Węzeł drogowy Szczecin Kijewo jest gotowy. Kierowcy skorzystają w pełni z autostrady A6

Węzeł drogowy Szczecin Kijewo wraz z łącznicami Stargard - Kołbaskowo i Gdańsk - Stargard zostały otwarte. Kierowcy mogą już korzystać z całego układu drogowego przebudowywanego węzła. Nowe odcinki drogi w ramach autostrady A6 zapewnią większą przepustowość na trasie.

Jeszcze maksymalnie przez najbliższe dwa tygodnie w rejonie węzła będą obowiązywały ograniczenia prędkości na trasie A6 i DK10. Wynika to z ostatnich prac wykończeniowych i porządkowych. Przy łącznicy Stargard – Kołbaskowo znajduje się jeszcze zjazd na zaplecze budowy, ale w najbliższym czasie zostanie zlikwidowany.

Więcej informacji na temat inwestycji drogowych znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Pod koniec kwietnia otwarto nowy wiadukt nad autostradą A6 w ciągu DK10. Dzięki temu znacząco zmniejszono utrudnienia podczas przejazdu trasą Szczecin – Stargard. W trakcie weekendu majowego wprowadzono ruch dwoma jezdniami autostrady A6, ale od początku czerwca przejazd tą trasą był możliwy już na dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.

Od 14 czerwca jest już dostępny pełny przekrój jezdni na trasie DK10, a teraz dołączyły do tego kolejne łącznice. Dzięki temu kierowcy mogą już w pełni korzystać z całego węzła. Inwestycję udało się zrealizować przed czasem. Pierwotny termin zakończenia inwestycji wyznaczono na 18 lipca, ale jeszcze przed wakacjami udało się udrożnić przejazd przez węzeł.

Zobacz wideo Nowe czy używane? My pytamy, Polacy odpowiadają

Węzeł Szczecin Kijewo łączy autostradę A6 z drogą krajową nr 10. Jest to bardzo ważny odcinek drogi dla Szczecina, bowiem łączy miasto z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł powstał w latach 30. ubiegłego wieku i został rozbudowany w latach 70. i 80.

W ramach przebudowy wykonano nowe, szersze wiadukty, pod którymi znalazło się miejsce na dwie jezdnie autostrady, a także nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Starą, betonową nawierzchnię zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń.

Dzięki inwestycji powstał większy węzeł drogowy, który usprawni ruch w tamtych okolicach. Sam proces inwestycji w pierwszym etapie był problematyczny. Jesienią 2019 roku rozwiązano umowę z nieistniejącą już firmą Energopol Szczecin z powodu nierealizowania prac. Inwestycja była gotowa wtedy w zaledwie 20 proc.

Całość prac podzielono wtedy na mniejsze zadania, żeby jak najszybciej doprowadzić do ukończenia nad kluczowym elementem – nowym wiaduktem nad A6. Do końca 2020 roku został zbudowano wiadukt wraz z północną jezdnią DK10 oraz dwie łącznice. Wiosną ubiegłego roku ruszyły pozostałe roboty na węźle w ramach trzeciego etapu prac.

Przebudowa węzła Szczecin Kijewo została dofinansowana przez fundusze z Unii Europejskiej. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przekazano łącznie 109,76 mln zł na cały projekt przebudowy autostrady A6 Szczecin Kijewo - Rzęśnica łącznie z zakończoną w 2020 roku przebudową odcinka Szczecin Dąbie - Rzęśnica.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.