Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Słowa greckiego filozofa dobrze oddają to co się dzieje we współczesnej motoryzacji. A ta coraz bardziej zaskakuje. Firmy chętnie wracają do nieco zapomnianych nazw (jednym z liderów jest w tej mierze Ford), albo szukają nowych pomysłów na logo (ostatnio m.in. Citroen, Fiat, Peugeot czy Skoda i Volkswagen). Do wspomnianego grona dołącza Audi, które planuje sporą zmianę. To może być duża niespodzianka dla wielbicieli marki. Otwartą kwestią pozostaje tylko czy jest pożądana.
Według Reutersa Audi szykuje sporą rewolucję w swoim logo. Słynne cztery pierścienie przechodzą do historii w przypadku samochodów elektrycznych następnej generacji. Oczywiście na rynku jeszcze ich nie ma. Pierścieni początkowo nie znajdziemy na trzech nowych modelach przygotowywanych specjalnie na rynek chiński. I to modelach z segmentu B i C (kodowa nazwa Purple), które powstają na nowej chińskiej platformie ADP — Advanced Digitized Platform w ramach współpracy Audi z SAIC. Pierwszy z planowanych samochodów pojawi się w salonach już w przyszłym roku. Docelowo będzie jednak ich więcej. Na mocy porozumienia Audi i SAIC ogłoszono, że do 2030 r. zadebiutuje aż 9 pojazdów.
Co pojawi się zamiast czterech pierścieni? Dobre pytanie. Być może Niemcy nawiążą do historii, a źródłem inspiracji będzie logo znane m.in. z bardzo popularnego w Polsce modelu 80. Ktoś jeszcze je pamięta? Na zdjęciu poniżej znajdziesz dobrze znaną czcionkę i wzór.
Trudno nie nawiązać do historii jeszcze z jednego powodu. Domyślam się, że obecnie mało kto pamięta skąd wzięły się cztery pierścienie. To symbol fuzji czterech producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Najstarszy z nich jest Wanderer, który założono w 1885 r. (zaczynali od produkcji rowerów). Kolejne są Horch (marka znana z luksusowych modeli rozpoczęła działalność w 1899 r.) i DKW (zaczynali w 1902 r. od sprzętu parowego i części samochodowych). Najmłodsze w tym towarzystwie jest zaś Audi, które w 1909 r. założył sam August Horch. Wspomniane firmy połączyły swoje siły w 1932 r. tworząc Auto Union AG i słynne logo czterech pierścieni.