Ferdinand Piech zmarł w wieku 82 lat. To on przemienił Volkswagena w światowego giganta
Ferdinand Piech miał zasłabnąć podczas niedzielnej kolacji. Szybko przewieziono go do szpitala w bawarskim Rosenheim, ale lekarze nie zdołali mu pomóc. Smutną wiadomość najpierw przekazały niemieckie gazety, ale szybko została ona potwierdzona przez najbliższych Piecha. Jego żona, Urszula, podała, że jej mąż zmarł w niedzielę "nagle i niespodziewanie". Pogrzeb Piecha ma się odbyć tylko w wąskim gronie rodzinnym. Urszula Piech napisała:
Jego życie było naznaczone namiętnością do samochodu (...) Do ostatnich swych dni pozostał pasjonatem motoryzacji.
Ferdinand Piech - człowiek, który stworzył potęgę Volkswagena
Jej słowa nie mogą dziwić, bo Ferdinand Piech to postać, która na zawsze odmieniła motoryzacyjny świat. Piech urodził się w Wiedniu i był wnukiem słynnego Ferdinanda Porsche. Pozycję i rozgłos zdobył w Audi, gdzie pracował od 1972, a później szefował całej marce w latach 1988 - 1993. Dzięki spektakularnym sukcesom awansował na sam szczyt i w 1993 roku został szefem Volkswagena. Do 2002 roku był prezesem zarządu Volkswagen AG, a od 2002 do 2015 roku zajmował najwyższą pozycję w radzie nadzorczej całego koncernu.
Z Volkswagena odszedł w 2015 r. po konflikcie z Martinem Winterkornem, ówczesnym szefem zarządu Volkswagena. Niedługo później wybuchła afera Dieselgate. Cały konflikt dwóch głównych osób w Volkswagenie opisaliśmy w tym miejscu:
To dzięki niemu z normalnej, raczej regionalnej firmy Volkswagen stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, włączając pod swoje skrzydła takie marki jak Skoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley czy w końcu Porsche. W rodzinie VAG-a znajdziemy także producenta motocykli Ducati, studio stylistyczne Italdesign Giugiaro oraz firmy produkujące samochody dostawcze, MAN oraz Scania.
W zeszłym roku koncern VAG sprzedał na całym świecie 10 830 625 samochodów, co dało mu aż 11,4-procentowy udział w globalnym rynku. Volkswagen wyprzedził Toyotę i alians Renault-Nissan.
Ferdinand Piech był jednym z głównych akcjonariuszy firmy Porsche (w 2017 r. sprzedał swoje udziały za miliard dolarów) i największym pojedynczym akcjonariuszem grupy Volkswagen. Był znany z chłodnych relacji z ludźmi i swojego uporu. Bardzo oszczędny w słowach. Miał 12 dzieci z czterech związków z tego troje ze swoją drugą i obecną żoną Urszulą. Inna dwójka pochodzi z długotrwałego związku z Marleną Porsche.
TU ZNAJDZIE SIĘ REKLAMA
-
Każdy kierowca będzie musiał wymienić prawo jazdy. Bezterminowe też. Ile to kosztuje?
-
Zmiany w mandatach. Od soboty do 250 zł za "niewłaściwy stan sanitarny" pojazdu
-
Masz kod 01.06 w prawie jazdy, a jedziesz bez okularów? Policjant da ci mandat. Musi
-
Obostrzenia. Poszedł na rower, zapomniał maseczki, wrócił z 500-złotowym mandatem
-
Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut
- Kupujemy pierwszy motocykl. Ma być dobry i kosztować do 10 tysięcy zł. Osiem propozycji
- Najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y. Ranking "What Car?", auta w wieku od 5 do 20 lat
- Na niemieckie tablice, na cwaniaka, bez biletu. Oszuści w strefach płatnego parkowania
- Siedem rzeczy, które powinien zrobić kierowca po zimie. Unikniesz nerwów i awarii
- Opinie Moto.pl: BMW Z8. Sprawdzamy, czy Clarkson miał rację