Test Mercedes-Benz S560 Coupe - pana nie trzeba nikomu przedstawiać

Mercedes-Benz niedawno wprowadził do sprzedaży poliftingową wersję swojego najbardziej reprezentacyjnego coupe - Klasy S. Wersja S560 ma pod maską nowy silnik V8 Biturbo o pojemności 4 l, który rozwija moc maksymalną 469 KM i 700 Nm momentu obrotowego.

Przeprowadzenie liftingu najbardziej prestiżowego Coupe zawsze jest dla producenta wyzwaniem. Osoby sięgające po auta z tej półki cenowej nie lubią częstych zmian. W końcu nikt, kto wydaje na samochód zazwyczaj grubo ponad 100 000 Euro nie może być zadowolony, gdy model szybko traci na aktualności.

Dlatego zmiany w wyglądzie S Klasy Coupe są na tyle dyskretne, że trudno je dostrzec. Wprawni obserwatorzy zauważą przeprojektowane zderzaki (przedni i tylny) a także nowe adaptacyjne reflektory LED (za opłatą ok. 15 800 zł można zamówić reflektory LED ozdobione kryształkami Swarovskiego) oraz świetnie wyglądające tylne lampy OLED. Zmodyfikowano też końcówki rur wydechowych.

Poza tym, efektowna linia Mercedesa-Benza się nie zmieniła.

Choć S-Klasa coupe jest autem czteroosobowym, nie można odmówić jej przestronności. Nadwozie ma długość aż 503,2 cm, jest szerokie na 189,9 cm i wysokie na 141,1 cm. Z kolei rozstaw osi wynosi 294,5 cm.

Mercedes-Benz S560 CoupeMercedes-Benz S560 Coupe Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars / Daimler AG

Przeczytaj także: Mercedes-Maybach Pullman przechodzi facelifting

Mercedes-Benz S560 Coupe - wnętrze jak w statku kosmicznym

Zasiadając za kierownicą S560 Coupe można się początkowo poczuć przytłoczonym otaczającą nas mnogością ekranów, przycisków, pokręteł i touchpadów.

Przed oczami kierowcy, w miejscu tradycyjnych „zegarów” umieszczono szklany ekran o przekątnej 12,3 cala, który jest zespolony z panelem ekranu umieszczonego na górze konsoli centralnej (o tej samej wielkości).

Szerokie spektrum możliwości personalizacji wyglądu ekranów oraz funkcji systemu pokładowego COMAND robią wrażenie.

Pierwszy szok mija, gdy dostrzeżemy, że nie trzeba znać skrótów systemowych, aby ustawić nawiew i klimatyzację. Zrobimy to praktycznymi przyciskami. Radio także da się włączyć przyciskiem. Prosto i praktycznie.

Szkoda tylko, że głośność zestawu audio regulujemy poprzez dedykowane pokrętło na kierownicy lub pokrętło umieszczone na tunelu środkowym po stronie pasażera. To niezbyt wygodne.

Tak samo nieporęczne są dotykowe gładziki do sterowania menu systemu pokładowego i wirtualnego kokpitu umieszczone na kierownicy. Łatwo przypadkowo je uaktywnić i niechcący przełączyć jakąś funkcję.

Mercedes-Benz S560 CoupeMercedes-Benz S560 Coupe Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars / Daimler AG

Przeczytaj także: Królewska premiera - tak wygląda nowy Maybach. Limuzyna zarezerwowana tylko dla wybranych

Całe szczęście, sterowanie pozostałymi, najbardziej potrzebnymi do jazdy urządzeniami jest łatwe, a lepszej znajomości meandrów menu systemu pokładowego wymaga jedynie ustawianie bardzo zaawansowanych funkcji.

Ciekawostką jest np. pakiet sterowania komfortem Energizing (koszt 1129 zł), który dobiera m.in. zapach, muzykę, oświetlenie oraz temperaturę i siłę nawiewu, tak, by zapewnić kierowcy odpowiednie samopoczucie.

Jak na klasę premium przystało, Mercedes-Benz oferuje bardzo dużo możliwości personalizacji wnętrza. Nabywcy mogą wybierać spośród wielu rodzajów bardzo wysokiej jakości materiałów wykończeniowych.

Ale, podczas konfiguracji warto zachować umiar, by finalny efekt zestawienia różnych materiałów i kolorów wyglądał gustownie.

Nie trzeba w tym przypadku wspominać o jakości spasowania poszczególnych elementów wnętrza, ta jest na najwyższym poziomie.

Mercedes-Benz S560 Coupe - drzemiąca bestia

Do napędu wersji S560 służy podwójnie doładowana jednostka benzynowa V8, o pojemności 4l, która rozwija moc maksymalną 469 KM w zakresie 5250-5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 700 Nm w zakresie od 2000 do 4000 obr./min.

Z silnikiem współpracuje automatyczna, dziewięciobiegowa przekładnia 9G-Tronic. Napęd w opisywanym egzemplarzu jest przenoszony na obie osie, ale w sprzedaży są dostępne wersje z napędem na tylną oś.

Przeczytaj także: Mercedes-Maybach Vision 6 | Luksusowe coupe XXI wieku

Choć według danych producenta, ważące aż 2135 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h (ograniczona elektronicznie) nie jest to samochód sportowy.
Owszem, ma osiągi pojazdu sportowego, ale nim nie jest. Czemu? Chodzi o emocje.

To, czym S560 Coupe ujmuje to przede wszystkim, ponadprzeciętny, wręcz niespotykany komfort podróżowania. Ale podczas jazdy, próżno w nim szukać potężnych zastrzyków adrenaliny.

Przedział pasażerski jest niewyobrażalnie skutecznie wyciszony. W efekcie, bez względu z jak wysoką prędkością się poruszamy, spokoju pasażerów nie zakłóca ani zbyt donośny szum powietrza, ani zbyt donośny pomruk jednostki napędowej. Można nim pędzić z prędkością przekraczającą 200 km/h i mieć poczucie, że nic się nie dzieje.

Komfort podróży potęguje też działające niezwykle efektywnie pneumatyczne zawieszenie Airmatic, które dba nie tylko o skuteczne tłumienie nierówności, ale także o stabilność pojazdu podczas przyspieszania, hamowania, czy jazdy po krętych docinkach.

Mercedes-Benz S560 CoupeMercedes-Benz S560 Coupe Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars / Daimler AG

Z adaptacyjnym zawieszeniem dobrze współgra system Dynamic Select, który umożliwia wybór trybu jazdy od najbardziej sportowego aż do profilu, którego priorytetem jest oszczędzanie paliwa.

Ogromny potencjał drzemiący w napędzie, daje kierowcy dostęp do dużych zasobów mocy i momentu obrotowego w każdej sytuacji drogowej. W razie potrzeby skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia, a auto przyspiesza niczym wystrzelone z procy, bez względu na to, z jaką prędkością poruszało się chwilę wcześniej.

I choć w trybie najbardziej sportowym, S560 znacznie się usztywnia, a z wydechu nie tylko słychać przepiękny pomruk jednostki V8 ale także strzały przy odjęciu gazu, nawet wtedy, auto nie zachęca kierowcy do sprintu.

Przeczytaj także: Mercedes-AMG C43 - więcej mocy, nowy wygląd

Mercedes-Benz S560 Coupe - nie pozostawia wątpliwości

Bo opisywany "Merc", to nie tylko pokaz możliwości technicznych firmy ze Stuttgartu. To auto, które przede wszystkim ma podkreślić status społeczny właściciela.

W tym przypadku, duża pojemność jednostki napędowej i imponujące osiągi mają być elementem wzbudzającym uznanie wśród publiczności. Czymś, czym można się pochwalić rozmawiając ze znajomymi przy szklaneczce whisky.
A, jak na kimś nie zrobią wrażenia parametry techniczne, na pewno porazi go cena...

Mercedes-Benz S560 Coupe I dane techniczne

Silnik: 4,0l V8, biturbo
Moc: 469 KM przy 5250-5500 obr/min
Moment obrotowy: 700 Nm
Skrzynia biegów: 9-biegowa, aut
Napęd: 4x4
Wymiary: 503,2 x189,9x141,1 cm
Rozstaw osi: 294,5 cm
Masa własna: 2135 kg
Poj. bagażnika: 400 l
0-100 km/h: 4,6 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa: 8,7 l/100 km (deklarowane przez producenta)
Cena: od 624 000 zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA