Za wyborem nowej Skody Octavii iV przemawia historia tego modelu, która sięga 1996 r. To już niemal ćwierć wieku od chwili, gdy z fabryki w Mladá Boleslav wyjechał pierwszy model tego popularnego auta. Co było później? Liczby mówią same za siebie: 6,5 miliona Octavii dostarczonych klientom, miano najlepiej sprzedającego się samochodu w kilku krajach i ponad 50 cennych branżowych nagród. Takiego dorobku nie można lekceważyć pomimo tego, że Skoda Octavia iV w wersji hybrydowej to zupełna nowość.
TERAZ SKODA DAJE SOLIDNE UPUSTY NA BESTSELLEROWE MODELE. SPRAWDŹ!
Sama czwarta generacja Skody Octavii zaprezentowana została w listopadzie 2019 r. Bryła samochodu bardzo się odmieniła - jego wymiary zwiększyły się, linie sylwetki stały się wyraźniej zaznaczone i bardziej ostre. Zmiany objęły reflektory przednie i tylne, ale też kokpit i całą kabinę pasażerską. Obejmują np. wprowadzenie dotykowego wyświetlacza o przekątnej 10 cali. Dzięki niemu można sterować klimatyzacją, nawigacją i radiem. Dodano też nową kierownicę. Nowa Skoda Octavia iV zbudowana została na płycie MQB. Zadbano tak o powiększenie wymiarów zewnętrznych, jak też większą przestrzeń wewnątrz. Oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, po raz pierwszy postawiono na dwa modele hybrydowe typu plug-in.
Pierwszą Skodą w wersji hybrydowej został model Superb. Nowa Skoda Octavia iV to kolejny taki samochód w ofercie pochodzącej z Czech marki. Jest proponowana klientom w dwóch wariantach:
TERAZ SKODA DAJE SOLIDNE UPUSTY NA BESTSELLEROWE MODELE. SPRAWDŹ!
Prace nad hybrydową nową Skodą Octavią dotyczą przede wszystkim dopracowania dwóch parametrów. Z jednej strony chciano ograniczyć emisyjność silnika spalinowego, z drugiej zaś maksymalnie wydłużyć dystans możliwy do pokonania dzięki silnikowi elektrycznemu. W jakim stopniu się to udało? Możliwe stało się bezemisyjne pokonanie przez nową Skodę Octavię nawet 60 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 13 kWh. Dodatkowo marka pracuje nad swoimi silnikami ograniczając emisję spalin - nawet w przypadku silników Diesla emisje spalin zostały zmniejszone nawet o 80 proc. Zaletą hybryd typu plug-in jest bardzo łatwe ładowanie - można go dokonać poprzez podłączenie do gniazdka elektrycznego 230 V lub szybkiej ładowarki o mocy do 11 kW.
Można również postawić na Skodę Octavię e-TEC w dwóch wersjach, które nazywa się ''miękkimi hybrydami'':
Co to jest ''miękka hybryda''? Mild hybrid to technologia pozwalająca na spełnianie norm dotyczących niskiej emisyjności, ale z relatywnie mniejszym udziałem pracy silnika elektrycznego. Zawsze ważniejszy jest w przypadku takiej technologii silnik spalinowy, który współpracuje z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Jednostka elektryczna zwykle ma udział w zasilaniu urządzeń pokładowych i wspieraniu silnika benzynowego w mało efektywnych etapach jego pracy. W tej wersji Skody Octavii spalanie ma się zmniejszać o 0,4 l/100 km. Właśnie ta wersja ma stanowić aż 21 proc. samochodów, które opuszczać będą salony czeskiej marki.
TERAZ SKODA DAJE SOLIDNE UPUSTY NA BESTSELLEROWE MODELE. SPRAWDŹ!
Cennik nowej Skody Octavii przedstawia się następująco:
TERAZ SKODA DAJE SOLIDNE UPUSTY NA BESTSELLEROWE MODELE. SPRAWDŹ!