Lincoln Navigator po liftingu

Na rozpoczynającym się 6 lutego salonie samochodowym w Chicago Lincoln zaprezentuje odświeżoną wersję trzeciej generacji modelu Navigator. My prezentujemy zdjęcia zmodernizowanego SUV-a już dziś

Nowy Cadillac Escalade

Navigator MY2015 ma skutecznie walczyć z nowym Cadillakiem Escalade, którego sprzedaż rozpocznie się niebawem. Największe zmiany zaszły z przodu pojazdu. Nowe są: reflektory, grill typu "split wing", maska oraz zderzak z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej. W podstawowej wersji samochód będzie teraz oferowany na 20-calowych kołach, w opcji dostępne będą nawet 22-calowe obręcze. Na życzenie wielkiego SUV-a można przyozdobić także większą ilością chromu.

Tak jak do tej pory, samochód będzie dostępny w wersji standardowej o długości 5 268 mm, bądź wydłużonej o długości 5 646 mm. Kabinę można aranżować według potrzeb. Na pokładzie zmieści się nawet 8 osób. Navigator L może pełnić rolę minibusa lub małej ciężarówki. Przestrzeń bagażowa z tylko przednimi fotelami ma aż 3 630 litrów pojemności!

W kabinie poprawiono jakość wykończenia i zainstalowano najnowszy system multimedialny MyLincoln Touch z możliwością obsługi głosowej. Informacje wyświetlane są na cyfrowym zestawie wskaźników i centralnym ekranie o przekątnej 8 cali. Zmieniono również tradycyjne przyciski oraz kierownicę. Wszystkie zmiany pozytywnie wpłynęły na wygląd wnętrza.

Downsizing dosięga także duże SUV-y, i to nawet w Ameryce! To naturalnie inna skala niż w Europie, ale fakt jest faktem. Dotychczasową jednostkę napędową V8 o pojemności 5,4 litra zastąpiono 3,5-litrową EcoBoost. Ciekawe jak na ten zabieg zareagują klienci? Nowy silnik mimo mniejszej pojemności jest mocniejszy, generuje 370 KM mocy i 583 Nm momentu obrotowego. To zasługa podwójnego turbodoładowania. W zależności od wybranej wersji napęd może być przenoszony na wszystkie lub tylko tylne koła, oczywiście poprzez automatyczną skrzynię biegów, która ma 6 przełożeń i może być obsługiwana manualnie dzięki funkcji SelectShift. Za dopłatą kierowca ma też wpływ na pracę zawieszenia, dzięki możliwości zmiany charakterystyki tłumienia amortyzatorów. W standardzie SUV wyposażony jest w tylne zawieszenie pneumatyczne, które automatycznie poziomuje tył pojazdu bez względu na obciążenie, zapewniając lepsze prowadzenie.

Produkcja odświeżonego Lincolna Navigatora rozpocznie się latem tego roku w fabryce Louisville w stanie Kentucky. Samochód trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie na jesieni.

ZOBACZ TAKŻE:

Za co kochamy amerykańską motoryzację?

Salon Detroit 2014 | Lincoln MKC

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.