Cena Renault Scenic E-Tech. Dwie wersje wyposażenia i dwie pojemności akumulatora

U polskich dilerów Renault można składać zamówienia na nowe elektryczne Renault Scenic E-Tech. Model jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia i dwóch wariantach akumulatora trakcyjnego. Cena minimalna wynosi 202 900 zł. Pierwsi nabywcy odbiorą samochody pod koniec drugiego kwartału 2024 r.

Zupełnie nowe rodzinne Renault Scenic E-Tech to pojazd w pełni elektryczny, który w zgodzie z najnowszymi trendami, nie jest już minivanem. Obok Megane E-Tech to drugi samochód zasilany energią czerpaną z gniazdka marki Renault, który jest pozycjonowany w segmencie C. Megane jest jednak hatchbackiem, a Scenic to teraz zgrabnie narysowany SUV osadzony na 19- lub 20-calowych kołach. Więcej artykułów o nowych samochodach znajdziesz na Gazeta.pl.

Wymiary i pojemność bagażnika

Konstrukcja została oparta na elektrycznej platformie AmpR Medium (znanej dawniej pod nazwą CMF-EV). Nadwozie mierzy 4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości, a jego masa własna wynosi ponad 1,8 t. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,78 m) i płaskiej podłodze, nowy Scenic zapewnia wygodną przestrzeń osobom na tylnych siedzeniach: promień na wysokości kolan wynosi 278 mm, a przestrzeń nad głową 884 mm, również w wersjach z dachem panoramicznym o regulowanej przezroczystości Solarbay. Bagażnik zmieści 545 litrów ładunku, a po złożeniu siedzeń pojemność przewozowa rośnie do 1670 litrów. Łączna pojemność schowków we wnętrzu wynosi 38,7 l. Auto jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 1100 kg. 

Kokpit ma kształt litery L i składa się z dwóch powierzchni: poziomego ekranu TFT na desce rozdzielczej o przekątnej 12,3" (1920 x 720 pikseli) oraz pionowego ekranu dotykowego pośrodku konsoli o przekątnej 12" (1250 x 1562 pikseli). System multimedialny OpenR Link działający na systemie Android Automotive OS 12 działa jak smartfon. Umożliwia dostęp do internetu i otrzymał ponad 50 aplikacji instalowanych z Google Play.

Dwie wersje wyposażenia

Standard wyposażenia techno zawiera bezprzewodowe połączenie ze smartfonami przy pomocy Android Auto i Apple CarPlay. Kolejne wybrane elementy wyposażenia podstawowego to kamera cofania, elektronicznie otwierana klapa bagażnika, indukcyjna ładowarka, czy dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów. Wersja iconic zawiera ponadto m.in.: podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu kierunkach z funkcją masażu i pamięcią ustawień, system nagłośnienia Harman Kordon z dziewięcioma głośnikami.

Dwie wersje akumulatora

Umieszczony w podłodze akumulator trakcyjny w podstawowej wersji comfort range ma pojemność 60 kWh i przy pełnym naładowaniu pozwoli przejechać do 430 km (WLTP). Mocniejszy long range o pojemności 87 kWh oferuje 625 km zasięgu (WLTP). Akumulator w wersji 87 kWh składa się z 12 modułów po 16 ogniw każdy, zaś słabszy 60 kWh zawiera 12 modułów po 24 ogniwa w każdym z nich. Moduły akumulatora mogą być łatwo wymieniane. Maksymalna obsługiwana moc ładowania wynosi 150 kW. Przy takiej mocy w ciągu 30 minut ładowania można pobrać około 50 kWh.

Silnik występuje w dwóch wariantach mocy - 125 kW (170 KM i 280 Nm) oraz 160 kW (220 KM i 300 Nm), a napęd przekazywany jest na przednią oś. Słabsza odmiana od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,6 sekundy i rozpędza się do 150 km/h, a mocniejsza na osiągniecie setki potrzebuje 7,9 s i maksymalnie może pędzić z prędkością 170 km/h. Układ jezdny jest wyposażony w cztery poziomy siły hamowania z odzyskiwaniem energii. Dźwięki emitowane przez samochód zostały opracowane w ramach współpracy z kompozytorem Jeanem-Michelem Jarre'em.

Renault Scenic E-Tech - cena w Polsce

  • Renault Scenic E-Tech 170 KM comfort range 60 kWh techno - 202 900 zł
  • Renault Scenic E-Tech 220 KM long range 87 kWh techno - 219 900 zł
  • Renault Scenic E-Tech 220 KM long range 87 kWh iconic - 233 900 zł

Wszystkie wersje pojazdu są wyposażone w ładowarkę pokładową kompatybilną ze stacjami szybkiego ładowania prądem stałym (do 130 kW w wersji comfort range i do 150 kW w wersji long range) oraz w kabel AC22 do ładowania z wallboxa. Wszystkie modele gamy oferują możliwość ładowania trójfazowym prądem zmiennym o mocy do 22 kW, typowym dla ładowarek publicznych. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Sprawdzamy nową Toyotę C-HR [AUTOPROMOCJA]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.