Albert Biermann pracował w BMW od lat 80. ubiegłego wieku i był jednym z konstruktorów słynnego BMW M3 E30 , które nadało charakter samochodom z logo M GmbH. Od nowego roku będzie pełnił rolę Head of Vehicle Test & High Performance Development w Namyang. W skrócie oznacza to, że Niemiec będzie zajmował się rozwojem sportowych modeli marki Hyundai i Kia . Odejście Biermanna to już druga poważna strata dla zespołu BMW w ostatnim czasie. Wcześniej do Volkswagena przeszedł Herbert Diess.
BMW nie spoczywa jednak na laurach i już zatrudniło Roberto Fedelliego z Ferrari. Włoch od niemal dwóch dekad nadzorował wszystkie najważniejsze projekty tej marki, w tym hybrydowe LaFerrari , i zapewne zajmie on miejsce Biermanna. W połączeniu z wcześniejszą informacją o zatrudnieniu na stanowisku szefa BMW M GmbH Franciscus van Meela z Audi, można podejrzewać, że BMW M zamierza w najbliższych latach popracować nad technologią hybrydową oraz napędów na cztery koła.
Pierwsza seria BMW M3, którą rozwijał także Albert Biermann powstała w 1986 roku jako model do homologacji dla serii wyścigowej DTM. Auto bazowało na modelu E30. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik S14 o pojemności 2,3 litra (195-220 KM), a w późniejszym czasie pojemność powiększono do 2,5 litrów. Wersja Sport Evolution II osiągała moc 238 KM. Jednostka napędowa posiadała elementy np. głowicę cylindrów pochodzącą z modelu M1.
ZOBACZ TAKŻE: