Japoński producent postanowił nieco "odmłodzić" swoje skrzydlate logo. W tym celu złożył do japońskiego urzędu patentowego wniosek o zabezpieczenie nowej wersji swojego charakterystycznego znaczka. Niestety lub też na szczęście, zmiany nie są radykalne.
Jak informuje serwis Car Expert, Mazda uprościła swój srebrny trójwymiarowy znaczek, zastępując je prostym, konturowym czarnym odpowiednikiem. Co ciekawe, zmieniło się także firmowe literowe logo, które stosowane było od 1975 roku. Zamiast dobrze znanego napisu z charakterystycznym "poprzecinanym Z" w środku, japoński producent będzie używał nieco mdłego, składającego się z dużych liter wyróżnika.
Oczywiście projekt nowego loga nie jest jakkolwiek zaskakujący. Wiele innych marek postąpiło już podobnie, do bólu upraszczając swoje emblematy. Można tutaj wspomnieć o m.in. MINI, Skodzie, BMW, Citroenie itd. Modyfikacje wynikają częściowo z mody na proste i nowoczesne wzory, a z drugiej strony pozwalają na łatwe wykorzystywanie loga na różnych polach — platformach medialnych i internetowych, ulotkach, dokumentach itd.
Co ciekawe, niektórzy mogli już zauważyć nowe logo przy okazji prezentacji nowych koncepcyjnych modeli Mazdy, a więc Araty i EZ-6. Elektryczne pojazdy w przyszłości mają być produkowane w Chinach przez spółkę joint venture Changan Mazda. Można więc podejrzewać, że nowe logotypy będą używane nie tylko na korporacyjnych drukach, ale także na jej samochodach.