Szósta generacja BMW Serii 3 oferowana od 2011 do 2019 roku obejmuje wersje sedan (F30), Touring (F31) oraz Gran Turismo (F34). Coupe i cabrio występują jako Seria 4.
BMW F30/F31 to wciąż bardzo świeży model, który niedawno został zastąpiony, dlatego ceny wahają się średnio od 35 do 150 tysięcy złotych. Tutaj istotną kwestią mającą na to wpływ jest rocznik i przebieg.
Wiele samochodów posiada jeszcze gwarancję lub jest sprzedawana przez autoryzowanych dealerów. Aktualnie w sprzedaży jest cały czas Seria 3 Gran Turismo (F34). Tak konkretna odmiana nie cieszy się duża popularnością wśród klientów, przez dość kontrowersyjny design, lecz kilkanaście takich modeli zasila polską drogówkę.
BMW serii 3 F30/F31 to definitywnie auto skonstruowane w oparciu o nowe europejskie dyrektywy. W tym modelu na próżno przyjdzie nam szukać silników wolnossących, jak w poprzednich modelach, ponieważ wszystkie jednostki są doładowane za pomocą turbosprężarki.
Wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostki napędowe mają po cztery lub sześć cylindrów, wyjątkiem jest model 318i, który ma ich tylko trzy.
Nowością są dwie wersje hybrydowe. Pierwsza z nich o oznaczeniu ActiveHybrid 3 to klasyczna hybryda połączona z 3-litrowym silnikiem benzynowym. Po liftingu pojawił się wariant 330e, czyli hybryda plug-in z mniejszą dwulitrową jednostką.
Topowe BMW M3 (F80) było oferowane jako sedan. To podręcznikowy przykład downsizingu 4-litrowe V8, zamieniono na podwójnie doładowane R6 o pojemności trzech litrów.
W kwestii jednostek benzynowych nie ma tutaj tzw. „pewniaków”. Na pewno warto podejść z większą ostrożnością do silnika N20 (320i oraz 328i), gdzie mogą wystąpić problemy z pompą olejową. Dlatego lepiej zainteresować się poliftową wersją 320i, 330i z jednostką B48, która powinna być mniej narażona na awarię oraz według niektórych pomiarów jest bardziej oszczędna.
Diesle 4-cylidrowe (N47) cały czas mogą mieć problem znany z poprzednika E90 w postaci kłopotliwego napinacza rozrządu. Pomimo tego jednostki wysokoprężne to w miarę znane konstrukcje, które przeszły kilka zmian mających m.in. na celu podniesienie mocy.
Pomimo rewolucji silnikowej sama idea tworzenia kultowej serii 3 nie zmieniała się. BMW F30 to cały czas samochód zorientowany na dostarczanie przyjemności z jazdy. Jak w przypadku poprzedników projekt wnętrza jest bardzo przemyślany, lecz miejsca, szczególnie na tylnej kanapie mogłoby być trochę więcej.
Nieco mało estetyczny jest wystający ekran systemu inforozrywki iDrive, który też został zmodernizowany.
W 2015 roku miał miejsce symboliczny facelifting, który zauważalne zmiany poczynił w gamie silnikowej. W BMW serii 3 F30/F31 obok klasycznego „manuala” zadebiutowała nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów firmy ZF, która jest godna polecenia i dobrze się spisuje.
Moc w szóstej generacji serii 3 może być przekazywana na tylną oś lub na cztery koła (xDrive). Samochód w prowadzeniu jest precyzyjny, lecz mimo wszystko BMW F30 stało się trochę bardziej komputerowe za sprawą trybów jazdy oraz systemów bezpieczeństwa.