To będzie rok nowości w Renault. W salonach szereg premier plus auta używane, jak nowe

Renault notujące wzrost sprzedaży samochodów, zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce z udziałem 5,9 proc., a w kategorii aut dostawczych osiągnęło pozycję lidera czwarty rok z rzędu. W 2024 r. u dealerów należy wypatrywać wielu nowości, a jedną z nich jest program oferujący auta używane po renowacji.

Rok 2024 będzie rokiem nowości w salonach Renault. Przede wszystkim już wiosną na rynku pojawi się nowa generacja modelu Scenic, który został w pełni elektrycznym SUV-em. W połowie roku debiut rynkowy zaliczy model Rafale (SUV o dynamicznej sylwetce) oraz poznamy nową generację Caprtura (crossover segmentu B). Jesienią Francuzi przedstawią zupełnie nowego SUV-a segmentu C, którego nazwa nie została jeszcze ujawniona, a także otwarte zostaną zamówienia na elektryczne Renault 5, które fizycznie pojawi się w salonach w 2025 roku. W palecie modelowej samochodów użytkowych pojawi się nowa generacja flagowego Mastera. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Renowacja samochodów używanych

W 2024 roku Renault wprowadzi w Polsce projekt o nazwie Re-Factory, po raz pierwszy realizowany w Europie z siecią dealerską, polegający na re-marketingu aut używanych. Pojazdy po renowacji karoserii, naprawach mechanicznych i wymianie elementów wnętrza, będą oferowane na specjalnych warunkach gwarancji na 12 lub 24 miesięce, z możliwością finansowania, we współpracy z ReNew.

Usługa odnowienia samochodów używanych będzie prowadzona w autoryzowanych serwisach przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie.

ReNew to kolejny projekt. Polega na sprzedaży certyfikowanych samochodów używanych (159 punktów kontroli technicznej). Oferta zawiera nie tylko auta z silnikami benzynowymi i diesla, ale także pojazdy hybrydowe oraz elektryczne. Na terenie Polski docelowo operować będzie 45 partnerów ReNew, u których będzie można m.in. bezpłatnie wycenić własny pojazd i otrzymać propozycję odkupu, bez względu na markę auta, typ napędu oraz przebieg. Program ReNew już funkcjonuje.

Zobacz wideo

Nowa aplikacja mobilna – Mobilize share

Renault uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisu.

Renault z udziałem 5,9 proc. rynku

Łącznie w 2023 roku Renault w Polsce sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9 proc. rynku (+0,2 p.). W kategorii samochodów osobowych (18 221 sprzedanych aut), w porównaniu z rokiem 2022 odnotowano wzrost sprzedaży o +0,3 p., co stanowi udział w rynku na poziomie 3,8 proc.

Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42 proc. vs. 2022). Kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami. Wynik Arkany to 2534 egzemplarze, a Austral zakończył rok z 1784 zarejestrowanymi pojazdami.

Renault - marka numer 5 na polskim rynku motoryzacyjnym
Renault - marka numer 5 na polskim rynku motoryzacyjnym Fot. Renault

Renault liderem na rynku aut dostawczych

Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych (13 432 sprzedanych pojazdów). Niekwestionowanym liderem rynku aut do 3,5 t jest model Master (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3 proc. udziału w rynku). Renault Trafic Passenger zostało liderem rynku w segmencie minibus, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów (co stanowi 30,5 proc. segmentu i wzrost o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2022). W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.

Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów zajmują zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.

Więcej o: