W małych samochodach sportowych bagażnik jest często bardzo symboliczny. Ale przecież od jego pojemności zależy, czy takie auto może służyć jako podstawowy środek codziennego transportu, czy też pozostanie jedynie weekendową zabawką.
Ile aut w zestawieniu, tyle pomysłów na przestrzeń bagażową. Abarth, czy Volkswagen proponują hatchbacki z rozkładaną tylną kanapą, Porsche Cayman oferuje dwa bagażniki, po jednym z przodu i z tyłu, a Lotus Exige ma jedynie coś na kształt schowka na rękawiczki. W tym przypadku jesteśmy zniesmaczeni brakiem miejsca na kask, rzucenie go na siedzenie po skończonym "katingu" na torze, jest co najmniej nieeleganckie.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Abarth 500 |
135-190 | 185-610 |
Abarth Grande Punto |
165-180 | 275-1030 |
Audi TT | 160-340 | 290-700 |
BMW 1 Coupe | 170-340 | 370 |
Honda CR-Z | 124 | 225-595 |
Hyundai Veloster | 140 | 320-1015 |
Lotus Exige | 350 | 115 |
Lotus Evora | 280-444 | 160 |
Mini Coupe | 122-211 | 280 |
Peugeot RCZ | 156-200 | 320-640 |
Porsche Cayman | 265-330 | 410 |
Subaru BRZ | 200 | 245 |
Toyota GT86 | 200 | 245 |
Volkswagen Scirocco | 122-265 | 310-1005 |
ZOBACZ TESTY MAŁYCH COUPE:
Bardziej jednorodna sytuacja jest, gdy zdecydujemy się na większe coupe. Niezależnie czy będzie to auto dwuosobowe, czy czteroosobowe bagażniki są całkiem pojemne. Słabo wypada jedynie nowa 911-ka, ale przecież mamy w nim tylne siedzenia, których oparcie można złożyć powiększając tym samym możliwości przewozowe.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Audi A5 | 170-450 |
455-830 |
BMW 6 Coupe | 313-407 |
460 |
Chevrolet Camaro | 405-428 |
364 |
Hyundai Genesis Coupe | 210-303 |
330 |
Infiniti G Coupe | 320 |
275 |
Mercedes C Coupe | 156-487 |
450 |
Mercedes E Coupe | 170-408 |
450 |
Mercedes CL | 435-571 |
490 |
Nissan 370 Z | 328 |
235 |
Porsche 911 (991) |
350-400 |
135 |
Renault Laguna Coupe | 150-238 |
425-875 |
ZOBACZ TESTY DUŻYCH COUPE:
BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda
Słowo coupe oznacza "ścięty". Można więc uznać, że liczba drzwi ma drugorzędne znaczenie. Zresztą trzeba te auta, zapełniające specyficzną lukę pomiędzy segmentami, jakoś zakwalifikować.
Ich przydatność na co dzień jest tylko nieco większa, niż czteroosobowych klasycznych coupe. Oferują bowiem dodatkową parę drzwi u ułatwiają zajęcie miejsc na tylnych fotelach. A co z przestrzenią bagażową? I tu obowiązują dwie szkoły. Trzy modele oferują jedynie kufer, cztery pozostałe pozwalają ją powiększyć. Bardzo przydatna funkcja zwłaszcza, jeśli oprócz naszych kijów do golfa planujemy zabrać ze sobą naszą drugą połowę... i jej bagaż.
Mistrzem w tej kategorii jest Audi A7, co nie dziwi. To w końcu największe auto w tej stawce.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Aston Martin Rapide | 477 |
395 |
Audi A5 Sportback | 170-333 |
480-1285 |
Audi A7 Sportback | 204-420 |
535-1390 |
BMW 6 GranCoupe | 313-320 |
460-1265 |
Mercedes CLS | 306-408 |
520 |
Porsche Panamera | 300-550 |
445-1265 |
Volkswagen CC | 160-300 |
530 |
ZOBACZ TESTY CZTERODRZWIOWYCH COUPE:
Rolą małych kabrioletów jest przede wszystkim dawanie radości z jazdy bez dachu. Jeśli dach jest sztywny (Z4, SLK, MX-5, Wind), to po jego złożeniu bagażnik znacząco się uszczupla. Zaskakuje jednak (wcale nie taki mały) Nissan 370 Z, który ma bagażnik mieszczący dwie butelki coli więcej, niż wspominany już schowek w Lotusie.
W kategorii premium na wyróżnienie zasługuje Boxster, który ma co prawda bagażnik w dwóch częściach, ale za to jego pojemność nie jest uzależniona od pozycji dachu. Wśród mniejszych jeździdełek wyróżnienie przyznajemy Mini Cabrio. Ma mniejszy bagażnik od Winda, ale jest czteroosobowy. Przy podróży we dwójkę tylna kanapa zamiast znajomych pomieści bagaże.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Audi TT | 160-211 |
250 |
BMW Z4 | 184-340 |
180-310 |
Lotus Elise | 136-220 |
115 |
Mazda MX-5 | 126-160 |
150 |
Mercedes SLK | 184-421 |
225-335 |
Mini One Cabrio | 98-211 |
160-680 |
Mini Roadster | 122-211 |
280 |
Nissan 370 Z Roadster | 328 |
120 |
Porsche Boxster | 265-315 |
280 |
Renault Wind | 102-133 |
270-360 |
ZOBACZ TESTY MAŁYCH KABRIOLETÓW:
Kabriolety bazujące na modelach osobowych (tu: segmenty C i D) zawsze oferują cztery miejsca siedzące i mają zazwyczaj większe bagażniki. Niestety moda na sztywne dachy powoduje, że przestrzeń bagażowa po jego złożeniu kurczy się nawet o połowę. Dodatkowo złożony dach może skutecznie utrudniać jakikolwiek dostęp do bagażu.
Kabriolety z segmentu C idą łeb w łeb. Większe różnice widać w klasie średniej. W podstawie najlepiej wypada amerykańska Lancia Flavia (póki co niedostępna w Polskiej ofercie), ale nasza europejska miłość do nadwozi uniwersalnych powoduje, że bardziej wszechstronne wydaje się Audi A5 Cabrio.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Audi A5 Cabrio | 170-333 |
320-750 |
BMW 1 Cabrio | 143-306 |
260-305 |
BMW 3 Cabrio | 143-420 |
210-350 |
Infiniti G Cabrio | 320 |
b.d.-366 |
Lancia Flavia | 175-287 |
460 |
Lexus IS C | 208-310 |
165-420 |
Peugeot 308 CC | 120-163 |
225-405 |
Renault Megane CC | 110-180 |
210-415 |
Volkswagen Eos | 122-211 |
205-380 |
Volkswagen Golf Cabrio | 105-211 |
250 |
Volvo C70 | 150-230 |
200-404 |
ZOBACZ TESTY KABRIOLETÓW:
Torba z kijami golfowymi, torba sportowa lub prezent dla ukochanej/ukochanego - to najczęstsze bagaże przewożone w poniższych autach. Najgorzej wypada tu Audi R8, najlepiej Mercedes SL.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Aston Martin DB9/DBS Volante | 477/517 |
175 |
Aston Martin Virage Volante | 497 |
150 |
Audi R8 Spyder |
430-560 |
100 |
Bentley Continental GTC | 507-575 |
260 |
BMW 6 Cabrio | 313-407 |
460 |
Chevrolet Camaro Cabrio | 405-432 |
308 |
Ferrari California | 460 |
240-340 |
Jaguar XK Cabrio | 385-550 |
200-315 |
Maserati GranCabrio | 405-450 |
260 |
Mercedes SL | 306-435 |
365-505 |
Mercedes SLS Roadster | 571 |
175 |
Porsche 911 Turbo/S (997) |
500-530 |
295 |
ZOBACZ TESTY SPORTOWYCH KABRIOLETÓW:
Mercedes SL - test | Pierwsza jazda
W tej kategorii są z jednej strony płaskie jak naleśnik bolidy, w których bagażnika może nie być w ogóle, ale nie mogliśmy ich pominąć. Druga grupa to "turystyczne" Gran Tourismo, czyli samochody do wielkiej turystyki. Rzut okiem na tabelkę i wszystko jasne. Ferrari FF dzięki kontrowersyjnemu z wyglądu ale pojemnemu nadwoziu kombi-coupe jest bezkonkurencyjne w klasie GT.
Marka, model |
Moc KM |
Poj. bagażnika l |
Aston Martin DB9/DBS |
477/517 |
175 |
Aston Martin Virage |
497 |
185 |
Aston Martin V8/V12 Vantage |
426-517 |
240-300 |
Audi R8 |
430-560 |
100 |
Bentley Continental GT | 507-575 | 360 |
Ferrari 458 Italia |
570 |
230 |
Ferrari F12 Berlinetta |
740 |
b.d |
Ferrari FF |
660 |
450-800 |
Jaguar XK Coupe | 385-550 | 330 |
Lamborghini Gallardo |
550-560 |
b.d. |
Lamborghini Aventador |
700 |
b.d. |
Lexus LFA | 560 | 55 |
Maserati GranTourismo | 405-450 | 260 |
Mercedes SLS |
571 |
175 |
Nissan GT-R |
550 |
315 |
Porsche 911 Turbo (997) |
500-530 |
295 |
W następnym odcinku coś dla wielodzietnych rodzin. Pokażemy które kombi, minivany i crossovery oferują najwięcej przestrzeni. Zapraszamy.
ZOBACZ TESTY NAJMOCNIEJSZYCH I NAJDROŻSZYCH AUT ŚWIATA:
Najdroższy test w historii polskiej motoryzacji
Audi R8 - test | Pierwsza jazda