Seat Tarraco e-HYBRID bazuje na napędzie typu plug-in znanym choćby z hybrydowego Volkswagena Tiguana. Silnik spalinowy 1.4 TSI w połączeniu z jednostką elektryczną generuje moc 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dzięki baterii o pojemności 13 kWh samochód potrafi przejechać w trybie elektrycznym 49 km.
To druga hybryda w gamie Seata (pierwszy jest Leon e-HYBRID). Akumulator w Tarraco umieszczono nisko w tylnej części auta, co zapewnia bardziej równomierny rozkład masy. Auto może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym na dystansie 49 kilometrów (WLTP). Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym została ograniczona do 140 km/h. Gdy napęd elektryczny rozładuje akumulator do określonego poziomu, układ przełącza się samoczynnie w tryb hybrydowy. Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.
Wnętrze hybrydowego Tarraco to dobrze znana z tego modelu klasyka i przestrzeń. Pojawiła się jednak nowa podświetlana dźwignia zmiany biegów oraz dwa przyciski: e-Mode i s-Boost. Samochód mimo montażu baterii nadal ma pojemny bagażnik (610 litrów). Standardowa wersja spalinowa oferuje 150 litrów więcej przestrzeni.
Tarraco e-HYBRID oferuje sporo funkcji, które usprawniają kontrolę kierowcy nad samochodem. System Seat Connect (dostępny również z poziomu smartfona) pozwala sprawdzić informacje m.in. o lokalizacji auta czy stanie pojazdu, w tym otwartych drzwiach lub włączonych światłach. W razie użyczenia samochodu innemu kierowcy właściciel może otrzymać powiadomienie, gdy samochód przekroczy określoną prędkość. Z poziomu aplikacji można również sterować klimatyzacją. Samochód może być ogrzewany lub chłodzony przez 30 minut, a system działa przy temperaturze zewnętrznej od -15 do 22°C.
Seat Tarraco e-HYBRID ma na pokładzie komplet systemów bezpieczeństwa, takich jak adaptacyjny tempomat czy asystent parkowania. W standardowym wyposażeniu modelu mamy też m.in. asystent pasa ruchu Lane Assist czy system kontroli odstępu Front Assist, który wykrywa również rowerzystów i pieszych.
Nowe hybrydowe Tarraco jest już dostępne w polskich salonach. Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się od 182 900 złotych.