Ile kosztuje nowe Audi A6 e-tron? W cenniku Sportback, Avant, napęd na tył lub quattro

W polskiej ofercie marki Audi pojawiły się nowe samochody z napędem w pełni elektrycznym. Mowa o rozbudowanej rodzinie modelu Audi A6 e-tron. Podstawowy wariant z nadwoziem Sportback i napędem na tylne koła kosztuje od 299 900 zł. Drugie tyle przyjdzie zapłacić za bardzo dobrze wyposażone auto z topowym mocnym napędem.

Reprezentacyjne Audi A6 nie jest już tym samym samochodem. Nazwa zyskała dopisek e-tron, co oznacza napęd w pełni elektryczny, a nadwozie nie ma już trójbryłowej sylwetki klasycznej limuzyny. Audi A6 e-tron cechujące się aerodynamicznymi kształtami, teraz jest oferowane jako opływowy 5-drzwiowy Sportback oraz bardziej uniwersalny Avant. Wartość Cd dla Sportbacka to zaledwie 0,21, co czyni go najbardziej aerodynamicznym Audi wszech czasów i najlepszym pod tym względem samochodem całej Grupy VW. Avant osiąga wartość Cd wynoszącą 0,24. 

Zobacz wideo

Dwie pojemności akumulatora

Za podstawę do budowy służy platforma PPE opracowana wspólnie z marką Porsche. Ukryty w podłodze podstawowy akumulator litowo-jonowy ma pojemność brutto 83 kWh (75,8 kWh netto), a większy 100 kWh (94,9 kWh netto). Dzięki architekturze 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania prądem stałym (DC) wynoszącej 225 kW nowe Audi A6 e-tron potrafi się bardzo szybko ładować. W ciągu 21 minut ładowania na odpowiednio szybkiej stacji można zyskać do 245 kilometrów zasięgu, a stan naładowania może wzrosnąć z 10 do 80 procent w ciągu 21 minut. Wersje z większym akumulatorem na ultraszybkich publicznych stacjach można ładować maksymalną mocą 270 kW. W przypadku domowych ładowarek możliwe jest ładowanie prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW, a przy opcjonalnej mocniejszej ładowarce prądem przemiennym z mocą do 22 kW.

Audi A6 Sportback e-tron
Audi A6 Sportback e-tron Fot. Audi

Cztery warianty napędu i osiągi

Podstawowym samochodem jest Audi A6 Sportback e-tron w wersji Base z napędem na tylne koła (aktualnie w ofercie tylko z większym akumulatorem 100 kWh). Moc systemowa wynosi 210 kW (z Launch Control 240 kW), a auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h. Producent podaje zasięg 624 kilometrów. Wersja performance z napędem na tył ma moc 280 kW i osiąga "setkę" w 5,4 s. Według producenta takie auto jest wstanie na jednym ładowaniu przejechać 754 kilometry.

Stały napęd na wszystkie koła również można wybrać. Model z napędem quattro o mocy 340 kW i pojemnością baterii 100 kWh ma zasięg 714 km, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,5 s. Audi S6 e-tron uzbrojone także w napęd quattro i większą baterię, wytwarza moc 405 kW oraz rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 3,9 sekundy. Takim usportowionym elektrykiem można pędzić z prędkością 240 km/h, a w optymalnych warunkach na jednym ładowaniu pokonać dystans 660 km. W każdym przypadku wersje nadwozia Avant legitymują się nieco krótszymi zasięgami.

Elektryczne Audi A6 e-tron - cena w Polsce

  • Audi A6 Sportback e-tron 240 kW (326 KM) - cena od 299 900 zł
  • Audi A6 Avant e-tron 240 kW (326 KM) - cena od 307 400 zł
  • Audi A6 Sportback e-tron performance 280 kW (380 KM) - cena od 361 200 zł
  • Audi A6 Avant e-tron performance 280 kW (380 KM) - cena od 368 700 zł
  • Audi A6 Sportback e-tron quattro 340 kW (462 KM) - cena od 380 900 zł
  • Audi A6 Avant e-tron quattro 340 kW (462 KM) - cena od 388 400 zł
  • Audi S6 Sportback e-tron quattro 405 kW (550 KM) - cena od 474 600 zł
  • Audi S6 Avant e-tron quattro 405 kW (550 KM) - cena od 482 100 zł
Wnętrze podstawowej wersji Audi A6 e-tron
Wnętrze podstawowej wersji Audi A6 e-tron Fot. Audi

Wyposażenie podstawowe

Podstawowe wyposażenie zawiera takie elementy z zakresu komfortu jak: pompa ciepła, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, klimatyzacja postojowa, 4-kierunkowa regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla przednich foteli, ogrzewanie przednich foteli, pakiet oświetlenia Ambiente, lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane + ogrzewane + składane, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, alarm samochodowy, Audi virtual cockpit plus, pakiet MMI plus, nagłośnienie Audi sound system, radio cyfrowe, Audi connect Navigation & Infotainment, Audi Application Store i smartphone interface, Audi parking system plus z sygnalizacją odległości, kamera cofania.

W obszarze wsparcia kierowcy lista zawiera m.in.: profil jazdy Audi drive select, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, adaptacyjny asystent prędkości, asystent postoju na wzniesieniach, system rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą, przedni asystent ruchu poprzecznego, przedni asystent hamowania awaryjnego, asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu, system rozpoznający spadek koncentracji- i zmęczenie, pakiet systemów wspomagających podczas jazdy i parkowania, pakiet systemów ochronnych i ostrzegawczych, ogranicznik prędkości uwzględniający znaki drogowe, asystent parkowania plus, sygnalizacja obecności osób na tylnych siedzeniach. 

Lista dostępnych opcji zawiera szereg pozycji z zakresu komfortu, indywidualizacji stylizacji zewnętrznej oraz wyglądu wnętrza, a także jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa. Po doposażeniu samochodu dodatkami bardzo łatwo podnieść ostateczną cenę końcową. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Audi A6 Sportback e-tron
Audi A6 Sportback e-tron Fot. Audi
Więcej o: