Cupra Leon nie musi być hybrydą. Są nowe wersje silnikowe

Po tym jak Cupra oddzieliła się od Seata, w sportowych hiszpańskich autach zaszło sporo zmian. Leon, najpopularniejszy do tej pory model z Katalonii, jest dostępny w kilku wariantach napędowych. Teraz do gamy dołączyły bardziej purystyczne wersje.

Obecne czasy wymuszają elektryfikację napędów nie tylko w miejskich samochodach, ale tych sportowych również. Cupra właśnie rozbudowała swoją gamę napędową.

Zobacz wideo Cupra - recenzujemy debiut pierwszego modelu marki

Silniki e-HYBRID są dostępne w obu wersjach Leona, zarówno w hatchbacku jak i w odmianie kombi nazywanej Sportstourer. Poza jednostką o mocy 245 KM Leon oferuje również drugą jednostkę typu plug-in generującą 204 KM. Z kolei Cupra Leon Sportstourer otrzymała też tradycyjny silnik spalinowy o mocy 310 KM.

Cupra Formentor VZ5Pięć cylindrów na trzecie urodziny. Cupra pokazała Formentora VZ5. I to nie jedyna nowość

Sportowa hybryda

Cupra Leon e-HYBRID łączy silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM z jednostką elektrycznym o mocy 115 KM. Źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Samochód zapewnia moc systemową 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Zgodnie z cyklem testowym WLTP zasięg napędu elektrycznego wynosi 63 km. Akumulator można naładować do pełna w 3,5 godziny przy wykorzystaniu urządzenia typu Wallbox 3,6 kW lub w około 5 godzin z domowego gniazdka 230V.

Cupra Leon pozostawała najlepiej sprzedającym się modelem marki. Wersja e-HYBRID jest niezwykle ważnym wariantem, który prowadzi nas w kierunku zelektryfikowanej przyszłości. To wyraźny dowód na to, że elektryfikacja i dobre osiągi wzajemnie się nie wykluczają. Zakładamy, że Cupra Leon umożliwi nam podwojenie całościowych wyników sprzedaży marki w 2021 roku. Naszą ambicją jest, aby hybrydy plug-in stanowiły ponad połowę sprzedanych egzemplarzy Cupry Leona

– powiedział Wayne Griffiths, CEO Cupry.

Cupra Leon PHEV Sportstourer 2020Cupra Leon PHEV Sportstourer 2020 Cupra

Spalinowe 300 koni

Hiszpański producent przygotował też wariant dla klientów preferujących napęd tradycyjny. Na linii produkcyjnej właśnie rozpoczęto montaż Cupry Leona z czterocylindrowym, turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem. W celu zapewnienia najlepszych osiągów został połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Przekłada się to na moc 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła. Cupra Leon w tej wersji osiągnie 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Cupra FormentorCupra Formentor już wyceniona. Pierwszy SUV marki będzie kosztował prawie 200 tys. zł

Za odpowiednią przyczepność Leona odpowiada nowych mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ), który zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas dynamicznej jazdy. Mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie koła za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła.

Cupra Leon PHEV 2020Cupra Leon PHEV 2020 Cupra

Cupra Leon Sportstourer jest również dostępna w mocniejszej wersji. Dostała dodatkowy zastrzyk mocy wraz z wprowadzeniem 2-litrowego silnika TSI o mocy 310 KM. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem na cztery koła samochód osiąga 100 km/h w 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h.

Cupra po oddzieleniu się od Seata ciągle rozwija skrzydła. Poza typowo sportowymi modelami, z którymi kojarzymy słowo Cupra, mają aż sześć modeli typu plug-in: po dwie wersje Cupry Leona hatchback, Leona Sportstourera oraz Formentora (w dwóch wariantach 204 KM i 245 KM). W gamie Formentora pojawiła się jednak bazowa odmiana z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Cupra FormentorCupra Formentor miała być sportowym autem, a w gamie 1.5 TSI. Co poszło nie tak?

Cupra Leon PHEV Sportstourer 2020Cupra Leon PHEV Sportstourer 2020 Cupra

Więcej o: