Kompaktowy SUV idealny do miasta i w długie trasy! Sprawdź czemu Mazda CX-30 jest taka popularna!
Mazda CX-30: specyfikacja techniczna
Mazda CX-30 to jeden z najnowszych produktów japońskiego koncernu. Kompaktowy crossover trafił na rynek zaledwie w 2019 roku i już chwycił za serca wielu kierowców. Po raz pierwszy został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Czym wyróżnia się model CX-30? Da się zauważyć, że samochód bazuje na rozwiązaniach Mazdy 3, jednak jego stylistyka jest nieco odmienna - zawdzięcza ją europejskiemu studiu projektowemu, które postawiło na takie elementy, które zbliżają CX-30 do klasy premium.
MAZDA CX-30 ZASKAKUJE DESIGNEM, ALE TEŻ CENĄ. TAKIEJ OFERTY NIE BYŁO
Czego możemy się spodziewać po CX-30? Oto w jakich wersjach silnikowych samochód jest dostępny do kupienia:
- 2.0 Skyactiv-G (122 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, prędkość maksymalna: 186 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (122 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, prędkość maksymalna: 186 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (150 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (150 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, prędkość maksymalna: 194 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (150 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (150 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-X (180 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-X (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-X (180 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-X (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
MAZDA CX-30 ZASKAKUJE DESIGNEM, ALE TEŻ CENĄ. TAKIEJ OFERTY NIE BYŁO
Mazda CX-30 ma kilka wersji wyposażenia. Jedna z podstawowych - Kai - oferuje swoim nabywcom m.in.: 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację manualną, system wspomagania nagłego hamowania awaryjnego hamowania (EBA), zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+), elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne, system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, system monitorowania martwego pola, system wykrywający znużenie kierowcy, system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania, system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości, czujnik deszczu i zmierzchu, czujniki parkowania tylne, przycisk do uruchamiania silnika, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect z 8,8-calowym ekranem, zestaw głośnomówiący Bluetooth, 2x USB, światła do jazdy dziennej (halogenowe).
MAZDA CX-30 ZASKAKUJE DESIGNEM, ALE TEŻ CENĄ. TAKIEJ OFERTY NIE BYŁO
Mazda CX-30: wady i zalety
Choć Mazda CX-30 na rynku znajduje się stosunkowo krótko, to można już co nieco wspomnieć o jej wadach i zaletach. Choć pretenduje do miana crossovera, to tak naprawdę niewiele różni się od Mazdy 3 będącej typowym hatchbackiem. Widać to zaraz po tym, gdy zasiądziemy za kierownicą - fotel umieszczono zdecydowanie niżej niż w typowych SUV-ach. Pozytywnym zaskoczeniem jest stylistyka wnętrza, które jest przestronne, minimalistyczne i dopracowane w szczegółach. Największą wadą CX-30 jest natomiast dość wysokie spalanie rzędu 8,5-9 l na trasie i to przy oszczędnym obchodzeniu się z pedałem gazu.
MAZDA CX-30 ZASKAKUJE DESIGNEM, ALE TEŻ CENĄ. TAKIEJ OFERTY NIE BYŁO
Mazda CX-30: cena modelu z rocznika 2020
Mazda CX-30 to samochód zdecydowanie z wyższej półki cenowej. Minimalny budżet konieczny na jego zakup to 102 tysiące złotych. Nie zniechęca to jednak nabywców - w ciągu ostatniego roku sprzedano ponad 2 tysiące sztuk tego modelu w Polsce, dzięki czemu stał się drugim po Maździe CX-3 najchętniej kupowanych autem tej marki w naszym kraju.
MAZDA CX-30 ZASKAKUJE DESIGNEM, ALE TEŻ CENĄ. TAKIEJ OFERTY NIE BYŁO
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Dacia Bigster - w gamie pojawi się większy brat Dustera
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Cztery sposoby na zamarzniętą szybę. Jednym jest skrobanie, przed innym was ostrzegamy
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
- Porsche Boxster ma już ćwierć wieku. Z tej okazji powstała specjalna wersja roadstera [WIDEO]
- Skoda w awangardzie grupy Volkswagena. Elektryczny Enyaq iV jest pierwszym takim SUV-em w Europie
- Robert Kubica został ambasadorem Alfy Romeo w Polsce. Marka daje teraz 5 lat gwarancji
- W takiej cenie Toyoty jeszcze nie było. Rata miesięczna wyjątkowo niska
Forum
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (19)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (91)
- Kolejny wypadek. (59)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (17)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)
- OT/Staram się jak mogę... (36)
- To nie ja waga nagral, tylko jakis maruda, ale... (9)