Salon Tokio 2015 | Honda Clarity Fuel Cell | Konkurent Toyoty Mirai

Jedną z najważniejszych premier salonu samochodowego w Tokio jest kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem. Honda, tytułująca się pionierem tej technologii, szykuje mocny atak na propozycję Toyoty

Nowa Honda Civic z silnikami VTEC Turbo

Debiutująca Honda Clarity Fuel Cell to już model seryjny. Samochód koncepcyjny pokazano dokładnie rok wcześniej, również w Tokio. Jest to znacznie udoskonalony następca modeli FCX oraz FCX Clarity, oferujący lepsze osiągi przy obniżonych kosztach eksploatacji.

Nowa Honda Clarity ma zasięg ponad 700 kilometrów i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy, dzięki mocnym i wydajnym silnikom elektrycznym. Ich maksymalna moc to 130kW/177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Silniki elektryczne są napędzane ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika trwa ok. 3 minuty (przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20°C).

Nowy model FCV Hondy jest pierwszym seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską. Konstrukcja całego systemu napędowego zajmuje tyle miejsca, co benzynowy silnik V6 ze skrzynią biegów w samochodzie z konwencjonalnym układem spalinowym. W rezultacie kabina auta wodorowego może pomieścić pięć dorosłych osób.

Honda Clarity Fuell Cell zadebiutuje na japońskim rynku - na początku 2016 roku. W następnej kolejności nowy model trafi do sprzedaży w wybranych krajach europejskich. Konkurencyjna Toyota Mirai od niedawna już jest dostępna w Europie (nie w Polsce).

Honda jest jednym z pięciu producentów, którzy zgodzili się wprowadzić do eksploatacji w sumie 110 pojazdów wodorowych z ogniwami paliwowymi w kilku miejscach Europy i uczestniczyć w rozwoju i promocji nowych skupisk stacji tankowania wodoru. Projekt, znany jako HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles - wodór dla innowacyjnych pojazdów), jest największym tego typu projektem w Europie.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Mirai dotarła do Europy

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.