Ferdinand Piech miał zasłabnąć podczas niedzielnej kolacji. Szybko przewieziono go do szpitala w bawarskim Rosenheim, ale lekarze nie zdołali mu pomóc. Smutną wiadomość najpierw przekazały niemieckie gazety, ale szybko została ona potwierdzona przez najbliższych Piecha. Jego żona, Urszula, podała, że jej mąż zmarł w niedzielę "nagle i niespodziewanie". Pogrzeb Piecha ma się odbyć tylko w wąskim gronie rodzinnym. Urszula Piech napisała:
Jego życie było naznaczone namiętnością do samochodu (...) Do ostatnich swych dni pozostał pasjonatem motoryzacji.
Jej słowa nie mogą dziwić, bo Ferdinand Piech to postać, która na zawsze odmieniła motoryzacyjny świat. Piech urodził się w Wiedniu i był wnukiem słynnego Ferdinanda Porsche. Pozycję i rozgłos zdobył w Audi, gdzie pracował od 1972, a później szefował całej marce w latach 1988 - 1993. Dzięki spektakularnym sukcesom awansował na sam szczyt i w 1993 roku został szefem Volkswagena. Do 2002 roku był prezesem zarządu Volkswagen AG, a od 2002 do 2015 roku zajmował najwyższą pozycję w radzie nadzorczej całego koncernu.
Z Volkswagena odszedł w 2015 r. po konflikcie z Martinem Winterkornem, ówczesnym szefem zarządu Volkswagena. Niedługo później wybuchła afera Dieselgate. Cały konflikt dwóch głównych osób w Volkswagenie opisaliśmy w tym miejscu:
To dzięki niemu z normalnej, raczej regionalnej firmy Volkswagen stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, włączając pod swoje skrzydła takie marki jak Skoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley czy w końcu Porsche. W rodzinie VAG-a znajdziemy także producenta motocykli Ducati, studio stylistyczne Italdesign Giugiaro oraz firmy produkujące samochody dostawcze, MAN oraz Scania.
W zeszłym roku koncern VAG sprzedał na całym świecie 10 830 625 samochodów, co dało mu aż 11,4-procentowy udział w globalnym rynku. Volkswagen wyprzedził Toyotę i alians Renault-Nissan.
Ferdinand Piech był jednym z głównych akcjonariuszy firmy Porsche (w 2017 r. sprzedał swoje udziały za miliard dolarów) i największym pojedynczym akcjonariuszem grupy Volkswagen. Był znany z chłodnych relacji z ludźmi i swojego uporu. Bardzo oszczędny w słowach. Miał 12 dzieci z czterech związków z tego troje ze swoją drugą i obecną żoną Urszulą. Inna dwójka pochodzi z długotrwałego związku z Marleną Porsche.
TU ZNAJDZIE SIĘ REKLAMA