Chrysler Pacifica V6 | Drugi wynik w klasie [Aktualizacja: CENY]

Ile pali duży rodzinny van z 287-konną V-szóstką na pokładzie? Chryslerowi udało się zająć drugie miejsce w klasie. Liderem wciąż pozostaje Honda Odyssey [Aktualizacja] Chrysler podał ceny swojego nowego vana

Renault Trafic Sport + | VAN z pazurem?

Downsizing dotarł już za Ocean, to fakt. Jednak Amerykanie wciąż opierają się modzie na małe, litrowe i wyżyłowane do granic możliwości silniki. Najlepszym przykładem może być nowy Chrysler Pacifica, który od stycznia tego roku zastąpił model Town & Country.

Bazową jednostką napędową dużego, rodzinnego vana jest bowiem 3,6-litrowa, benzynowa V-szóstka Pentastar o mocy 287 KM i 355 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sześciocylindrowy silnik współpracuje z automatem o 9 przełożeniach. Podczas prezentacji Pacifiki na tegorocznym Salonie Samochodowym w Detroit Chrysler zarzekał się, że stworzył jednego z najoszczędniejszych vanów na rynku. Czy tak jest rzeczywiście? Właśnie poznaliśmy spalanie Pacifiki:

Miasto - 13 litrów na 100 km

Trasa - 8,4 litra na 100 km

Średnie - 10,6 litra na 100 km

Z naszej europejskiej perspektywy te wyniki nie robią wielkiego wrażenia, ale za Oceanem Chrysler Pacifica zbiera zewsząd pochwały. W klasie dużych, rodzinnych vanów Pacifica ustępuje tylko Hondzie Odyssey. Japończyk pali 12,3 l w mieście, 8,4 l na autostradzie i 10,5 l w cyklu mieszanym. Na korzyść Chryslera działa fakt, że jest mocniejszy od Hondy - 287 KM do 248 KM.

To jednak nie ostatnie słowo Pacifiki w walce o jak najniższe spalanie. Chrysler już zapowiedział, że w najbliższym czasie wypuści na rynek vana z V-szóstką wyposażoną w system Start/Stop.

Na horyzoncie znajduje się także wersja hybrydowa. Będzie w niej pracował ten sam silnik V6 (o trochę niższej mocy - 248 KM), który dostanie do pomocy motor elektryczny. Pacifica na samym prądzie będzie mogła przejechać około 50 kilometrów. Jeżeli wierzyć zapowiedziom Amerykanów, to hybrydowa Pacifica nie będzie miała sobie równych w spalaniu. Podczas prezentacji vana w Detroit mówiono nawet o 3 litrach na 100 km, ale z zachwytami lepiej poczekać na realne, pozalaboratoryjne pomiary.

AKTUALIZACJA 17.03.2016 r.

W podstawowej wersji wyposażenia LX Pacifica kosztuje 29 590 dolarów , co w przeliczeniu na złotówki daje około 114 tysięcy . Za te pieniądze Amerykanie dostaną vana wyposażonego m.in. w wygodne fotele Stow 'n Go (przednie są ogrzewane), system aktywnego wyciszania kabiny, 6-głośnikowy zestaw audio, łączność Bluetooth, LED-owe światła, kamerę cofania ParkView czy 17-calowe felgi.

Cennik zamyka najbogatsza wersja Limited z kwotą 43 490 dolarów (168 tys. zł) . Tutaj na wyposażeniu standardowym znalazło się już wszystko, co w vanie może być potrzebne. M.in. skórzana tapicerka, ogrzewane fotele (nawet 3 rząd), przednie fotele z wentylacją, nowoczesna nawigacja 3D, automatycznie otwierane tylne drzwi i bagażnik, panoramiczny dach, zestaw audio Alpine (13 głośników), 7-calowy ekran zegarów, 8,4-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Uconnect, 3-strefowa klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa (np. wykrywanie pojazdów w martwym polu czy awaryjne hamowanie), a nawet wbudowany odkurzacz.

Przy podanych cenach uwzględniliśmy wszystkie dodatkowe opłaty, jakich dokonać muszą Amerykanie.

ZOBACZ TAKŻE

Powstanie Jeep Grand Cherokee Hellcat!

INNE LINKI

Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Renault Espace 1.6 TCe EDC Initiale Paris | Test | Moda samochodowa

Czym jeżdżą Amerykanie? | Top 50 roku 2015

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.