Titanium obiecuje, że dzięki niemu Ford nie musi się kojarzyć tylko z tanimi modelami w promocji. Ospojlerowanie tej wersji (m.in. przedni i tylny zderzak) znamy ze sportowej ST220. Aspiracje do elegancji rodem z segmentu premium potwierdzają takie elementy, jak: chromowana osłona chłodnicy, srebrne listwy, lakier Panther black i światła przeciwmgielne przypominające soczewki w eleganckiej oprawie. Poczciwe Mondeo w tej wersji śmiało można zaparkować przy Audi A4 i się nie powstydzić.
W środku poczucie wyższej klasy - chrom, chłodna elegancja. Przyciemniane światło czytelnych przyrządów pokładowych. A z tyłu wygodny podłokietnik ze schowkiem i miejscem na dwa kubki. Obite alcantarą, dające się precyzyjnie ustawić (regulacja elektryczna) fotele przy dynamicznej jeździe czule obejmują kierowcę i pasażera z przodu. Do takiej jazdy zachęca fordowska jednostka DuraTorq
2.2 TDCi, w której wysoki moment obrotowy 360 Nm idzie w parze z mocą 155 KM. Jak w legendarnych tłokowych silnikach lotniczych włącza się funkcja Overboost i wtedy moment obrotowy chwilowo wzrasta aż do 400 Nm. Silnik charakteryzuję jednym słowem - superelastyczny. Auto chętnie zbiera się również przy niskich obrotach. Mimo upływu czasu podwozie Mondeo (przód - MacPhersony, tył - wielowahaczowe) sprostało wyzwaniom, które przyniósł mu nowy motor i znaczna masa pojazdu (własna - 1467?kg, dopuszczalna 2005?kg). Zawieszenie w tej wersji jest jeszcze twardsze, precyzyjne. Osobom, które przedkładają komfort nad sportową jazdę, może się wydać trochę za twarde. Tym, którzy lubią sportowo jeździć, a nie są pewni swoich umiejętności, przydałby się układ kontroli trakcji ESP. Ale w standardzie go nie ma. Inne wady? Przy wyższych obrotach dociera do mnie hałas, ale nie ma potrzeby aż tak wysoko kręcić tego turbodiesla. Zwraca uwagę niskie średnie spalanie: według producenta - 6,1 l/100 km,ja uzyskałem 7,3 l.
Czy warto kupić Titanium? Tak, ale pod warunkiem, że diler dołoży gratis ESP. Ceny tej wersji zaczynają się od 115 010 tys. zł.
jazda (92/100 pkt)
Ford Mondeo 2.2 TDCi
POMIARY TESTOWE*
+ elastyczny i ekonomiczny mocny silnik
+ usportowione zawieszenie
- brak ESP w standardzie
Cena wersji testowanej 147 000 zł