Chrysler Portal Concept wcale nie zostanie zaprezentowany podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Detroit. Na imprezę w Michigan marka nie przygotowała żadnej większej premiery. Portal Concept powstał z myślą o targach CES. To największe na świecie targi elektroniki oraz nowych technologii, które co roku odbywają się w Las Vegas.
Chrysler Portal Concept został stworzony dla tzw. pokolenia Y. Twórcy mówią, że "został zaprojektowany z myślą o milenialsach, którzy zaczynają powoli zmieniać tryb życia na rodzinny". Dlatego Portal jest przestronnym i praktycznym minivanem.
Jednak ze względu na kierowcę, do którego jest kierowany na pewno nie można go nazwać nudnym. To minivan przyszłości - w futurystycznej kabinie pierwsze skrzypce grają ogromne ekrany i panele dotykowe. Kierownicę wyciągnięto prosto z filmów sci-fi. Do środka dostaniemy się przez przesuwne drzwi, a we wnętrzu znajdziemy aż 10 stacji dokujących do przeróżnych urządzeń takich jak telefony i tablety. Nie zabraknie też szerokiej integracji ze smartfonami, nowoczesnych systemów oraz obsługi auta komendami głosowymi i gestami. Co więcej, Portal potrafi rozpoznać twarz kierowcy i pasażera i szybko dostosować się do preferencji podróżującego - przykładowo, ustawić fotele, klimatyzację czy ulubiony tryb jazdy.
Za napędzanie odpowiada elektryczny silnik umieszczony nad przednimi kołami. Niestety, Chrysler nie ujawnił jego parametrów. Wiemy za to, że umieszczone w podłodze baterie mają aż 100 kWh pojemności i pozwolą przejechać 250 mil na jednym ładowaniu, czyli około 400 km. Jak zarzeka się producent, to realny zasięg, a nie laboratoryjny wynik. Dzięki wykorzystaniu szybkiej ładowarki 350 kW (DC Fast Charger) będzie można "naładować" 240 km zasięgu w niecałe 20 minut.
Jak na koncept "samochodu przyszłości" przystało, Portal jest oczywiście wyposażony w zaawansowany system autonomicznej jazdy SAE Level 3. Oznacza to, że Portal bez problemu poradzi sobie samodzielnie na autostradzie i dobrze oznakowanych drogach. Odciąży również kierowcę w korku.
Nie wiadomo jeszcze, czy FCA planuje wprowadzić w przyszłości podobny model do sprzedaży. Choć sukces nowej Pacifiki może sprawić, że Chrysler uzupełni ofertę o mniejszego vana. Nawet jak Portal albo pokrewny mu model nie pojawi się na drogach, to możemy się spodziewać, że zaprezentowane w nim pomysły zostaną wykorzystane w innych modelach koncernu.