Chrysler Portal | Minivan przyszłości
Chrysler Portal Concept wcale nie zostanie zaprezentowany podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Detroit. Na imprezę w Michigan marka nie przygotowała żadnej większej premiery. Portal Concept powstał z myślą o targach CES. To największe na świecie targi elektroniki oraz nowych technologii, które co roku odbywają się w Las Vegas.
Chrysler Portal Concept został stworzony dla tzw. pokolenia Y. Twórcy mówią, że "został zaprojektowany z myślą o milenialsach, którzy zaczynają powoli zmieniać tryb życia na rodzinny". Dlatego Portal jest przestronnym i praktycznym minivanem.
Jednak ze względu na kierowcę, do którego jest kierowany na pewno nie można go nazwać nudnym. To minivan przyszłości - w futurystycznej kabinie pierwsze skrzypce grają ogromne ekrany i panele dotykowe. Kierownicę wyciągnięto prosto z filmów sci-fi. Do środka dostaniemy się przez przesuwne drzwi, a we wnętrzu znajdziemy aż 10 stacji dokujących do przeróżnych urządzeń takich jak telefony i tablety. Nie zabraknie też szerokiej integracji ze smartfonami, nowoczesnych systemów oraz obsługi auta komendami głosowymi i gestami. Co więcej, Portal potrafi rozpoznać twarz kierowcy i pasażera i szybko dostosować się do preferencji podróżującego - przykładowo, ustawić fotele, klimatyzację czy ulubiony tryb jazdy.
Chrysler Portal Concept fot. Chrysler
Za napędzanie odpowiada elektryczny silnik umieszczony nad przednimi kołami. Niestety, Chrysler nie ujawnił jego parametrów. Wiemy za to, że umieszczone w podłodze baterie mają aż 100 kWh pojemności i pozwolą przejechać 250 mil na jednym ładowaniu, czyli około 400 km. Jak zarzeka się producent, to realny zasięg, a nie laboratoryjny wynik. Dzięki wykorzystaniu szybkiej ładowarki 350 kW (DC Fast Charger) będzie można "naładować" 240 km zasięgu w niecałe 20 minut.
Jak na koncept "samochodu przyszłości" przystało, Portal jest oczywiście wyposażony w zaawansowany system autonomicznej jazdy SAE Level 3. Oznacza to, że Portal bez problemu poradzi sobie samodzielnie na autostradzie i dobrze oznakowanych drogach. Odciąży również kierowcę w korku.
Chrysler Portal Concept fot. Chrysler
Nie wiadomo jeszcze, czy FCA planuje wprowadzić w przyszłości podobny model do sprzedaży. Choć sukces nowej Pacifiki może sprawić, że Chrysler uzupełni ofertę o mniejszego vana. Nawet jak Portal albo pokrewny mu model nie pojawi się na drogach, to możemy się spodziewać, że zaprezentowane w nim pomysły zostaną wykorzystane w innych modelach koncernu.
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato
- Joe Biden ścigał się z Colinem Powellem na lotnisku. Obaj za kierownicami Chevroletów Corvette [WIDEO]
- Spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych w 2020 roku. Wciąż jednak jest ich niewiele
- SUV-y premium w przystępnej racie? To możliwie, dzięki finansowaniu Mercedesa
- Drogowy hipersamochód Toyota GR Super Sport coraz bliżej. To baza dla wyczynowej wersji, która wystartuje w Le Mans
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (15)
- Uszkodzone lusterko Belgia (20)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (23)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (24)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (53)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (10)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)