Nowe etykiety na oponach. Znajdzie się na nich więcej informacji
Dzięki etykietom naklejanym na oponach klienci zastanawiający się nad wyborem ogumienia mają łatwy dostęp do informacji m.in. dotyczącej klasy energetycznej, czy emisji hałasu przez konkretny model opony.
>>>> Zobacz wideo: Kiedy zmienić opony na zimowe?
To jednak za mało. Unia Europejska postanowiła rozszerzyć zakres informacji na etykiecie. Teraz dodatkowo będzie się można z niej dowiedzieć o zużyciu energii, ma być wyraźniej oznaczone przeznaczenie opony, a także na nowych etykietach znajdzie się informacja o klasie przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni.
Tego typu dodatkowe parametry są w niektórych rejonach Europy nad wyraz istotne. Dobrym tego przykładem są kraje skandynawskie. W komunikacie prasowym Jarmo Sunnari, manager ds. standardów, regulacji i zgód w Nokian Tyres stwierdza, że:
Informacje dostępne do tej pory na etykietach opon były szczególnie mylące dla klientów z krajów nordyckich, ten problem nie był tak dotkliwy dla konsumentów z Europy Środkowej. Nowe oznakowanie przyczepności na oblodzonej nawierzchni pozwoli odróżnić opony stworzone z myślą o jeździe w krajach nordyckich od pozostałych opon zimowych. Oznakowanie przyczepności na śniegu pojawi się na etykietach opon, które na ośnieżonej nawierzchni zachowują się w sposób dostosowany do warunków zimowych panujących w krajach Europy Środkowej.
Zaktualizowane etykiety z informacją o klasie przyczepności na lodzie i śniegu, zaczną obowiązywać z dniem 1 maja 2021 roku. Jednak trzeba dodać, że na chwilę obecną nowy wzór etykiety informacyjnej będzie dotyczył produktów bez kolców.
Oznakowanie dotyczące przyczepności na lodzie początkowo pojawi się tylko dla produktów przeznaczonych dla samochodów osobowych. Natomiast informacja o przyczepności na śniegu będzie umieszczona również na ogumieniu dla minivanów, lekkich aut dostawczych i ciężarowych oraz autobusów.
Istotne jest też, że proponowane oznakowanie odpowiada międzynarodowym standardom i regulacjom. Parametry dotyczące przyczepności na lodzie przechodzą właśnie proces standaryzacji według ISO, a przyczepność na śniegu podlega regulacjom Europejskiej Komisji Gospodarczej.
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy
-
Tylko 30 dni na rejestrację auta. Wróciły stare przepisy i sprawiają kierowcom spore problemy
- Południowa Obwodnica Warszawy wyjątkowo hałaśliwa. Mieszkańcy skarżą się na małą liczbę ekranów
- Dorzuć się do zbiórki na WOŚP i zasiądź za kółkiem superszybkiego Porsche
- Nie tylko do miasta. Nowy SEAT Ibiza zaskakuje wszechstronnością
- Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
- W Hiszpanii wyprzedzając rowerzystę trzeba będzie zwolnić. Dokładnie o 20 km/h poniżej limitu
Forum
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (16)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (25)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (38)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (40)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (12)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)