Debiutująca Honda Clarity Fuel Cell to już model seryjny. Samochód koncepcyjny pokazano dokładnie rok wcześniej, również w Tokio. Jest to znacznie udoskonalony następca modeli FCX oraz FCX Clarity, oferujący lepsze osiągi przy obniżonych kosztach eksploatacji.
Nowa Honda Clarity ma zasięg ponad 700 kilometrów i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy, dzięki mocnym i wydajnym silnikom elektrycznym. Ich maksymalna moc to 130kW/177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Silniki elektryczne są napędzane ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika trwa ok. 3 minuty (przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20°C).
Nowy model FCV Hondy jest pierwszym seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską. Konstrukcja całego systemu napędowego zajmuje tyle miejsca, co benzynowy silnik V6 ze skrzynią biegów w samochodzie z konwencjonalnym układem spalinowym. W rezultacie kabina auta wodorowego może pomieścić pięć dorosłych osób.
Honda Clarity Fuell Cell zadebiutuje na japońskim rynku - na początku 2016 roku. W następnej kolejności nowy model trafi do sprzedaży w wybranych krajach europejskich. Konkurencyjna Toyota Mirai od niedawna już jest dostępna w Europie (nie w Polsce).
Honda jest jednym z pięciu producentów, którzy zgodzili się wprowadzić do eksploatacji w sumie 110 pojazdów wodorowych z ogniwami paliwowymi w kilku miejscach Europy i uczestniczyć w rozwoju i promocji nowych skupisk stacji tankowania wodoru. Projekt, znany jako HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles - wodór dla innowacyjnych pojazdów), jest największym tego typu projektem w Europie.
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota Mirai dotarła do Europy
źródło: Okazje.info