Obecne czasy wymuszają elektryfikację napędów nie tylko w miejskich samochodach, ale tych sportowych również. Cupra właśnie rozbudowała swoją gamę napędową.
Silniki e-HYBRID są dostępne w obu wersjach Leona, zarówno w hatchbacku jak i w odmianie kombi nazywanej Sportstourer. Poza jednostką o mocy 245 KM Leon oferuje również drugą jednostkę typu plug-in generującą 204 KM. Z kolei Cupra Leon Sportstourer otrzymała też tradycyjny silnik spalinowy o mocy 310 KM.
Cupra Leon e-HYBRID łączy silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM z jednostką elektrycznym o mocy 115 KM. Źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Samochód zapewnia moc systemową 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Zgodnie z cyklem testowym WLTP zasięg napędu elektrycznego wynosi 63 km. Akumulator można naładować do pełna w 3,5 godziny przy wykorzystaniu urządzenia typu Wallbox 3,6 kW lub w około 5 godzin z domowego gniazdka 230V.
Cupra Leon pozostawała najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wersja e-HYBRID jest niezwykle ważnym wariantem, który prowadzi nas w kierunku zelektryfikowanej przyszłości. To wyraźny dowód na to, że elektryfikacja i dobre osiągi wzajemnie się nie wykluczają. Zakładamy, że Cupra Leon umożliwi nam podwojenie całościowych wyników sprzedaży marki w 2021 roku. Naszą ambicją jest, aby hybrydy plug-in stanowiły ponad połowę sprzedanych egzemplarzy Cupry Leona
– powiedział Wayne Griffiths, CEO Cupry.
Hiszpański producent przygotował też wariant dla klientów preferujących napęd tradycyjny. Na linii produkcyjnej właśnie rozpoczęto montaż Cupry Leona z czterocylindrowym, turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem. W celu zapewnienia najlepszych osiągów został połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Przekłada się to na moc 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła. Cupra Leon w tej wersji osiągnie 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Za odpowiednią przyczepność Leona odpowiada nowych mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ), który zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas dynamicznej jazdy. Mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie koła za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła.
Cupra Leon Sportstourer jest również dostępna w mocniejszej wersji. Dostała dodatkowy zastrzyk mocy wraz z wprowadzeniem 2-litrowego silnika TSI o mocy 310 KM. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem na cztery koła samochód osiąga 100 km/h w 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Cupra po oddzieleniu się od Seata ciągle rozwija skrzydła. Poza typowo sportowymi modelami, z którymi kojarzymy słowo Cupra, mają aż sześć modeli typu plug-in: po dwie wersje Cupry Leona hatchback, Leona Sportstourera oraz Formentora (w dwóch wariantach 204 KM i 245 KM). W gamie Formentora pojawiła się jednak bazowa odmiana z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM.