowcy.

Oczywiście, możemy liczyć na prosty napęd wszystkich kół i opcjonalne, automatyczne przekładnie. Do napędu przewidziano czterocylindrowe benzyniaki 2.0 160-165 KM i 2.5 192 KM, a także diesla 2.2 Skyactiv o mocy 150-175 KM.

Mazda CX-5Mazda CX-5 Mazda

Mitsubishi ASX

Sporym zainteresowaniem i uznaniem kierowców, niezmiennie od lat cieszy się kompaktowy SUV autorstwa Mitsubishi - ASX. Model produkowany od 2012 przechodził kilka modernizacji. Nadwozie nie zmaga się z problemem korozji. Także wnętrze, nawet w najstarszych egzemplarzach, nie musi nosić oznak zużycia. Oczywiście, zastosowane plastiki są twarde i podatne na zarysowania. Całość jednak okazuje się zaskakująco wytrzymała. Fotele gwarantują dobre warunki dla wysokich osób, natomiast z tyłu wygodnie usiądą tylko pasażerowie niewielkich rozmiarów.

Na rynku przeważają egzemplarze z napędem na przednią oś. Opcjonalny system 4x4 wykorzystuje sprzęgło międzyosiowe. Paleta silnikowa składa się z benzynowych 1.6 i 2.0 o mocy 117 i 150 KM, a także silników diesla – 1.6, 1.8 i 2.2 DID o mocy 114, 116-150 i 150 KM.

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX Mitsubishi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.