Przyznać się, kto nigdy nie spędził długich godzin na portalach aukcyjnych, szukając wymarzonego samochodu. Niemal każdy „benzynogłowy” zmarnował tam kiedyś trochę czasu. Oczywiście zaczyna się spokojnie – szukamy praktycznego auta w założonym budżecie. Później pada niewinne „spojrzę na te tylko trochę droższe...”, a już po godzinie przeglądamy sportowe supercar’y, luksusowe limuzyny, abstrakcyjne projekty i marzenia z dzieciństwa.
A z marzeniami nie ma co dyskutować. Zastanawialiście się kiedyś o jakich samochodach marzą ludzie różnych narodowości? Jakie marki najczęściej trafiają do wyszukiwarki Google?
Firma Veygo przeanalizowała dane Google z 2018 roku i przygotowała raport o najczęściej wyszukiwanych markach. Zaskakująca jest popularność Toyoty – japoński koncern zdominował świat i jest najczęściej wyszukiwaną marką w aż 57 ze 171 badanych krajów. Największą popularnością cieszy się w Ameryce Północnej, a także w Australii i sporej części Afryki.
Toyota jest jednocześnie najczęściej wyszukiwaną marką na całym świecie. Miesięcznie nazwa koncernu wpada w wyszukiwarkę Google 7,8 miliona razy. Tuż za Toyotą jest Honda (7 mln) i Ford (6,4 mln).
Mapę w większej rozdzielczości znajdziesz TUTAJ.
BMW było najpopularniejszą firmą w 25 krajach. Co zaskakujące nie w Niemczech, ale m.in. w Japonii, Botswanie i... Zimbabwe. Popularność Mercedesa nikogo raczej nie zaskoczy – to najczęściej wyszukiwana marka w 23 krajach, w tym w sporej części Europy, ale także w zachodniej Afryce.
Co ciekawe, na świecie jest 12 krajów, w których marka Lamborghini jest wyszukiwana częściej niż jakakolwiek inna. Taka sytuacja ma miejsce m.in. na Haiti i Dominikanie, a także w Wenezueli, Pakistanie i Bangladeszu. Podobnym zaskoczeniem okazali się Rosjanie, którzy najczęściej wyszukiwali koreańskie samochody marki Hyundai.
Przeczytaj także: Ulubiony SUV Polaków? Statystyki wskazują na Dacię, ale wielu z tych Dusterów już dawno nie ma w kraju
Nie powinna dziwić popularność Tesli w wysoko rozwiniętych krajach, w których przywiązuje się dużą wagę do ekologii. Elektryczne samochody Elona Muska są najbardziej popularne w Norwegii i Holandii, a także w Chinach.
Tylko 5 krajów na świecie najbardziej poszukuje swoich macierzystych marek. Są to Renault we Francji, Mercedes-Benz w Niemczech, Maruti Suzuki w Indiach, Perodua w Malezji i Volvo w Szwecji.