System CANARD to sprzęt przeznaczony jest do nadzorowania szybkości pojazdów na ryzykownych fragmentach dróg. Program oblicza średnią prędkość, opierając się na pomiarze czasu między początkiem a końcem kontrolowanej trasy. Obecnie monitoring rejestrujący przejazdy na czerwonym świetle oraz na przejazdach kolejowych funkcjonuje na 52 skrzyżowaniach w Polsce (stan na 1.08.2024).
System Red Light obecny na coraz większej ilości skrzyżowań i przejazdów kolejowych w Polsce budzi wiele wątpliwości wśród kierowców. Sytuacją, która zdarza się niemal codziennie jest przejazd kierowców na żółtym świetle. Czy takie zachowanie wiąże się z otrzymaniem mandatu? Standardowe fotoradary przeznaczone są do pomiaru i kontroli prędkości i nie mają możliwości rejestrowania przejazdu na żółtym świetle.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku urządzeń przeznaczonych do monitorowania sygnalizacji świetlnej. Teoretycznie mają możliwości zarejestrowania przypadku przejechania przez kierowców na żółtym świetle. W praktyce ten kolor traktują jako fazę przejściową, która umożliwia uczestnikom ruchu bezpieczne zatrzymanie się. Rejestrują więc fakt zapalenia się czerwonego światła, oznaczającego zakaz wjazdu na skrzyżowanie. Skupiają się tylko na identyfikacji pojazdów, które popełniają wykroczenie polegające na przejeździe na czerwonym świetle.
Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle funkcjonują w Polsce już od siedmiu lat. Zasady ich funkcjonowania zostały szczegółowo opisane na stronie gov.pl.