Oto najdroższa Łada w historii. Zastąpi Audi, BMW, Lexusy i Mercedesy dyrektorów i urzędników. Już można ją kupić

Rosjanie dotrzymali słowa. Ruszyła sprzedaż nowej, specjalnej wersji Łady, która zastąpi wszystkie samochody zachodnich marek w rządowej i samorządowej flocie pojazdów w Federacji Rosyjskiej. Zgodnie z dekretem Putina kadra musi pozbyć się aut marek z tzw. nieprzyjaznych krajów. Tanio jednak nie będzie.

Koniec z dobrymi zachodnimi samochodami w rządowej flocie Federacji Rosyjskiej. Urzędnicy, dyrektorzy, kierownicy, sekretarze czy ministrowie muszą pożegnać się z autami zachodnich marek. W praktyce czystka objęła ulubione limuzyny i SUV-y cenionych producentów. W praktyce to pojazdy takich firm jak m.in. Audi, BMW, Lexus, Mercedes, Toyota czy Volkswagen. Ich miejsce zajęły samochody krajowej produkcji oraz wybrane chińskie modele.

Zobacz wideo Droga Transfogarska i nowy Hyundai SANTA FE - połączenie idealne? [MATERIAŁ WYDAWCY MOTO.PL]

Nie wszystko jednak da się tak łatwo zastąpić. Trudno sobie wyobrazić przesiadkę rosyjskiego dostojnika z BMW serii 5 czy Mercedesa Klasy E do małej Łady. Stąd decyzja AvtoVAZ o przygotowaniu samochodu biznesowego. Jak zdecydowali tak zrobili. Sięgnęli po największe i najnowocześniejsze auto jakie mieli w swojej gamie. I tak oto sedan segmentu B zmienił się w biznesową limuzynę nazwaną Łada Aura. Konstruktorzy wydłużyli nadwozie (żartowano, że głównym zadaniem rosyjskich inżynierów było przecięcie Vesty na pół i dospawanie 25 cm nadwozia, aby wydłużyć je do 466 cm), by podróżującym z tyłu zapewnić więcej przestrzeni. Przy okazji poprawiono wyposażenie. W końcu przesiadka powinna być możliwie jak najmniej bolesna. Stąd skórzana tapicerka i szlachetniejsze wykończenie kabiny.

Ekspresowe tempo po rosyjsku

Samochód przygotowano w ekspresowym tempie. Pierwszy prototyp pokazano w połowie 2023 r. Produkcję rozpoczęto po kilkunastu miesiącach. Linia produkcyjna ruszyła w październiku 2024 r. w Togliatti. Dostawy do dealerów rozpoczęto zaś dopiero pod koniec listopada. Pierwsze transporty do pięciu dealerów w Moskwie i kolejnych pięciu w Petersburgu ruszyły w drogę 30 listopada.

Łada Aura w biznesowej wersji Status
Łada Aura w biznesowej wersji Status Łada

Biznesowa Łada dostępna jest w dwóch wersjach z tym samym silnikiem 1.8 l (122 KM) i automatyczną przekładnią. Podstawowa to Premier wyceniona na 2,59 mln rubli (ok. 101 tys. zł). W standardowym wyposażeniu uwzględniono pełne oświetlenie LED, 4 poduszki powietrzne, ESP, monitorowanie martwego pola, czujniki parkowania, klimatyzację, tempomat, radio multimedialne z ekranem 7" i podgrzewaną kierownicę oraz ogrzewanie wszystkich siedzeń.

Łada Aura w wersji biznesowej Status
Łada Aura w wersji biznesowej Status Łada

Reprezentacyjna wersja Łady Aura została nazwana Status. O wysokim statusie ma świadczyć wnętrze wykończone naturalną skórą. Dla najważniejszych pasażerów z tyłu zafundowano poduszki na zagłówki oraz rozszerzone podgrzewanie (siedzisko i oparcie). Tylko dla wersji Status dostępna jest dwukolorowa deska rozdzielcza i zestaw multimedialny z największym ekranem (10") oraz usługami online YandexAuto. W najdroższej Ładzie instalowane jest także lepsze nagłośnienie z pakietem 8 głośników. Tak wyposażoną Ładę Aurę wyceniono na 2,79 mln rubli, co w przeliczeniu na złotówki oznacza ponad 109 tys. zł. Okazja?

Więcej o: