Nowy Ford Mustang nareszcie w Europie

Ford pokazał nowego Forda Mustanga na początku tego roku. Teraz kultowy model nareszcie dotarł na Stary Kontynent - nowy Mustang będzie jedną z ważniejszych premier Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Przede wszystkim z oferty definitywnie znika 3,7-litrowa V-szóstka. Z polskiej perspektywy to raczej ciekawostka, bo Mustang V6 nie był u nas oferowany. Ford jednak obiecuje także podrasowanie dwóch pozostałych silników. Zwłaszcza topowej V-ósemki. Mowa o lekkiej przebudowie jednostki, która poskutkuje zwiększoną mocą - z 421 KM moc podskoczy do 450 KM. Dokładnych liczb jeszcze nie znamy, ale Ford zarzeka się, że wpłynie to zauważalnie na osiągi. Niestety, dokładne liczby i szczegóły techniczne poznamy bliżej rynkowej premiery. 2,3-litrowy EcoBoost również doczekał się poprawki - ma teraz 290 KM.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Wraz z faceliftingiem debiutuje także nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o 10 przełożeniach. Nowa konstrukcja to efekt mariażu pomiędzy koncernami General Motors i Fordem. Takie rozwiązanie pojawiło się już w Fordzie F-150 i nowym Chevrolecie Camaro. Największe zalety nowej skrzyni? Przede wszystkim błyskawiczne zmiany biegów. Ponadto nowa przekładnia ma pozwolić na uzyskanie niższego spalania. Ford przechwala się, że w Mustangu ma być "szybsza od PDK z Porsche". Nowy automat będzie dostępny dla obydwu wersji silnikowych. Dla miłośników samodzielnego zmieniania biegów w ofercie pozostaje skrzynia ręczna (6 biegów).

Z ważnych nowości warto też wymienić opcjonalny układ adaptacyjnego zawieszenia MagneRide, układ wydechowy Active Valve Performance (pozwala dostosować brzmienie wydechu) oraz dwa nowe tryby jazdy: Drag Strip (stworzony do wyścigów na 1/4 mile) i My Mode, w którym kierowca sam dobiera ustawienia.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Nowy Ford Mustang nie przynosi rewolucji w wyglądzie. Zmiany zauważymy jednak bez lupy - muscle car stał się ostrzejszy. To zasługa nowych LED-owych reflektorów (z przodu i z tyłu), agresywniejszych zderzaków i wlotów powietrza oraz niżej poprowadzonej maski (dokładnie o 20 mm). Reszta zmian to wykończony czernią dyfuzor i mały spojler dla wersji GT.

Największą nowością w odświeżonym wnętrzu jest 12-calowy wyświetlacz, który może zastąpić klasyczne zegary. Jest to rozwiązanie inspirowane znakomitym wirtualnym kokpitem z Audi. Cyfrowe wskaźniki będzie można ustawić w jeden z 3 trybów: Normal, Sport oraz Track (tor).

Wnętrze ma także być lepiej wykończone i kojarzyć się z klasą premium. Stąd zapowiedź materiałów wyższej jakości i nowych pakietów. Zaktualizowana zostanie także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa. Jako przykład podano aktywny tempomat, system zapobieganie kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, radar mierzący odległość do pojazdu z przodu, asystenta pasa czy system ostrzegania kierowcy o zagrożeniu.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Pierwsze egzemplarze nowego Forda Mustanga trafią do europejskich klientów na początku 2018 roku.

Czy podoba Ci się nowy Ford Mustang?
Więcej o: